Heel mooi wel… Wat mag hij kosten?
7,6k
Geen grap
Ik zag ze op Seriouswatches staan, stevige prijs, maar wel een geslaagd ontwerp met interessante techniek.
Ik vind maar 2 dingen jammer, zoals je aan haalt de kleur, al zou de groene er mee door kunnen… En 6,7mm dikte is top, maar had het 7 gemaakt en 100mtr waterdicht. 30 mtr waterdicht voor geïntegreerde band sporthorloge noemen kan ik niet serieus nemen… Jammer want de kast, de band met micro verzet, de wijzerplaat en indexen zijn echt goed bedacht! En als bonus, al zou ik ermee kunnen leven, ben ik meer van staal boven titanium…
Op logica en principe, gezien het genre, ben ik het wel een beetje met je eens, maar in de praktijk heb ik zelfs die 30m eigenlijk niet nodig. Een solide 50m heeft mijn voorkeur, stel dat ik in een hoosbui terecht kom of een meer in struikel. 100m is pas essentieel als ik me ook kan voorstellen dat ik het bij sport of zwemmen niet af zou doen. Dat kan ik me hier niet bij voorstellen en dus waardeer ik het streven naar dun. Maar voor deze prijs wordt ik niet gauw klant. Wat dat betreft denk ik nog graag terug aan de toch wat bereikbaardere Horage Autark Jura. Dat ding had bakken charme en deed zn best me te verleiden net wat teveel uit te geven aan een horloge dat eigenlijk niet echt mijn genre is.
Deze inmiddels gebacked op Kickstarter. Vervolgens zag ik dat ie geen secondenwijzer heeft, dat was me stom genoeg eerder nog niet opgevallen. Twijfel of ik het nu door wil zetten, voor mij is zo’n soepel tikkende secondenwijzer toch wel een van de dingetjes die een mechanisch horloge zn extra cachet geeft.
Gelukkig hoef ik niet bang te zijn dat arcange zonder mij z’n target niet haalt ![]()
Zou nu eigenlijk mn Smiths om moeten doen… RIP Eddie Platts, toch een best wel bekende naam in het microbrand-wereldje.
Laps uit Parijs heeft de preorder geopend voor hun excentriek constructivistische (dat vind ik hier toepasselijker dan het teveel gebruikte minimalisme) ontwerp. Ik mag het wel, maar vind het voor uiteindelijk een simpel horloge stevig aan de prijs. De afwerking moet het hier echt afmaken, maar is dat tevoren te weten bij een nieuw merk waarvan de aanvoerlijnen nog niet zijn getest? (De voorgaande horloges op de site kijken eerder er soort run of the mill productie met ditto prijzen.) De claim die gemaakt wordt mbt de kast is dat het uit 5 afzonderlijk afgewerkte elementen bestaat. Dat zou de strakheid ten goede moeten komen. Zelfs op de preorderprijs van 690EUR vind ik het een beetje een gok, maar wel mogelijk een leuk en creatief en toch draagbaar horloge. Vooral op het gekorrelde beige vind ik het goed uitkomen. Dan ogen de architecturale indices echt gegrond. Op zwart en het diepe blauw zweven ze meer. Het groen vind ik zelf de mindere variant.
Prachtig
Heb altijd wel moeite met ‘snel aflezen’ met dat soort wijzers - hoe goed bedoeld dan ook.
Ik vind het heel geslaagd, vooral de lugs die los zijn gemonteerd maken het af. Jammer dat ze van die korrelplaten hebben bij twee kleuren, dat vind ik echt een overhypte toepassing. Die glossy varianten spreken mij meer aan, maar ik heb die kleuren al veel in de collectie.
Dus ik sla hem over, maar wel echt leuk gedaan!
Vooralsnog ogen ze vooral slecht gephotoshopt. Ik zou eerst foto’s van de real deal willen zien als ik in de markt was. Het concept is wel heel tof.
Ha,die speelde ook door mijn hoofd,vooralsnog afgehouden vanwege trop et trop.
Veel draagplezier.
Simpel, maar de originele design details doen het, ik vind ze leuk.
Dan zijn die indices toch niet
lijkt het. Apart effect, heel mooi!
Ja idd, ze zijn smal maar lijken heel groot
Ik vroeg mij oprecht af waarover je het had toen je dat zei.
Volgens mij verschillen de breedtes ook.
Dank, dat had ik nodig. Dacht dattie nog niet uit was.
Ja, hoe meer ik kijk, hoe meer ik geloof dat ze het wél doen. Ben ik dan te zuur dat ik tegen 700 voor een 9015, uiteindelijk simpel, horloge wat aan de prijs vind? Voor de volle pond zou ik het niet overwegen. Maar kijkend naar bijvoorbeeld even excentrieke Beaubleu heb ik achteraf iets spijt gevoeld geen Vitruve cognac te hebben voorbesteld. Ik heb het later nog eens geprobeerd, maar alles uitverkocht. Ook die vragen flinke prijzen voor uiteindelijk heel originele maar simpele horloges met Miyotas, hoewel de laatste generatie nog verder de weg naar boven stuurt.
Ik vroeg me af hoe bijzonder dat nou is, maar doet is wel dat volgens mij weinig tot geen van mijn huidige horloges zo is geconstrueerd. Ik snap het voordeel to super strakke overgangen, maar het moet ook extra stevig in elkaar geschroefd zijn.
De textuur lijkt hier erg goed getroffen. Het is net als gloss of sunburst of guilloche, allemaal veel gebruikt. Soms vind ik de korrel te gesimuleerd ogen. Dat lijkt hier echt mee te vallen. Met gloss heb je het echte nadeel dat je extra reflecties krijgt die niet zijn gecompenseerd. De footage van een Fransoos op Insta van de ‘ivoren’ plaat ziet er puik uit.













