Microbrand only (Deel 2)

Waarbij de laatste het enige microbrand is. Dus je bent eruit? :wink:

Over de stalen bezel: ik heb zelf twee Henry A’s en de Vesterhav is de enige in mijn hele collectie (van ook veel andere microbrands) waarvan de kast/bezel beschadigt. En ik doe niks geks.
De Nordso (incl bezel) blijft dan wel weer zeer goed.

2 likes

Kwam er toevallig nog een tegen:

1 like

Traska commuter wellicht nog? Heb zelf de Arctic white en ben er erg blij mee.

Edit: plaatje voor de sfeer

5 likes

Wat bedoel je hiermee?

Zat even mijn mapje met ongelezen horlogegerelateerde mailtjes door te akkeren, Henry Archer komt weer met een nieuw modelletje, de Nutid (“present time”). Lijkt zo te zien behoorlijk veel op een “integrated bracelet watch”. Tsja, als je die niet aanbiedt heur je d’r niet bij hè. Desalniettemin niet oninteressant, ik heb dat GMT-model en ben in ieder geval wel overtuigd van de kwaliteit van HA, alleen vind ik GMT’s bij nader inzien niet boeiend. Dit modelletje krijgt zo te zien een mozaïek-patroontje op de wijzerplaat en dat vind ik wel interessant. 3 juli (als in: morgen) weten we meer.

dit, en nog een paar van dit soort onregelmatigheden (die zich iets lastiger laten vastleggen). Dit heb ik met geen enkel ander horloge, ook niet met de HA Nordso

1 like

Zo, dat was snel… Afgelopen weekend besteld, maandag Indonesische tijd meteen verzonden en woensdag begin van de middag lag hij al bij het pakketpunt op me te wachten. Vandaag tijd om hem op te halen.

Snel de tijd ingesteld, bandje gewisseld en wat fotootjes geschoten.

Eerste indruk is heel goed! Wat een cool ding. :sunglasses:

Later meer…

15 likes

Absoluut Roland :+1: Congrats!

NA-topic?

1 like

Ik vind dit ook wel een gaaf horloge, Bremoir, mij onbekend. Zowel casual als voor meer formele gelegenheden.

4 likes

Mij niet :relieved:

13 likes

1 like

Gaaf horloge, goeie naam ook want meer Miami dan dit krijg je het niet volgens mij.

3 likes

Maar het is daarmee onduidelijk of dat HA is aan te rekenen, toch? 316L is 316L.

Ik vind dit erg sterk, maar het was te duur om wat mee te doen

1 like

Bakken karakter.

1 like

Als je het kan (en wil) betalen, zou ik het vooral doen. Echt een mooi horloge and sterk concept.

1 like

Wat goed! En je foto’s zijn overtuigend. Het is gewoon een verleidelijk aanbod. Ondanks de beperkte afmeting lijkt het flink te dragen. Geen probleem in principe, maar dat zou voor mij niet alledaags zijn. De constructie doet mij ook denken aan het wat brutalistische concept van de Richardt Mejer Automatisk, dat dressier is als geheel (in mijn collectie). Ik word hier blij van

1 like

Dat zou je zeggen, maar als enige bezel van al mijn horloge is dit opvallend (en op meerdere plekken). Enige logische verklaring die ik nog zou kunnen bedenken is dat de bezel zeer vlak is en een scherpe rand heeft. De bracelet (op de gesp na) blijft wel krasvrij.

3 likes

Ik ga het zeker overwegen (oftewel zal waarschijnlijk deze op korte termijn aanschaffen…)! Vind de combi met de turquoise band ook lekker zomers.

1 like