Ik heb nu niet gecheckt, maar jaren terug was dit al niet goedkoop
Van de ene naar de andere Rivanera. Deze in oud roze, of zullen we gewoon gepekelde zalm zeggen, vond ik misschien iets overtuigender. De blauwe accenten geven de boel iets meer leven.
En hoe zit t met het Franse Kelton? We geschiedenis die teruggaat tot 1955, maar volgens mij is het eigenlijk een micro revival. Veel quartz, zeker betaalbaar, maar de kwaliteit druipt er voor mij niet gelijk vanaf.
Vandaag binnengekregen (in oktober besteld). Wel steeds goed op de hoogte gehouden van de vorderingen, en steeds wat problemen van de fabricage want geborsteld / gepolijst titanium is blijkbaar niet makkelijk.
Eerste indruk is toch wel erg goed. Heel mooi en secuur afgewerkt, octopod sluiting is heel comfortabel, zomerse wijzerplaat met heel veel lume, en zeer licht en comfortabel. Blij mee!
Altijd leuk om een niet-conservatieve materiaalkeuze te zien gebruikt te worden
Ik heb deze altijd direct weten te waarderen, maar zo erg toolish in stijl is niet mijn ding om te dragen. Dat zit puur tussen de oren, maar deze heeft wat mij betreft karakter. Hun eerste GADA is meer mijn genre en leek heel sterk, maar kwam mij ook wat toolish en eigenlijk een beetje vanilla over.
Totaal niet vanilla was Tusenö’s supervintage. Ik lijk ernaar uit en dacht dat ik misschien klant zou worden bij een dressy Tusenö. De prijs ging echter lichtjes door het plafond en de stijl was minstens buitenissig te noemen op een manier die mij toch niet gelijk aansprak. Ook was de moderne afmeting voor mij een beetje een afknapper. Nu komt er een klassiek variant en eigenlijk vind ik de plaat oprecht gelijk smaakvol. Het formaat blijft echter flink voor dit soort horloge (dat hield ook de eigenzinnige Parade van Serica terug in mijn beleving en uiteindelijk toen ik die een keer om de pols probeerde. Het kwam voor het genre over als oversized.)
Leuk met pasen ![]()
Kan de blauwe wel waarderen, wel een vreselijke ‘scratch magnet’ denk ik.
Leuk design, prijzen minder leuk.
Heel erg cool maar meer voor 1.5k max
Heb je het nu nog over die Eggtimer II?
Standaard 800Hv en een stretch voor 1200Hv.
Farers nieuwe (?) mechanische chrono graden zijn leuk om te zien. Kleur, met stijl, nette maat van 38,5, wel dik, want dat hoort erbij, Sellita aangedreven. Vooral rood en blauw vind ik goed geslaagd. Het groen is denk teveel een middengroen voor mij.
Grappig dat die rode een 12 heeft (vind zonder beter)
In principle eens, maar omdat de rode ook niet allemaal contrast subdials heeft komt die iets drukkere 12 toch tot z’n recht.
De Inklings Grey Town deed me direct pauzeren en sindsdien twijfelen. Volgens een review is de kwaliteit meer dik in orde. Gezien de prijs voor een relatief eenvoudig horloge met een Chinees uurwerk is uitstekende uitvoering een must. Nu moet ik zeggen, Koreaan van voren met zo’n Chinees van achteren ziet er best aantrekkelijk uit. Ook interessant is het materiaal waarmee ze een nieuw model of variant teasen.
De teasers