Straum is inmiddels goed bekend dankzij onder andere sterke wijzerplaten. Dit zal er nog wel een worden. Toch vind ik dit niet gelijk heel sterk overkomen. Vast beter in persoon, maar ik zou het bij de eerste witte Jan Mayen houden, die had voor mij meer klasse. Trouwens blijven zo ook wel vasthouden aan peperdure bracelets. 700EUR voor alleen de Ti bracelet?
Ja, dat is hem, heel fraai, maar een special edition inderdaad. Wellicht, als je hem genoeg betaald doet hij er nog eentje ![]()
Het hele dilemma begon nu juist met wat voor aankoop nog verantwoord (en leuk) is
Die is wel lekker dramatisch ja.
Het Noorse Far-Far heeft een low-cost automatische field watch, maar er is ook nog een quartz versie. Niets wereldschokkende, maar netjes uitgevoerd. Mainspring magazine heeft een review.
Azimuth is een merk dat alleen bestaat om de dingen anders te doen. Dat gezegd, hun Back In Time Series 2 uit 2014 is nu juist succesvol omdat het dat niet doet, maar met veel sensibiliteit en subtiele details een eigen traditionele dress watch neer zet. Veel minder subtiel is de afmeting: 41.3mm doorsnee, 13.35mm dik, ondanks een SW200 uurwerk. Flink aan de prijs vanwege Inhouse modificatie, maar is het uurwerk daar dan obees van geworden?
Ik ook, dus ingeschreven voor de nieuwsbrief. Hun Voiture lijn is trouwens ook ![]()
Alleen de Spaceship voor mij ![]()
Ik zoek jullie raad en kennis, omdat ik weer eens een microbrand wil toevoegen aan de collectie. Maar wel een hele specifieke.
Sinds ik vorig jaar een Snoopy Moonswatch heb gehad in spierwit, en snel weer weg heb gedaan, blijf ik maar in m’n kop zitten met een volledig witte dial, witte bezel en stalen of witte band.
Buiten twee specifieke Zodiacs, de ZO9291 en ZO9210 (De tweede is het helemaal maar nergens te koop, en de eerste vind ik met 2k euro dan weer te duur voor wat het is), of een spierwitte Doxa, heb ik nog een Tissot Seastar gevonden (maar 36mm twijfel ik over en sowieso heb ik Swatch-Group quartz afgeschreven), dus wil ik vooral naar microbrands kijken. Gewoon omdat me dat veel leuker lijkt.
Ik kan tot nu toe alleen nog de Henry Archer Tidevand - Nivalis vinden maar roep de hulp van de community graag in om met andere ideeen te komen!
Even ter veruidelijking, want er staat een heleboel in deze post: De Zodiac ZO9210 komt het dichtsbij hetgeen ik bedoel. En daarna denk ik de Doxa Sub200.
Beiden hebben een witte wijzerplaat en kast, en 1 contrastkleur. Niet te groot, maar wel tof en echt wat anders om te zien.
De Henry Archer heeft een patroon op de wijzerplaat zitten en dat leidt af. Ook zitten er vrij grote verchroomde randen rond de indices, wat van mij niet perse hoeft. Het mag dus wel ietsjes cleaner dan dat.
Waar zouden jullie nog meer aan denken als je onderstaande plaatjesreeks ziet?
Even de plaatjes in chronologische volgorde voor de mensen die geen zin hadden in doorklikken:
Snoopy:
ZO9291:
ZO9210:
Doxa sub200 White Pearl
Tissot Seastar 1000 36mm
Henry Archer Tidevand Nivalis
Die Doxa is wel tof, en anders een CW the twelve in wit met bijpassende witte rubber band?
Van jouw foto’s de Doxa. Doxa gebruikt als een van de weinigen zwarte wijzers wat veel cooler staat op een witte wijzerplaat. En beter af te lezen is. (De zelos heeft dat ook). Kan ook met metalen bezel erg leuk zijn.
De nieuwste Mido Oceans Star heeft ook een erg leuke witte wijzerplaat met zwarte indices.
De mooiste is natuurlijk de witte legend diver……
Niet dat ik gezien heb. Dit is voor mij ook nieuw. Very confusing en zeer onnodig. Dus op het onderste plaatje is het 9:05:50? Maar op de digitale display staat ook 12:00:59, maar dat is ‘days of the week’?
Met je eens. En toch… nee.
Wel eigenwijs anders. Respect.
Ik denk het wel ![]()
Dat zijn die 7 puntjes boven het display. Op deze foto is het maandag.
Dat lijkt inderdaad helemaal nergens op te slaan ![]()
Van jouw horloges inderdaad de Doxa. Maar heb je de witte Seiko MarineMaster al overwogen? De SJE097? Toegegeven…geen microbrand, maar wel in lijn met je zoektocht wellicht….
Van wat ik erover gelezen heb, zou de tijd aangegeven door de schijven wel moeten overeenkomen met het digitale schermpje ook al is dat op de renders niet het geval. Je kan op de renders ook zien dat de schijven steeds andere tijdstippen aangeven maar het digitale display niet wijzigt. De dagen van de week worden aangegeven door de bolletjes boven dat display. Vorm boven functie zullen we maar zeggen, maar dat was gezien de betrokken ontwerper vast ook de bedoeling ![]()
Er is markt voor alternatieve aanduidingen. Ik sta best open voor vernieuwing, maar zou geen zin hebben dit te dragen. Anders is het zeker, maar esthetisch doet het weinig voor me en de tijd kan je niet plezierig lezen.