Microbrand only (Deel 2)

Ik vraag me toch ten zeerste af of dit het horloge is aan te rekenen. Feit is dat in de fijne motoriek een enkele mm écht uitmaakt. Een horloge van 12mm totale dikte komt bij mij merkbaar vaker in de knel rondom kastjes en laatjes dan eentje van 11mm of daaronder. Het zou natuurlijk ook nog met de plaatsing of afmeting van de bezel tov je andere horloges te maken kunnen hebben, maar daarvoor zou je gericht die geometrie en constructie moeten vergelijken. Tenslotte, zoals je zelf al aangeeft, zou het met een scherpe hoek te maken kunnen hebben in de afwerking. Logischerwijs zijn die kwetsbaarder bij impact door veel minder betrokken massa. Ook dat zou suggereren dat je andere horloges dat niet hebben. Alleen jij kan weten, bovendien, hoe die schades daar kwamen. Bij mij is zulke duidelijke schade écht zeldzaam. Ik weet van twee keer van zeer oppervlakkige schade door onbedoeld langs een muur schuren. Mijn Monbrey heeft een heel miniscuul dingetje opgepikt op zo’n scherper randje, waarvan ik ook niet weet waarvan. Maar is wel oprecht nog moeilijk te zien. Bij duidelijkere schade zou je denken dat je ook nog weet hoe het kwam.

Goede tip

1 like

Ik kijk er dan ook alvast naar uit.

Zou allemaal kunnen

7 likes

8 likes

In mijn herinnering was het Oostenrijkse Sphaera minder draagbaar dan dit:

5 likes

Aision CWC Sedrah Tourbillon een collector’s edition van 50. Heb geen details, maar die groene dial lijkt natuursteen. Een bijzondere kleur.

2 likes

Loresum LS06 Adventures in Wonderland

Voor novelty figuratief ontwerp is dit nog redelijk gelukt, maar het maakt van mij nog geen convert.

2 likes

Met deze best wel stijlvolle Versa viert Vario hun 10de verjaardag.

Toch snap ik niet waarom je zoiets zou willen omdraaien en daar hang ook die blikkerige dikte mee samen.

3 likes

dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling geweest, dat het kan is wat anders natuurlijk

2 likes

Je denkt dat dit ding niet ontworpen is om te kunnen draaien maar dat het gewoon het (ongewenste) gevolg is van het ontwerp? :smiling_face_with_tear:

2 likes

Kijk uit mensen!!!

https://www.reddit.com/r/MicrobrandWatches/comments/1ukxsfg/from_the_scammers_behind_montoir_its_their_latest/

Ik had hem gebacked, maar was achterdochtig en toen vond ik dit draadje op reddit.

Gaat om de Courant Sauvage CS1

https://www.kickstarter.com/projects/courant-sauvage/courant-sauvage-cs-1-french-design-swiss-heart/rewards

NIET DOEN!

1 like

Dat is om de wijzerplaat te beschermen als je polo gaat spelen.

Bij de JLC wel ja, ik denk niet dat de gemiddelde polospeler een Vario om gaat gespen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Oorspronkelijk zijn het volgens mij 2 Quartz horloges, tegen elkaar aangeplakt, waardoor je onafhankelijk 2 verschillende tijdzones kunt instellen. Daarmee is het mogelijk te wisselen in tijd door het horloge in de kast om te draaien. Nog steeds niet handig maar goed.
Het lijkt er nu op dat 1 Quartz horloge is vervangen door een automaat in exact diezelfde kast. En ja, die is dus nog steeds (te) dik.

Leuk bedacht, maar met een display case back lijkt het niet erg doordacht.

Klopt dat deze anders is dan de originele

Is er iemand die toevallig naar Micro Praha Festival 2026 gaat eind november?

2 likes

Anoma Prehistoric met handgehouwen kast en handgegraveerde wijzerplaat. 3900USD excl.

3 likes