Nieuwe samenwerking met seconde en toffe release van Echo Neutra. Vanaf morgen te bestellen
Heel gaaf!
Yes i like!
Ziet er niet verkeerd uit. Desondanks is bij mij gaan borrelen dat die Rivanera toch net niet de juiste proporties heeft om voor mij een blijvertje te zijn. Het ziet er vaak wat groot uit om de polsen van dragers.
Nieuw merk voor mij: Yuen. Geen verkeerde eerste release. 9.9mm dik met Miyota 9serie en mozaïek parelmoer, maar ik vind het met 888USD nogal aan de prijzige kant. Immers, zij het in andere stijl kan Henry Archer hier toch voor minder in voorzien. Mis ik iets uitzonderlijks?
Kijk, niet iedereen zal die mening of ervaring delen. Ik heb kort na de Rivanera me laten verleiden tot een Seiko Dolce met zeer strakke en hoekige zijkanten. Sure, natuurlijk niet mechanisch, maar dat maakte indruk, terwijl ik vreesde dat 24mm breed echt te petite zou kunnen zijn. Die 27x40mm van de Rivanera klinkt prima, maar oogt vaak een tikkeltje groot als ik het op plaatjes zie.
Heeft iemand hier ook ervaring met valusis. En dan hoe de kwaliteit is?
Ooit eens voorbij zien komen op social media, maar verder geen idee van
Klopt zijn daar heel erg actief.
Geen ervaring mee maar afgaand op de website, de hele branding, de kletspraat over hun “atelier” en “heritage”, vind ik het überhaupt niet in dit topic thuishoren. Lijkt mij gewoon een fabrieks-/ali outlet, kant-en-klare horloges ingekocht en voorzien van een label. En die vervolgens kazig op het polsje van een glibberig, moeilijk kijkend fotomodel geshopt. Dit heeft voor mij in ieder geval niets te maken met een microbrand dat probeert iets onderscheidends neer te zetten. Qua vormgeving zit het allemaal zwaar in de ‘hommage’-hoek, neigend naar kopie.
Ook claimen ze enkel Japanse of Zwitserse “certified” (wat houdt in, dat…???) uurwerken te monteren, maar dit gaat in ieder geval op 1 plek mis. Zo heeft de ‘Volt panda’ een “Caliber 2660 Automatic Chronograph”-uurwerk. Ingekocht (chinees?) uurwerk met een zelfbedachte typenaam? Er bestaat een ETA 2660 maar dat is duidelijk een heel ander uurwerk. Dus wat dit dan is en waar het vandaan moet komen? Bij het horloge met het ‘skeletonized’ uurwerk wordt dan wel weer netjes vermeld dat het bij Seiko vandaan komt. Niks mis mee natuurlijk, maar ik vind 555 euro wel veel voor zoiets. Het horloge met de “malachiet” (echt?) wijzerplaat zit een Miyota 8215 in. Dat is nu niet bepaald het beste wat bij Miyota vandaan komt. Wel betrouwbaar maar ik zou er zeker geen 469 euro voor betalen.
Lang verhaal kort: Wellicht zijn dit oké horloges maar zeker niks bijzonders en helemaal niet voor dat geld.
Dank je wel voor de uitgebreide toelichting. Lijkt mij ook meer een gehypt merk via social media.
1 dingetje, dan houd ik weer op dit topic te vervuilen. Zie hieronder de ‘Volt Chronograph’, die met dat dubieuze uurwerk. Deze render toont dag-, datum- en een 24-uurscomplicatie op de kleine wijzerplaten. Geen chronograaf dus, maar sowieso een combinatie die ik volgens mij nog niet eerder gezien heb.
Iets daaronder zien we hetzelfde horloge (ga ik vanuit, het blijven tekeningen), maar dan met links een minuten (?) complicatie en rechts weer die datumcomplicatie. Wat is 't nou jongens?

Vraagje, weet iemand of er onder de microbrands een leuke dresser zit? Tips welkom ![]()
Kijk eens bij Echo Neutra
Baltic misschien?
Of Arcange. Betaalbaar en heel veel waar voor je geld.
Allemaal wel wat met een knipoog naar niches met die Breguet numerals en sector dial, dus als je echt klassiek dresser zoekt is dit het ook niet. Ben wel benieuwd of dat er, goed uitgevoerd en betaalbaar, is.
Sero Watch Company natuurlijk bedenk ik mij nu!
Ook niche, maar zo strak gedaan!
Deze is erg mooi
Wat zijn de eisen en wensen? Er is heel veel
Liefst een klassiek model. Rond. Dun. Handopwinder, automaat of Quartz maakt niet zoveel uit. chique uitstraling met een vleugje goud bijvoorbeeld
Zomaar een greep hieronder. Ik denk dat het alsnog zou helpen nog preciezer te zijn. In strikte zin is voor sommige een dress watch onder de 10mm en zonder de onderwijzer, bijvoorbeeld, en kleiner van formaat, zeg 34-37mm. Met dergelijke eisen maak je het veld wel kleiner. Met prijs ook. Mechanisch kost beduidend meer, want een Seiko NH blijft zelden dun. Écht dun vind je misschien alleen in quartz en handwinders. Automaten worden zelden dunner dan 10mm.
Of Baltany on het goedkoop te houden, maar ik weet niet of ik dat een AliE of microbrand vind. Hoe het ook zij, ze doen het een stuk beter dan velen.