Microbrand only (Deel 2)

Leuk merk. Vond hun eerste uitgave ook wel tof.

1 like

De SeaGull ST17 lijkt wel aan een comeback bezig de laatste tijd, vooral dan de hand-wind variant. Het is denk ik ook wel wel één van de meest betaalbare dunne binnenwerken met een dikte van +/- 3,2 mm.

1 like

Leuke en zonnige creatie van Fukushima Watch Co in de nog wat zeldzame 34mm maat. Glimt wel flink.

7 likes

Bryan Laurent zit in Singapore en zet deze horloges zelf in elkaar en reguleert de low cost NH38. Dat levert natuurlijk geen toonbeeld van slank op, maar voor een horloge van 420 Singaporese dollar is het een leuke minimalistische verschijning. De guilloché vanaf zaterdag beschikbaar, voor de Iris moet je op een interesselijst, hetgeen waarschijnlijk is om te onderstrepen dat hij zelf ook wat werk doet. Let wel, geen saffier, maar mineraalglas! Verder weet ik er weinig van. Heeft hij alles zelf ontworpen en later maken, of zoekt hij leuk kant en klare stukken bij elkaar?

9 likes

Cestrian. Een lowcost optie uit het VK. Met de code uit de video zelfs al voor 140GBP/250USD. Spannend is het wat mij betreft zeker niet, maar maakt dat tegen deze prijs nog veel uit? Dat is vast niet de voornaamste eis van de klanten waar ze op mikken. Bijna alle elementen voelen erg bekend, zoals dat op AliE ook vaak zo is, maar het geheel vliegt zo ook niet uit de bocht. Verwacht rudimentaire afwerking.

3 likes

Het lijkt bovenal een “independent custom watch assembly project”.

1 like

Die vibe komt er wel wat vanaf. Een heel eigen identiteit brengt het ook (nog) niet

1 like

Inderdaad low budget en herkenbare vormgeving

Interessant :thinking:

Alleen verkrijgbaar op die lelijke glimmende bracelet, waarom :man_shrugging:t3:

Er zullen waarschijnlijk wel meer patriottische horloges aankomen. Deze Jack Mason Canton Day-date is in ieder geval een leuke toevoeging. De Sellita 240 met day-date komt bijna ooit langs. Is ook netjes afgewerkt hier. Ik kan de indices goed waarderen, zowel het profiel als het lichtspel. Het vergrootglas onder het kristal over de datum zal de meningen verdelen. Zonder is cleaner, maar op een grappige manier heeft dat geestige cirkeltje ook wel wat excentrieks. Om op een day-date wijzerplaat een derde lijn text ‘day-date’ toe te voegen vind ik mogelijk de grootste fout. Zoiets ziet er toch knullig uit, maar wie weet past dat ook bij het vieren van Amerikaanse identiteit? Blauw en goud is passend opulent voor de gelegenheid en door de flinke 41mm afmeting is er veel oppervlak om mee te werken.

Wat niet onvermeld mag blijven, maar minder zichtbaar is, Jack Mason heeft een traditionele overklappende microadjust clasp die erg duidelijk dun en ook mooi vloeiend lijk te zijn afgewerkt. Voor mij viel dat echt op in een review en deed me denken aan de zeer dunne niet microadjust klapper van neo-vintage Credor. Zo zou ik een microadjust minder snel bekritiseren.

9 likes

8 likes

7 likes

Best aardig, Miyota 9xxx erin en gaan. De blauwe versie kan mij wel bekoren.

Na het lanceren van deze Yore heb ik nooit meer iets vernomen van het Koreaanse Aperture.

3 likes

Leuk dat die er ook nog is. Hebben ze aleens iets nieuws gedaan?

1 like

Geen idee, heb ze niet meer gevolgd :man_shrugging:

Veel dank dat je dit topic steeds voorziet van allerlei nieuws op microbrandgebied!

Ik zat al een hele tijd met een Serica in mijn gedachten totdat ik opeens deze Lima zag. En nog met een tuxedo wijzerplaat ook (daar wilde ik ook nog altijd eentje van hebben). Super cool design en het Nederlandse leenwoord otomatis op de wijzerplaat was de druppel… Ik ben voor de bijl gegaan en heb op bestellen gedrukt voordat deze uitverkocht is en ik later spijt krijg. Het is de tuxedo geworden met de metalen band er extra bij. Een bonklip heb ik al.

Eigenlijk heb ik niks met GMTs :face_with_peeking_eye::smile: Ik ga deze maar op Javaanse tijd zetten denk ik.

12 likes

Heel tof. Is ook mijn favoriet in de serie. Ben heel benieuwd hoe die uitpakt. Al enkele jaren brengt Lima echt in het oog springend ontwerp tegen nog leuke prijzen, maar heel veel hoor je er toch niet over.

1 like

Fris design, doet het wel voor mij.

1 like