Met welk horloge wil jij begraven worden?

Tijd voor een serieus topic.
Dit zal voor sommigen als wat morbide worden ervaren, maar als arts werkend in een verpleeghuis wordt ik bijna dagelijks geconfronteerd met de eindigheid van het leven.
Ik zie veel meestal oude mensen in de laatste dagen van hun leven, waarbij sommigen er op zijn voorbereid en anderen in het geen moment hebben willen denken aan hoe ze begraven of gecremeerd willen worden.
Daarom aan jullie de vraag: met welke klok wil jij de kist in?
Geldt ook voor als je gecremeerd wilt worden.

In mijn bescheiden collectie is er onlangs 1 bijgekomen die ik wel om mijn pols zou willen hebben als ik op mijn laatste rustplaats lig. Eentje waar de vergankelijkheid van het leven ook uit naarvoren komt.
Uiteraard een automaat, want het moet natuurlijk wel zo zijn: ik niet meer bewegen, klok ook niet meer lopen.
Daarnaast een kast van brons, waar je de ouderdom aan de patina af kunt zien, tot ie tenslotte groen uitslaat (of dat dan past bij mijn kleur is de vraag :wink:)
En datzelfde geldt natuurlijk voor de band en de gesp.

Mijn grafklok:
Magrette Vantage op een D-Strap
En voor jullie?

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/77A5F1AC-F3BA-4DAB-9629-1C8C64E10297_zpsaqutavse.jpg.html][/URL]
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/F8FAD460-2B8B-4F65-B2D8-2EA55EC03885_zpspj2vctat.jpg.html][/URL]

3 likes

Mmm, in ieder geval eentje die veel licht geeft in het donker, zodat ik kan zien hoe de wurmen te werk gaan…

:slight_smile:

6 likes

Geen enkele, deze gaan allemaal naar mijn kinderen. Die kunnen ze dragen, weggeven of verkopen. Meebegraven of cremeren is eeuwig zonde…

9 likes

Je trekt toch ook je beste pak aan!

Mijn graf is klaar, maar daar wil ik geen horloge meenemen : ik zal zat tijd hebben en het zou jammer zelfs één horloge te verloren in plaats die aan mijn zoon te laten. Als mij grootvader zo had gedaan had ik geen zakhorloge van hem geerft. :innocent:

3 likes

Ik zou dat zo’n verspilling vinden. Verpats de boel en geniet ervan na mijn dood. Ik zal mijn password achterlaten, jullie zien hier de verkoopadvertenties wel verschijnen.

4 likes

Op dit moment niets toe te voegen, komt misschien nog wel.

Ik ken iemand die jaren in een crematorium heeft gewerkt.
Die jongens pakten aardig wat geld eens in de zoveel tijd als ze de ingezamelde metalen waar onder goud,titanium,rvs,koper,messing inleverden.
Daarbij bestond er ook nog een handel in mensenschedels die ze wegpakten als ze de graven gingen opschudden,die gasten hebben allemaal connecties met elkaar.
Een schedel leverde tussen de 300 en 700 euro op,reken maar uit als er 3 à 400 graven worden opgeschud.

1 like

6 likes

Ik trek niets meer aan, dat doen mijn nabestaande.

2 likes

Nooit over nagedacht, in ieder geval geen eco drive :smiley:

2 likes

Er komt zomaar een vraag in me op, zou je zomaar een quartzhorloge mogen begraven, of kinetic, met batterij?

In je eigen tuin vast wel. Begraaf er maar een paar en hou ons via het forum met foto’s op de hoogte van de vorderingen :wink:

6 likes

Lolbroek, ik bedoel natuurlijk bij een begrafenis

1 like

Ik denk zomaar dat de milieu mafia hier een stokje voor gaat steken. :wink:

Haha! Met een begrafenis kun je volgens mij alles meegeven, bij een crematie wordt dat anders (explosiegevaar). Hoewel ik denk dat een quartz/kinetic klokje best zou mogen.

Monutamedewerker in de zaal?

1 like

Mmm kan zo maar een ontstekingsmechanisme zijn met een tijdklok.

Een pacemaker moet worden verwijderd omdat de batterij bij een crematie kan exploderen en de dure oven beschadigen. De ernst van de klap is afhankelijk van het soort batterij. Een horlogebatterij zal niet zo’n geweldige knal geven.
Bij begraven is dit omdat er allerlei chemische troep uit de batterij in het milieu kan komen.
Ik zou in elk geval niet met zo’n plastic G-Shock de kist in willen. Gaat na 10 jaar de kist open, begint ie bij de eerste zonnestraal weer te lopen en zichzelf gelijk te zetten… :smiley:

3 likes

Ik zou zeggen laat je niet kisten, komt tijd, komt raad !

2 likes

Het goedkoopste klokje wat ik dan heb. Een of andere seiko 5.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook nog zonde.

1 like