Microbrand only (Deel 2)

Ik overweeg die paarse Venezianico wel, maar die naam “Lucky Harvey” vind ik eerlijk gezegd echt ruk :sweat_smile: Leuk horloge verder hoor, maar dan zou ik eerder richting de Venezianico Arsenal gaan. Alleen vraag ik me daar dan weer af hoe het zit met de leesbaarheid, want dat lijkt me in praktijk misschien toch een dingetje.

2 likes

Mooi spul! Niet helemaal dagelijks draagbaar, voor mij althans… maar toch. Waardeer het ontwerp :smile:

1 like

Het ontwerp is van Patek, dat geven ze zelf grif toe.
Maar er is absoluut niets mis mee, Patek heeft absolute toppers geproduceerd.

Liep tegen dit project van een Redditor aan, ook interessant voor hier denk ik:

Begeleidende Reddit post:

https://www.reddit.com/r/MicrobrandWatches/s/qFccaLM8ke

2 likes

1 like

De Bremoir Lexington Morocco is er nog steeds :slightly_smiling_face:

9 likes

1400 is een flinke oplage voor een micro.

Niet onterecht

Moeilijk niet te waarderen, gezien de herkomst. Er zal weinig alternatief zijn met steentjes. Maar het is ook niet erg betaalbaar, hetgeen dan toch het principe van dergelijke homages wat aantast.

1 like

Exact!

Atelier Wen beloofde ons een volledige opnieuw ontwikkelde Perception, maar subtiliteiten daargelaten krijgen we gewoon een nieuwe versie van het bekende model, zo te zien. De microblasted finish van de groene is een leuke afwisseling, maar de andere kleuren lijken mijn praktisch identiek. Er is aan de wijzerplaat niets(?) veranderd en de kastconstructie geloof ik ook niet. Dat hoefde misschien ook niet, want het was altijd al een fraai geconcipieerd horloge en verfijnd in een tweede versie. Wat is dan wel echt nieuw? Het uurwerk, met een fraaie originele afwerking waaraan aventurijnglaslak te pas komt en oprecht sierlijke architectuur. Die komt uiteindelijk van Pequignet, dus niet langer Chinees, maar is een passende krachtbron. Natuurlijk kost het wat meer, maar ik had niets anders verwacht van het ambitieuze merk. Voor een leuke microbrand passende prijs zou ik zelf vooral die Pietersite versie waarderen, alle moeite van de vaste hand van de meester ten spijt. Op de ee af andere wijze paste die steen uitstekend bij het platform in mijn ogen.

Dat van die leesbaarheid zal toch wel meevallen? Hij heeft zelfs nog indices. Tenzij je daar eigen beperkingen mee ervaart natuurlijk of lume een must vind? Ik had de 37mm liever in deze wijzerplaten gezien, geloof ik. Wat mij betreft hebben ze nu wel de juiste maat, maar niet de juiste platen te pakken, maar las je de Lucky Harvey overweegt, denk ik dat jij liever groter draagt.

Deze? Spectaculair, inderdaad.

4 likes

Precies die.

Awake Son Mai Guilloché Main

18 likes

Ja!, dat is er weer eens eentje waar ik graag een kleurtje van zou uitzoeken, heerlijke dial.

2 likes

Erg mooi gedaan inderdaad, knap om een horloge met zo weinig elementen (in principe alleen guilloché en een fumé wijzerplaat) te ontwerpen en toch met zoveel visuele impact.

2 likes

Extreem vet dit. Als ik het juiste horloge ervoor had zou ik niet twijfelen.

2 likes

Dumoreau Monopusher. Ik ben er niet weg van.

Benjamin James Deerhurst Regulator. Ik kan de hobnail bezel wel waarderen, maar ook hier ben ik op eerste gezicht niet weg van.

1 like