Meteen doorverkopen...wat vinden wij er van?

Voor nieuwe horloges misschien.
Maar in de vintage wereld is elke verzamelaar wel een beetje verdeler. Anders vind je ze gewoon niet.

Moest dit regelmatig gebeuren zou ik dat ook doen. Als ik twee horloges verkoop per maand is het veel.

Ik geef je daar gelijk in.
Denk ook wel dat het forum erg hard aan het groeien is en niet meer klein en persoonlijk is voor sommige oudere members.

3 likes

Zo ken ik je. goed zaken met je doen ook via ten2two :thumbsup:

3 likes

zo is het maar net

3 likes

Het verkoopgedeelte van dit forum brengt vraag en aanbod samen. De prijzen van horloges (nieuw en vintage) zijn voldoende transparant (dankzij internet) zodat iedereen een realistische prijs kan bepalen als je er even wat tijd in stopt. Wat ik echter niet vind kunnen is op dit horlogeforum kopen en vlak daarna hier voor een hoger bedrag verkopen. Dan handel je niet in de geest van dit forum wat mij betreft. Als alleen de koop of alleen de verkoop buiten dit forum plaatsvindt heb ik er dan ook geen moeite mee. Verder siert het een lid om zā€™n horloge eerst hier aan te bieden alvorens het op marktplaats etc. te proberen.

Persoonlijk erger ik me wel aan mensen die een topic starten met als titel ā€œeindelijk mijn grail gevondenā€ met daarbij kreten als ā€œdit is een blijvertjeā€ etc. paar geile wrist shots erbij en klaar. Iedereen reageren met ā€œwat een prachtige klatser, die is later voor je kinderenā€ etc. Vervolgens staat een paar dagen later de grail weer in het verkooptopic onder het mom ā€œik had er geen klik meeā€. Begrijp me goed, heb niets tegen flipperen, dat brengt leven in de brouwerij. Maar noem het dan ook gewoon zo.

2 likes

Ach, ik geloof wel in karma, ofwel wat je zaait zul je oogsten. Mensen die hier lekker winst willen maken, zal door andere forumleden ook weer niets gegund krijgen. Je kunt van de Ć©Ć©n een bod accepteren, maar van een ander weigeren.

4 likes

Aan de ene kant kan je met een aangeschaft horloge doen wat je wilt.
De koper is namelijk altijd de persoon die beslist en niet verkoper.
Je kan het weer verkopen en je kan er met een tank overheen rossen.

Aan de andere kant heeft SuperC hier wel een goed punt.
Een forum is door en voor elkaar en dat veranderd als handelaren massaal gebruik gaan maken van het vertrouwen van mede HF leden/liefhebbers. Maar daar prikken forumleden snel genoeg doorheen zoals marijn al aangeeft.

Het geschetste voorbeeld zie ik niet als iets kwalijks. Vraagprijs zet je altijd iets hoger om er uiteindelijk het beoogde bedrag voor terug te krijgen. Dat moet je ook niet overdrijven anders durft niemand meer een vraagprijs te noemen. Waarmee ik niet zeg dat daffie het niet aan mag kaarten.

wat zijn dat?

4 likes

Wat ik hier koop en niet bevalt, bied ik hier als eerst aan voor een reƫle prijs. Als dat niet loopt probeer ik het op MP voor een hogere prijs, lukt het daar niet dan naar ebay.uk, rekening houdend met de provisie en paypal kosten. Ik koop en verkoop liever hier, entre nous.

Dat ken je niet he @anon50762135EV :wink:

1 like

Ik ook.

Het fenomeen grail ken ik wel hoor.

2 likes

:fearful::fearful::fearful: Bah Bahā€¦

Dus niet.:joy: ofā€¦wel :confounded:

Laat je de band dan bij onze Ko maken :wink:

haha ja goed plan

Maak er meteen een paarā€¦
Je kunt ze maar op voorraad hebben :stuck_out_tongue:
En anders gooi je ze hier op het verkoop gedeelte :blush:

Ik geef jullie en @SuperC hier gelijk in.

Nu even mezelf eruit pikken. Er zullen er heus wat anderen zijn ook. Ik ga MP e.d. Af voor het vinden van leuke horloges primair voor mezelf. En ben dan ook collectionneur.

Maar als ik iets onderprijsd zie dan snor ik het op en bied het hier voor een conforme prijs aan. Kunnen we alleen maar beter van worden imho. Dit is uiteraard de minderheid maar ik geef dat grif toe dat als ik een deal scoor het hier niet aan dezelfde prijs ga plaatsen. Als ik er wat op kan verdienen doe ik dat ook. Ik ga heus niet al dat werk in een horloge steken om het dan break-even door te schuiven. Flipperen is eigen aan elke verzamelaarskring. De flipperaar vergemakkelijkt de zoektocht voor mensen die daar geen tijd en moeite in willen of kunnen steken. Nagenoeg geen enkel vintage horloge is goed beschreven op tweedehands sites. Als je hier een horloge koopt wel.

De hypocrisie van veel mensen stoort me mateloos. Als ik een horloge voor de handel heb gekocht staat het erbij als catch en release oid. Anders staat er dat het uit mijn persoonlijke collectie komt. Maar zoals hiervoor vermeld. Een horloge helemaal opgeilen en dan gewoon hier plaatsen geen klik is bocht. Zeg dan gewoon, eentje voor te flippen gekocht omdat het een goede deal was.

(zouden heus wat meer mensen mogen doen daar eens voor uitkomen).

De focus moet uiteraard op de liefhebberij blijven. Als je zoals motormuis of super een bedrijfje uit de grond stampt vind ik het ook niet kunnen hier aan te bieden. (maar wel enorm toe te juichen dat entrepreneuship, veel te weinig betrouwbare handelaren in de Benelux).

Die zogeheten gunfactor vind ik ook zever. Dat is gewoon te herleiden maar 1 ding:, fatsoen.

Als je hier een horloge koopt en twee dagen erna voor meer te koop zet wil je je verrijken op de kap van een forumlid en ben je gewoon een eikel. Simpel. Dat is dan ook iets wat ik nooit zou doen.

Dit is niet zo als je vanuit een ander kanaal haalt en hier plaatst vind ik. Immers je bied een kans aan en haalt er geen weg van een forumlid. (anders zou je hier helemaal geen vintage meer te koop zien en daar wordt al een tijdje over geklaagd). Zeker zo met vintage horloges. Bij nieuwere horloges valt dit te bediscuteren.

3 likes

Aaaargh!!! Mā€™N OGEN! Allemachtig, het zou verboden moeten wordenā€¦

1 like

Mensen die direct doorverkopen met als oogmerk winstbejag bewijzen niemand dan zichzelf daarmee een dienst. Moeilijk om het handelen van dat soort figuren te legitimeren als horlogefanaat. Staat verder los van de mensen in dit topic.