Microbrand only (Deel 2)

Zo verkeerd is dit toch helemaal niet?

1 like

De Neumann had ik hier al eens vermeld en was toen al een soort rethink. Kennelijk komt hij nu pas naar Kickstarter en er is best wel wat leuks aan, maar dat zijprofiel laat weinig twijfel bestaan over misschien net teveel simplicity bij een toch al wat dikke 12mm voor een 9015 time only horloge.

6 likes

Aiii, deze moet ik wel een beetje hebben geloof ik. Wel verbaasd dat ik hier nog geen bericht over had ontvangen, aangezien ik aan hun vorige Kickstarter deelgenomen had (een van de soepelste campagnes die ik ooit meegemaakt heb overigens). Verbazing 2 dat hier kennelijk een doodgewone 9015 met toegevoegd een triple calendar module in huist.

1 like

Ik ben nog niet gezwicht, maar Arcange heeft een goed gevoel om een fraai opgeruimde plaat te creëren met een zekere klasse. Mijn eerste indruk is wel dat de pootjes een tikkeltje dun lijken.

38,5 x 8,5mm en Miyota 9039:

15 likes

Wat is, in deze context, een “cartouche”?

En besteld!

Moet er alleen wat langer op wachten.
Zat niet bij de eerste 400 die gelijk verscheept worden.

8 likes

Over 6 dagen start de Alato kick starter.
Volgens mij heeft @bnv een horloge hiervan?
Ben benieuwd, het is wel een verleidelijk ding qua ontwerp!

9 likes

Ziet er niet verkeerd uit. Heat blued?

Zo staat het wel benoemd.

Ter verduidelijking: ik had een Arvet te leen voor enkele weken. Een goed horloge, met veel detail en karakter, dat goed om te pols zat. Kanttekeningetjes waren dat ik het best een zwaar horloge vond en dat de aansluiting van de endlink met de kast minder mooi werd opgelost dan ik op basis van KS beloftes had gedacht. De finishing was prima voor de prijs, maar niet boven verwachting. De kast deed 'm flink ogen (dat zou bij dezen nieuwe ook wel eens kunnen zijn). Uiteindelijk vond ik de stijl van de plaat elegant en een tikkeltje dressy, maar de stuk van heel het horloge vooral vintage sportief. Extra moeite zat duidelijk in de wijzerplaat, maar er was volstrekt onnodig geld uitgegeven aan lume op de achterkant. De verpakking (leren pouch) was bruikbaar en mooi verzorgd. De clasp was een gebruikelijke uit de kluiten gewassen microadjust. Vanwege het gewicht (let wel, ik vind vintage bracelets fijn, dus dik en solid is niet per se mijn voorkeur) handig voor de balans, maar voor mij uiteindelijk had ik liever gewoon een lichter en ranker gebouwd horloge gezien.

Conclusie: echt absoluut geen reden om te vermijden. Er zit heel veel zorg in en voor de prijs veel detail, nette specs, en details. Verfijning kan nog iets beter en is iets om naar uit te kijken bij volgende horloges.

Voor de KS, I did feel tempted too. En toch, uiteindelijk vrees ik dat een dikke quartz voor mij antithetisch aanvoelt en ook hier weer meer voor een gespierd sportief dan sierlijk wordt gekozen. Ik denk dus niet dat ik zal bijten, want dan ben ik misschien blijer met een oude Dolce of Credor van een schappelijk klein en zeer dun maatje.

2 likes

Deze NA van een jong, Japans microbrand: Kiwame Tokyo Asakusa. Erg blij met deze combinatie van elegantie, klasse en enige sportiviteit. Afwerking is super.

14 likes

Nice! Ik heb de vorige versie gehad, leuk horloge :slight_smile:

1 like

Verkocht, lees ik uit je woorden? :sunglasses:

1 like

Ja, verkocht. Heb wat uitgedund, kleintje op komst.

Ik heb nu nog 3 serieuze horloges over :sob:

2 likes

Haha, ik snap het. De beste reden, gefeliciteerd!

1 like

Mezei watches.

3 likes

MD watches binnenkort via kickstarter
Vrolijke jumping hour.

6 likes

Behoeft geen commentaar.

6 likes

Zeker 44mm…?