Mezelf voorstellen en voorstellen gevraagd

Wat vind je hiervan 41 mm en echt een plaatje!!

2 likes

Welkom,

Beter dan de 38mm nomos Orion (evt ook zonder datum beschikbaar) gaat het naar mijn mening niet worden. Let op de wat langere lugs op dit model, 17,5 cm pols op de foto.
Houd ook rekening met hoe dun deze handwinder is. Evt ook als automaat beschikbaar (met uiteraard ander fraai afgewerkt uurwerk)


2 likes

Ja, ik ook :smile:
Nog een mooie foto van je ex trouwens :wink:

1 like

welkom-home

1 like

Boven budget. (ik google €3.830) Daarnaast heb ik nu een zwarte plaat en wil echt iets anders. De site van breitling geeft wel de mogelijkheid om gemakkelijk van bandje te verwisselen. En wat maakt dat een verschil. Dus mijn Seiko krijgt sowieso een nieuwe zwart bandje.

Nomos zie ik veel voorbij komen. Tot voor kort kende ik het merk helemaal niet :grimacing:. Weet iemand een goede dealer in de buurt van Den Bosch - Eindhoven - Tilburg?

Hallo Dave, welkom!

Dat kennen meerdere forum leden. Kill you darlings :joy: (uiteraard niet je echte :roll_eyes: :wink:)
Dit wellicht iets voor je:


of deze:

En uiteraard wil ik je nog even attenderen op onze actie op het forum: Update: 🚨 Actie voor het goede doel: HF Island puzzel, strip en de club van 100 is ingevuld. Wil je er toch bij? Dan kom je op de wachtlijst.
Puzzel en/of strip (voor de kids?) om het virus verdee aan te wakkeren :grin:

1 like

Venlo, Arnhem, Amersfoort of vanzelfsprekend over de grens in Duitsland

1 like

Help me dit te begrijpen.

Scenario 1: je hebt één horloge, een quartz. Om de drie tot tien jaar, afhankelijk van de quartz, ga je even vijf minuten naar de juwelier om een batterij te laten zetten en je waterdichtheid te laten testen. Als je pakkingen nog ok zijn ga je direct met een weekend horloge naar huis.

Scenario 2: je hebt één horloge, een automaat. Om de drie tot tien jaar heeft dat ding een service beurt nodig. Het horloge moet uit elkaar, schoongemaakt, gesmeerd, weer in elkaar gezet. Je bent het meestal drie weken tot drie maanden kwijt, en de beurt kost tussen de 200 en 700 euro.

Hoe is quartz meer gedoe?

Veel mensen kopen mechanische horloges zonder aan het onderhoud te denken. Dat duurt langer en is vele malen duurder dan die batterij die je moet wisselen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb 19 mechanische horloges, maar je moet wel helder hebben wat je vergelijkt. Dan valt het niet tegen.
:+1::roll_eyes::upside_down_face:

5 likes

Zoals ik al eerder aangaf. Beschouw het als mijn onwetendheid. Heb mijn horloge nu een jaar of 7-8. Nooit onderhoud gehad, nooit problemen mee gehad. Vandaar dat kosten en tijd daarvan niet zijn meegenomen. Het horloge met batterij wat ik had, was een goedkopere variant. Dus misschien ging daar ook een goedkoper batterijtje in. Vervangen moest om het 1,5 jaar. Altijd bij een juwelier gedaan, altijd gekloot naderhand. (toch weer stilstaan, niet waterdicht enz). Er naar toe rijden, parkeren, ik kon er nooit op wachten, dus daarna weer ophalen en weer terug omdat het niet goed was. Ook bij een andere juwelier was het niet veel beter.
Ik ga er dus vanuit dat mijn negatieve ervaringen uit het verleden, mijn beeld hebben gekleurd.

Maar daarom fijn om kenners te horen, welke meer ervaring hebben. :ok_hand:t3:

1 like

Ik zeg GS… in die prijsklasse zeker wel gebruikt te vinden en qua prijs kwaliteit heb je dan het maximale… staan er wel een paar in het blauwe deel volgens mij. Ow en trust me… je moet ze echt in t eggie om je pols gehad hebben om te ervaren hoe goed de kwaliteit en afwerking is… dat zie je niet op een plaatje.

1 like

Ai. Om de anderhalf jaar! Wow. Dat waren shit batterijen of het waren rotte uurwerken, want zelfs mijn Grand Seiko, wat echt een batterij-slurper is in mijn ogen, doet er drie jaar mee.

Tja. Daar zijn twee zienswijzen: de één zegt lekker door laten lopen tot hij stopt, en dan een beurt geven, de ander zegt dat je beter preventief onderhoud kunt doen.

Ik zit in het midden: ik hoef me niet aan de exacte interval van de fabrikant te houden, maar doe wel graag onderhoud vóór ik een probleem krijg. Dus als de fabrikant die jaar roept zal ik het om de vijf, zes jaar doen, ook omdat ik ze slechts bij afwisseling draag.

Daarom zou ik dat aspect wel mee nemen in de overweging.

Dit zeg ik niet om jou op onwetendheid te drukken, maar gewoon om plat te informeren, voor de goede orde.

3 likes

welkom :slight_smile:

1 like

Welkom! Veel plezier met je zoektocht.

1 like

Welkom, Dave en nog veel plezier op ons forum. Succes met de zoektocht.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

Geen blauwe wijzers, maar wel super mooi:

3 likes

Welkom hier op het forum en succes met de doorgaande reis door horlogeland!

1 like

Welkom! Als Tag Heuer fan moet ik meteen denken aan de Carerra Cal 6 WAS2111, misschien is het wat voor je. Succes met de zoektocht!

1 like

Welkom !

1 like

Welkom hier.

1 like