Tof zeg!
kleurtje is in maar past niet echtr bij deze E/N
Ik ben ook niet echt overtuigd door beide varianten. Sowieso kan in de praktijk een zalm ook wat te dicht naar huidtonen neigen (bij mij dan, niet dat ik nou zo roze ben) en dan moet het wel een erg mooie/bijzondere plaat zijn om er voldoende uit te springen. Ik heb een mooie koperige zalm in de collectie, maar een tweede staat in de verkoop en ik denk niet dat ik snel een volgende zal proberen.
Heb ik ook voorbij zien komen: Miyota automaat, saffierglas, 40mm, massieve stalen band, schroefkroon, 200m wr en Super Luminova…€ 143,00 inclusief verzending via Amazon
Genoeg keuze qua kleur in ieder geval
Das ook de beste tijd he…staat mijn GMT ook op ingesteld ![]()
En ze wapperen ook nog met allerlei kortingen op de site als je blijft plakken… Iig summersale en nieuwsbrief korting.
SUMMER20
Ja, zag het maar alleen van toepassing op sommige modellen en kleuren
Die bovenste is wel heerlijk art-deco, die leg ik zo om mijn pols.
1350,- is dan wel weer stevig, but I do like it.
Maar we zitten nu wel in een keer artesanale categorie. Ik weet niet precies hoeveel handwerk is of machine gestuurd, maar productie is volgens mij zeer laag en hands on
Ik had ook moeten zeggen stevig voor mij, tegenwoordig, maar, een van de leukere nieuwe modellen, dat zeker.
Slecht gegokt?
Ik ben het wel met je eens, hoewel hier het argument iets makkelijker te maken is vanwege de zeer persoonlijke aanpak in het maken. Om een gekke vergelijking te maken, de nieuwe Tusenö supervintage is ogenschijnlijk vooral duur vanwege het gekozen uurwerk (misschien dat de glas en kastconstructie ook nog lastiger is dan normaal), maar volgens mij hoeft er vrijwel geen mensenhand in creatieve zin aan te pas te komen. Dan vind ik meer dan 1000 euro echt een smak geld. (Het valt mij bij die 7001 uurwerken echt op dat er steevast flink meer voor wordt gevraagd. Als dat dan nodig is voor (fabrieks/outsourced)microbrand productie zou ik liever een goedkoper, zelfs eventueel een goed geteste Chinees, interessanter vinden.)
Bij 47Zero betaal je voor de persoonlijke visie en het creatieve proces. Volgens mij maken ze de wijzerplaten helemaal zelf, zelfs al is het niet handgegraveerd. De uurwerken zijn Zwitsers, hetgeen ik dan wel passend vind voor die aanpak. Een té goedkoop uurwerk zou in ieder geval niet coherent overkomen. Voor zo’n 3000 kan je wel handgravures krijgen bij Oan Gio. Soms denk ik dat als het eenvoudig was om collecties te consolideren en nette prijzen voor verkochte stukken te vangen, dat een Oan Gio voor dergelijke prijs een waardige entree zou zijn.
Uiteindelijk wordt het vaak herhaald, zelfs al geldt het temeer bij de luxe merken, dat de gevraagde prijs van horloges nou eenmaal behoorlijk arbitrair is. Voor mij is bij een Miyota 9-gebaseerd microbrand, maakt haast niet uit hoe custom het uit de fabriek komt, gewoon al enorm veel mogelijk tot een prijs tot pak 'm beet 700. Voor 700 met Miyota 9 verwacht je een verdomd verfijnd afgewerkt en bijzonder product. Maar nog niet zolang geleden zat er bij die prijs vaak een SW200 oid in. Tussen die twee kies ik dan eerder voor interessant ontwerp en fijnere afwerking voor de prijs.
Seiko NE86/NE88, of een Jeambrun PS 6402 movement. Ik gok die laatste. Deze zit ook in de Wolbrook automatische chrono. En qua prijs komt het ook overeen.
Nu maar hopen dat de Nezumi eleganter en minder druk is ![]()
Ik heb het allemaal gehad en gezien bij de grote merken, de micro wereld is verfrissend en net zo leuk. Ik heb op werk een bureaublad achtergrond van Oan Gio, wat een wijzerplaat, net een soort nebula van een James Webb telescoop foto, als old school Sci-Fi liefhebber zou ik die graag bezitten…
Leuk! Waar heb je dit gelezen?
Krijg je in de mail als je aangemeld bent op de nieuwsbrief
Is dat de Pietersite? Die vind ik ook prachtig. Als ik het verantwoord vond, zou ik twijfelen tussen de Gingko (vooral als die die hij voor hemzelf maakte ook voor mij zou willen maken…) of die Pietersite. Maar dat waren beiden waarschijnlijk speciale projecten helaas.