Microbrand only (Deel 2)

Gouden kast, microrotor (wie herkent dit uurwerk?) en een zeer opgeruimde grand feu emaille plaat. Timethis heeft zijn merknaam niet mee, maar dit wekt toch wel enige indruk. Ik vind het in ieder geval smaakvol. Maar het is dan ook geen betaalbaar Chinees.

4 likes

6 likes

Galo komt 14 mei met nieuwe voorraad van de Novo Cruisin’. Er zou ruim voldoende moeten zijn voor een ieder. De vorige batch was in 9min uitverkocht.

Ook de Super 200 komt weer terug heel binnenkort.

5 likes

Gelijk maar ingeschreven voor updates en een wekker gezet voor 14 mei.

Vind deze wel heel tof

7 likes

Dit is idd een hele leuke. Lekker vrolijk :ok_hand:

1 like

Betreft dit een bespoke watch?

Private commissions typically begin at USD 10,000 and proceed only upon review. Priority is given to long-standing collectors of Timethis and to requests of particular significance. For true bespoke is never a departure from the brand, but the creation of something rare within it.

Dit merk kende ik nog niet: Tsao Baltimore

3 likes

Het leek te worden gepost als een nieuw model, waarvoor je in contact kon treden. Het is niet te vinden op hun website, dus misschien maken ze alleen exemplaren als bespoke.

1 like

Tsao wordt volgens mij in bepaalde Amerikaanse kringen wel gewaardeerd, maar ik heb nooit iets echt opmerkelijks/aantrekkelijks langs zien komen en volg het merk dus ook niet echt.

Doet mij denken aan de micro-rotor binnenwerken die Vaucher aanbiedt:

https://calibercorner.com/vaucher-fleurier-caliber-seed-vmf-5401/

Je zou weleens gelijk kunnen hebben. De Chinesen hebben er een wat dikkere rand om gehouden dan Carl Suchy. Verder lijk ik alleen verschil te zien onder de microrotor.

1 like

Klopt, dat heb ik nog bij geen ander Vaucher uurwerk gezien. Maar Vaucher staat bekend om de mogelijke aanpassingen die ze aanbieden en de rest van het uurwerk komt erg goed overeen dus lijkt het mij de meest waarschijnlijke optie.

EDIT: op oude (2011) promotionele foto’s van Vaucher is deze constructie wel zichtbaar:

En op deze Richard Mille die een custom versie van dit uurwerk toepast:

1 like

Kwam deze ook nog tegen. Trok mijn aandacht.

Iemand ervaring met dit merk? Prijstechnisch leuk.

3 likes

Geen ervaring. Vroeger voelde het voor mij meer commercieel fashion-achtig, maar het lijkt door velen toch wel serieus genomen te worden.

1 like

Marin Instruments komt met een nieuw model. De Quartz GMT. Het ziet eruit alsof het wel doordacht is ontworpen en in elkaar gezet. Dat past bij de lijn van het kernachtige en direct overtuigende debuutontwerp. Toch vind ik dit op eerste oog een stuk minder sympathiek. Het is net zo krachtig, maar de eigenzinnigheid hier is minder subtiel en dat moet je liggen. Het eerste horloge was duidelijk modern, maar behield een stevige nostalgische basis. Dat ontbreekt hier.

3 likes

Sternglas behoort tot de items waar Horloge Forum niet over spreekt.

Maar is dat ook geheel terecht is wellicht de meer pertinente vraag.

1 like

:point_up_2:klopt niet helemaal, toch @FRANS3

2 likes

We hebben secties vol Chinese horloges met twijfelachtige originaliteit op dit forum. Waarom zou Sternglas dan niet mogen?

4 likes