Oehhh, die wijzers, zeker niet mijn ding, en zeker niet op een “duiker”.
Tsjaaaa. Hun eerste model de Shoal Deep was een samenwerking met Jack Hypoxia (kennelijk iemand die geliefd/bekend is in het wereldje van ‘watch modders’), en week qua uiterlijk en idee wel echt af van wat Second Hour doet. De naam First Stage is daarnaast gerelateerd aan de duiksport.
Dit nieuwe horloge is geen duiker en staat ook qua design dicht bij Second Hour.
Lang verhaal kort: Ik begrijp wel waarom er een zustermerk is maar niet waarom het dit horloge uitbrengt.
Een best aantrekkelijke GMT met Miyota 9075 op preorder bij Officine Tecniche, de Urban Traveller. Een beetje een onnozele naam, maar goed. Hij is alleszins prima gelukt en 38mm doorsnee is ook prima. Alleen jammer dat die 9075 de boel vaak wat dikker maken dan gewenst. Hier eindigt het op over de 12mm, en dat vind ik eigenlijk net te veel, zeker ook voor de stijl.
Is dit al versie 2? Hij komt me nog heel bekend voor van de eerste campagne
Denk nieuwe kleur
Ziet er zeer strak uit. Qua dikte voor een GMT met zichtbodem ook meer dan prima. Met net 10mm kasthoogte schuift je shirt er moeiteloos overheen en klimt dan ook nog wel het gebolde glaasje over. De prijsstelling is ook in orde met zelfs een bewerkte rotor.
Ze noemen het model dan ook ‘Flammae’ zoals vermeld op de dial.
Ik interpreteerde het model als Urban Traveller en Flammae als variant.
Mijn opmerkingen waren niet om overdreven kritisch te zijn. De voorkeur om gelijk welk horloge toch echt onder de 12mm en bij voorkeur niet over de 10mm te houden is puur persoonlijk. Voor een 9075 met 20atm is het zo verkeerd niet en het zal vast wel onder de mouw verdwijnen. Ik doe daar niet dramatisch over. In dracht denk ik dat je het volume wel zult merken, gezien mijn ervaring met 38x12mm horloges.
Oligo brengt je horloges voor wie graag heel veel betaalt voor heel weinig:
Eigenlijk een heel toepasselijke naam, want Oligo lijkt dus uitermate geschikt voor oligarchen.
Dit is overigens de beste variant. De anderen brengen net iets meer, en dat is geen verbetering.
Ieder zijn meug, maar ik krijg een epileptische aanval van die wijzerplaat als ik er langer naar kijk.
Denk dat dit de Redshift Titanium 38mm is?
Doordat ik ging kijken door jouw foto, zag ik ook ineens een (voor mij) nieuwe groene staan!
In mijn herinnering was de groene Akva nog sterker, maar het is een mooie diepe en volle groen.
Die had golfjes
Ik heb het even terug op moeten zoeken en ben nu in hindsight minder enthousiast dan in zuivere herinnering.
De plaat lijkt eerder mat en een iets geleden groene toon te hebben, terwijl de secondewijzer iets melkiger is. De Vesterhav lijkt een ‘sappiger’ kleurstelling te hebben. Maar eerlijk gezegd, hier kan Henry Archer wel verbeteren met meer real life promo shots.
Ze hebben wel bij de Vesterhav tussen de afbeeldingen door ook een kleine video staan die wat ‘live’ invalshoeken toont.
Clemence watches komt met nieuwe voorraad vd Photic op 20 mei. Er zijn subtiele verbeteringen doorgevoerd die ik ook herken van mijn eerste versie vd Photic. Erg fraai horloge.
Kon erger.
Had een maandfase en een cartouche kunnen he… oh.
Verder best leuk.