Dennison Oblique Enigma. Ik vond de vorige, kalmere x Collectability fijner, maar voor wie van dat extra beetje excentriek Cartier houdt, is deze ook leuk gelukt.
Formex Aria. Integrated bracelet (maar een behoorlijk eigen design), titanium, micro-rotor, ultradun, duur. Ondanks dat laatste ben ik wel enthousiast, maar ook vooral vanwege de samenwerking met Horage. Dat merk beloofde opschudding door modulaire eigen uurwerken te ontwikkelen om die ook aan derden aan te bieden. Eigenlijk zijn de voorbeelden daarvan altijd beperkt gebleven. Bremont is misschien hun bekendste klant. Van Formex, zelf een innovatief merk, worden we hier vaak blijer, en de merken lijken bij elkaar te passen, in mijn ogen. Maar ja, om onder de 7mm te blijven lopen de kosten duidelijk op.
Van de kleurkeuzes ben ik niet gelijk fan. Ik zou waarschijnlijk het meest naar de grijze neigen, omdat ik het blauw te middenblauw en het groen te middengroen vind.
Heel mooi wel… Wat mag hij kosten?
7,6k
Geen grap
Ik zag ze op Seriouswatches staan, stevige prijs, maar wel een geslaagd ontwerp met interessante techniek.
Ik vind maar 2 dingen jammer, zoals je aan haalt de kleur, al zou de groene er mee door kunnen… En 6,7mm dikte is top, maar had het 7 gemaakt en 100mtr waterdicht. 30 mtr waterdicht voor geïntegreerde band sporthorloge noemen kan ik niet serieus nemen… Jammer want de kast, de band met micro verzet, de wijzerplaat en indexen zijn echt goed bedacht! En als bonus, al zou ik ermee kunnen leven, ben ik meer van staal boven titanium…
Op logica en principe, gezien het genre, ben ik het wel een beetje met je eens, maar in de praktijk heb ik zelfs die 30m eigenlijk niet nodig. Een solide 50m heeft mijn voorkeur, stel dat ik in een hoosbui terecht kom of een meer in struikel. 100m is pas essentieel als ik me ook kan voorstellen dat ik het bij sport of zwemmen niet af zou doen. Dat kan ik me hier niet bij voorstellen en dus waardeer ik het streven naar dun. Maar voor deze prijs wordt ik niet gauw klant. Wat dat betreft denk ik nog graag terug aan de toch wat bereikbaardere Horage Autark Jura. Dat ding had bakken charme en deed zn best me te verleiden net wat teveel uit te geven aan een horloge dat eigenlijk niet echt mijn genre is.