Microbrand only (Deel 1)

9 likes

Fair enough. Dit komt van jullie website:

“design proces”
“This is very solid and reliable movement”
“vintage sport watches”
“saphire”
“We tried not overdue the colors”
“in a intuitive way”
“aesthetics” and “esthetics”

See?

5 likes

Zonde als je een prachtige horloge voor elkaar krijgt en die niet de presentatie krijgt die deze verdient. Tekst op een website is meestal makkelijk aan te passen. Laat iemand er naar kijken. Hoewel ik snap dat de orders op dit moment alle tijd en aandacht nodig hebben. Succes!

Edit: een leuke review van de nieuwe Batavi door Just One More Watch:

2 likes

Dat lijstje was wat ik in een paar minuten had gevonden, en dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de copy zelf. Zoals gezegd, mooie horloges, maar als ik niet beter wist zou ik denken dat het een of ander Chinees horloge was dat net doet alsof het uit Amsterdam komt of zo. Maar ja, het kan ze kennelijk niks schelen.

1 like

2 likes

Kwam deze tegen dus dacht deel hem even. Vind het wel een strak model. Komt op Kickstarter

8 likes

5 likes

:smiley:

9 likes

Phoibos Eagle Ray GMT.

19 likes

De Model 3 van Alkin gaat zondag in de pre-order.

https://alkinwatches.com/collections/model-3-diver

De diver bezel gaat niet geleverd worden in combinatie met de dual-time dial. Dat leek mij de mooiere combinatie, dus gevraagd, maar helaas.

5 likes

Clemence Munro bijna voor de pre order hier

Pre order prijs:
£449 on rubber strap
£517 on steel bracelet

• 37.5mm diameter

• 45mm lug length

• 9.25mm case

• 10mm total, including top hat crystal

• 150 meter water resistance

• High Beat Automatic Miyota 9039

• Antiglare box sapphire crystal with 8 internal layers of AR coating is

• Hands and dial markers deep filled with 10 layers of Grade A BGW9

• 20mm bracelet to 16mm taper

• Toolless micro-adjustment

15 likes

Ja dit is toch echt wel een knaller hoor. Krent uit de microbrandpap!

Alleen de witte vind ik net niet overtuigend genoeg. En laat ik nou net een horloge met een witte plaat zoeken.

Die zwarte en geel/ oranje vind ik echt fantastisch.

1 like

Nu een week om de pols, draagt heerlijk en loopt zeer nauwkeurig. Deze gaat voorlopig niet weg!

16 likes

Iemand bekend met wise watches.
Bedrijf uit Thailand. Aardige modellen van damascus en 904 staal.

12 likes

Geen ervaring, wel al paar keer gezien bij Peter Kotsa en onder de indruk:

AWAGAMI FACTORY X MMI WATCHES:

Handmade and dyed Extra Thin Tenjucho Washi Paper by Awagami Factory Japan delicately sandwiches between the Sapphire dial and Movement. The Extra Thin Tenjucho White Washi paper imparts a distinctive ‘web-like’ grain and texture to the dial. Sign Up on Our Kickstarter Pre-Launch Page:

https://www.kickstarter.com/projects/mmiwatches/mmi-nor-lights-unique-japanese-washi-paper-and-sapphire-dial

In een comment op Reddit zie ik:
25% - 40% off RRP USD 469 if you back at Kickstarter

9 likes

En weer een Kickstarter project. Nu van het Amerikaanse ‘Montoir’. Mijn oog viel erop doordat het me deed denken aan Unimatic, een merk dat me om de een of andere reden altijd wel de aandacht trekt.
Voor $375 heb je nog een super early bird met een Sellita SW200 movement. Komt alleen de import er nog bij maar alsnog niet gek…

11 likes

Eigenlijk al bijna te groot merk om microbrand tegen te zeggen, maar ik kende het nog niet
het Japanse Karl-Leimon
ze omen na een hele trits kwartshorloges nu met de Majesty reeks, automaat, 40dia. net geen 10mm dik en vanaf 580USD

2 likes

Leuk zo’n papieren wijzerplaat:

Kan echter weinig info over de kickstart van hun washi papieren horloge vinden…

5 likes

Ja ben daarom wel benieuwd! Hij gaat als goed is binnenkort live. Dan hoop ik op meer informatie en ook wel nieuwsgierig naar het uurwerk

1 like