Micro adjustment op Omega Speedmaster 1958 bracelet (ref. STZ004195)

1.6mm gebruikt. Paste perfect :slight_smile:

Yes Bergeon schroevendraaier 160 werkt perfect! Te klein en je draait de boutjes sneller kapot.

1 like

Gebruik de 2,0 mm, rest is gewoon te klein en beschadigd de schroefkop. In de uitsparing past 2,1 maximaal.

Liefst een schroevendraaier met een iets weg geslepen punt die dan niet te spits is en mooi in de groef van de schroef past. Na montage wel met Loctite 243 of 222 borgen!!!

1 like

Goeie! Meteen locktite besteld :+1:

Wauw! Ik wist niet dat dit bestaat! Ik behelp me ermee door Omega bracelets iets te groot af te stellen. Op dagen dat ie dan te los zit is het tijd voor deze:

:smiley:

3 likes

Hier is dan eindelijk de nieuwe 3-weg verstelbare clasp óók binnen! :smiley:

Dat wordt zo een fijne zomer!

Gekocht bij van Baal in Nijmegen; die zijn wel duurder dan juwelier Punte in Utrecht maargoed…ze zitten dicht bij mij in de buurt en verder word ik er echt altijd ontzettend aardig geholpen!

Verder hebben ze verstand van zaken dus vertrouwd en veilig!

Met de nieuwe clasp zit de Speedy wél wat losser in de strakste stand maar niet storend!

Zogauw het deze week 38 graden wordt kan ie sowieso vast een tandje losser!! :sunglasses:

Aangezien de Speedy 2 weken weg is geweest doe ik er nog ff een voor aanzicht foto bij! :smiley:

5 likes

Top! Fijn dat het nu (grotendeels) opgelost is! Maar waarom twee weken de Speedmaster weg?

Ik wil de clasp wel een keer in real life zien. Bij mij is het namelijk zo dat ik, ongeacht het weer, ‘s ochtends een smallere pols heb dan ‘s middags. Misschien moet ik naar de dokter :smile:
Als het buiten dan ook nog eens warm is, dan zet ‘ie nog meer uit. Dus ben benieuwd of deze clasp voldoende speling biedt :slight_smile:

Ik heb precies hetzelfde. 'S ochtends in kleinste stand. Gedurende merendeel vd dag in 1e stand. Soms als mn pols op zn grootst is in de 3e stand. Perfect!

3 likes

Had de Speedy ingeleverd toen de clasp was geleverd; bleek toen ik het horloge wilde afhalen (zij monteren de nieuwe clasp) dat het verkeerde type endlinks geleverd was.

Toen heb ik de Speedy daar maar achtergelaten totdat de juiste endlinks kwamen! :thinking:

Volgens mij is er óók een clasp variant met 7 standen; voor als je achternaam Hulk is.

1 like

:smile:
Die van 7 standen is weer een stuk langer en daardoor naar mijn mening niet helemaal meer in verhouding.

Deze 3-standen bracelet geeft echt voldoende speelruimte hoor als je pols veel mocht uitzetten!

De prijs is ongeveer gelijk aan die van een gloednieuwe Seiko diver maar laat ik daar niet telang over nadenken. :see_no_evil:

1 like

Een goede fit is mij wel wat waard :wink:

1 like

Jaa dat ondervond ik ook destijds. De 3 standen is ook ietsje langer als het origineel maar niet noemenswaardig. De 7 traps is wel een halve centimeter langer en dat merk je zeker wel.

7 traps is wel erg veel; of zijn het hele kleine stapjes? :slightly_smiling_face:

Zullen dwergenstapjes zijn dan… :wink:

1 like

ongeveer 1,8 mm per klik en het is een in 6 posities te verstellen uitvoering, geen 7.

1 like

Jaa het is 6 inderdaad. Heb hem zelf gehad en ook de 3 traps gehad maar ik zou de 3 aanbevelen en die 1.8mm kon wel Eens kloppen

Een aantal weken geleden ook de clasp besteld bij juwelier Punte in Utrecht. Vorige week binnen gekomen en daarom afgelopen maandag langs geweest. Mooie winkel en heel netjes ontvangst! Ze konden de clasp gelijk monteren dus ideaal!

Onder het genot van een kopje koffie tijdens het wachten de nieuwe speedmaster even mogen passen:

Heel tof zeg!!

En utieindelijk ook heel blij met de clasp. Wat een verademing zeg:

Ik kan zowel juwelier Punte, als de clasp echt aan iedereen aanraden!!

4 likes