Microbrand only (Deel 2)

Uhhhhhhh…

Daar laat ik het maar bij :wink:

1 like

Tja. Ik vind het ook wel wat hebben, maar vooral voor een kunstzinnige heb.

1 like

Zit wel een mooie epsom band op, zonde om die daar voor te gebruiken

Staat nu op suspended. Echt een klucht!

Bedankt voor de waarschuwing

hier ga ik wel goed op
:ok_hand:

1 like

Ik had dit bericht gemist, maar was verbaasd dat ik notificaties kreeg over de campagne van het mij onbekende CS1. Ik heb in het verleden op de mailing list van Montoir gestaan, maar dat ontwikkelde zich tot extreme spamming, dus dat heb ik geprobeerd het hoofd te bieden. Sindsdien gonst het over hun wanpraktijken. Ik had deze campagne nog niet met hen in verband gebracht, maar dat verklaart. Ik heb zelfs niet naar de CS1 willen kijken, omdat het mij duidelijk was dat ik weer op de een of andere manier gespamd werd.

1 like

Zomaar een wrist shot, omdat ik het niet vaak doe. Het ontwerp van Camp doet genieten. Het nadeel van een bonklip is wel dat als je een beetje klammig bent hoogzomer, de nauwe doorgang bij het aan het af doen moeilijker de navigeren is. Eenmaal aan, is het juist perfect bij hoge temperaturen: licht en luchtig.

(Overigens is van vele de zorg bij deze wijzerplaat het ogenschijnlijk gebrek aan contrast. Nu wil ik niet beweren dat het contrastrijk is, maar de ton sur ton werkt uitstekend, het kleurenschema ook, en dankzij de diepte van de vele lagen lak en de textuur van het print met duidelijke lange wijzers, heb je feitelijk vrijwel nooit last van gebrek aan leesbaarheid.)

5 likes

Niet mijn kleur, maar de algehele lay-out en opmaak van de wijzerplaat doet het wel voor mij.

1 like

Het is een fantastisch kleurtje, maar allesbehalve alledaags. Ik kan me goed voorstellen dat lang niet iedereen dit zou uitzoeken. In combi met de grafische layout vind ik deze variant overtuigender dan de andere twee. Die hebben overigens wel totaal hun eigen karakter, hetgeen knap is.

De nylon band is helaas niet zo briljant van kwaliteit. De leren band lijkt prima, maar minder mijn ding op dit horloge. Ze hadden wellicht de prijs aantrekkelijker gemaakt door puur voor de bonklip te kiezen.

1 like

Charles Berrett lanceert binnenkort hun Kaze, een affordable tourbillon.

4 likes

Bedankt allemaal voor de overweldigende reacties! Ik ben rijkelijk laat met reageren, maar had ze in de tussentijd wel degelijk goed bekeken. In ieder geval genoeg voer om over na te denken. Er is uiteindelijk meer te vinden dat ik zelf had gevonden, dus bedankt :slight_smile:

1 like

Ziet er goed uit, ik ben alleen niet overtuigd van het eigen ontwerpwerk dat ze aan het binnenwerk zouden gedaan hebben. Mij doet het nogal sterk denken aan deze Sl5620K van Peacock: SL5620K-Peacock Watch | movement | Precision manufacturing. Het plaatwerk is wel iets gewijzigd, maar al bij al heel beperkt.

Ook het feit dat ze dit binnenwerk als “high beat” beschrijven bij 21600 bph valt me wat tegen, gezien bijvoorbeeld de Hangzhou tourbillons 28800 bph standaard halen.

Voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen het gebruik van Chinese uurwerken. Ik heb heel wat Chinese horloges en microbrands met Chinese binnenwerken (o.a. Baltic MR01) naar volle tevredenheid. Maar transparantie vind ik wel belangrijk.

1 like

De opkomst van Trafford ging als een speer. Met de Crossroads kwam het beginnende merk dankzij celebrity YT in één keer bij de top van de microbrandwereld terecht. Vraag bleef sterk en volgende modellen bleven overtuigen. Dus vandaag promoveert het merk dan ook naar een vaste collectie (tot nu toe waren alle kleurvarianten altijd op een of andere manier beperkt). En dat gebeurt in eerste plaats niet met de gelauwerde Crossroads, maar met de GMT en Daytripper. De gekozen blauwtinten schurken dicht tegen het groen en zijn daarom herkenbaar en eigen terwijl ze toch ook volwassen overkomen. Goed gedaan dus voor een merk waar kleurgebruik een sterk deel van de identiteit vormt.

8 likes

Namica Hayabusa waarin de inmiddels kenmerkende kleurschakering een centrale en creatieve positie inneemt. Mecaquartz dus redelijk betaalbaar.

9 likes

Geinig, nu nog een solar movement, dan helemaal leuk.

1 like

Alle horloges staan op “sold out” op hun website………

Leuk ding!

1 like

Die lijkt wel te vaak in de vaatwas gezeten te hebben… een eh…
Acquired taste?

Dat zijn dan weer wel echt mijn kleuren…

1 like