Met welk horloge is het voor jullie allemaal begonnen ?

Zoals de titel al zegt, voor mij was het die Orient mako 2.
Ben er nog steeds heel blij met. Alleen het mineraal glas en de hollow end links zijn minder… Maar prijs kwaliteit nog steeds :+1: in mijn ogen

Foto niet van mij (hopelijk is het toegestaan)

8 likes

Met Frederique Constant, acht jaar geleden. Een cadeau van lief en de koters voor m’n zestigste.

2 likes

Deze badboy van grootmoeder gekregen, 14 jaar geleden.

4 likes

14J maar blijkbaar nog in uitstekende staat :ok_hand:

19 jaar geleden toen ik 16 was na een eeuwigheid vakkenvullen bij de supermarkt onderstaande horloge gekocht. Moeilijk te vinden toen, maar verliefd op de klassieke look. Had toen nog geen idee van de techniek achter verschillende horloges, maar zelfs met meerdere mechanische horloges in bezit, gooi ik deze net zo graag om de pols.

6 likes

Links het horloge waarmee het begon enkele jaren geleden, rechts de laatste aanwinst. Toch wel een evolutie qua smaak, al zeg ik het zelf…

11 likes

Met deze, 31 juli 2018 aangeschaft…

4 likes

Leuk topic! Mijn allereerste horloge was een Prisma die ik op mijn 10de of zo van mij ouders kreeg. Op de middelbare school het spoor bijster geraakt met Emporio Armani horloges. In mijn studententijd tijdens de bachelor niet veel met horloges bezig geweest. Vervolgens een jaar of 4 geleden als eerste serieuzere horloge een Tissot Perpetual Calendar gekocht. Nadien is de fascinatie voor horloges echt begonnen en is de hobby pas echt van de grond gekomen. In het begin een tijdje vertoeft in shittertopia en uiteindelijk de stap naar Seiko gemaakt. Vervolgens daar bijna alle duikers van gehad van SKX tot Marine Master en alles wat er tussen zit. Ook nog een paar JDM modellen zoals de Sarb033 en de Alpinist. Recent het boek Seiko afgesloten en momenteel is dit de huidige collectie. Wellicht bij een aantal van jullie al wel bekend :sweat_smile:.

Benieuwd wat deze fantastische hobby nog voor mij in het verschiet heeft :blush::+1:.

P.S. Mijn eerste ‘echte’ Zwitserse knaller was de Omega Speedmaster Professional Moonwatch in december 2017.

8 likes

In den beginne was er een Hugo Boss.

Mijn eerste stappen in de echte horlogewereld? Augustus 2018…

9 likes

Ach ik geniet nog steeds van mijn armani horloge, misschien net iets minder polstijd als mijn Rolex :joy:

4 likes

Mijn eerste “echte” horloge was de Jazzmaster!
Krijgt nu misschien weinig draag tijd, maar ben er nog zeker trots op!

5 likes

Voor mij begon het met deze Meistersinger AM911

Ik droeg eerst veel 42mm+, nu ben ik meer van de <40mm vintage :smile:

6 likes

Ik zeg 1981:

4 likes

Deze gare maar erg fraaie klatser

6 likes

Begonnen met een Patek Philippe! Wauw! :sunglasses::+1:

1 like

Grappig. :expressionless:

ca. 6 dagen geleden hadden we onderstaande topic.

:zipper_mouth_face:

2 likes

Ik ben er anderhalve week geleden ook aan begonnen!

2 likes

Niet gezien sorry! maar op 6 dagen kunnen er altijd al verschillende personen zijn bijgekomen :smiley:

Of je bent hier 7 dagen niet geweest.

Ooit met wen Camel horloge zoals deze.
Jaren lang gehad.

3 likes