Nieuwe gelimiteerde Dswiss release. Best creatief met funky stijl.
Zojuist kreeg ik een email van Justitiani dat in het productieproces van de Gilgamesh Gen 2 er mogelijkheden zijn gevonden de finish nog beter uit te voeren. Daarom is er kennelijk ook nog extra tijd om je in te schrijven voor de vertraagde levering wordt verwacht. Wie weet voelt iemand zich hier geroepen. Ik vind het vooral wel leuk dat het een Mexicaans merk is (zeldzaam) en dat er inspiratie uit de oudheid wordt gebruikt. Het lijkt dan weer eigenaardig dat die inspiratie uit het Midden-Oosten en niet het land zelf komt, maar dat heeft alles te maken met de onderzoeksachtergrond van de eigenaar.
Mijn kritiek is dat ik niet overtuigd ben dat de kwaliteit van het ontwerp het thema weet te ontstijgen en daarmee is voor mij het ontwerp op zichzelf niet sterk genoeg om me echt te enthousiasmeren.
En persoonlijk heb ik het nu wel een beetje gehad met de afgeschuinde lugs, beetje overkill.
Beetje CW The Twelve look, met iets minder grove wijzerplaat
Afgeschuinde lugs? Ik zie niet een detail dat voor mij nou heel erg in het oog springt. Maar niet iedereen is overal even gevoelig voor.
Dikke knoeperd.
Er komt bij mij geen specifiek horloge op waar ik dit nou mee associeer dan gewoon een, voor mij, niet super uitgesproken of geraffineerde versie van een faceted integrated bracelet. Eigenlijk zoals de Raymond Weil laatst ook een beetje erg vanilla voelde, maar dat leidde dan wel tot verfijnder resultaat in mijn ogen. Hoe het ook zij, het origineel bestond ook al een tijdje en dit genre wordt alsmaar drukker
bij mij wel, een The Twelve maar dan met lelijke afgeschuinde lugs en een obese hoogte
Tate Wade lijkt een wat eigenaardig merk. Ze zeggen op fotografie geïnspireerde horloges te maken, dus de collectie heet Bokeh en de kroon lijkt op een cameraknop. Het logo oogt een beetje jong en onvolwassen, terwijl het ontwerp op mij toch nog een beetje rommelig oogt hoewel het strak lijkt te zijn afgewerkt en oprecht anders, sus niet ondoordacht oogt. Stainless steel is 1500, black pvd 1600, gun metal pvd 1700. Allen met een standaard ETAatje.
Een horloge uit Breda, wie wil dat nou niet? Maar dit is geen horloge uit Breda, maar van Breda, met dank aan een overproductieve Mainspring Watch Magazine momenteel. Pulse Tandem. Mijn indruk (wetende dat het mijn ding niet is): leuk dat men experimenteert, maar de leesbaarheid lijkt in het geding. De esthetiek van deze opzet moet je liggen.
Is toch juist heel afleesbaar? Wel ff je leesbril opzetten.
Wel een tof ontwerp dat ook draagbaar is!
Ik vind het nogal diep en schaduw of in deze foto’s. Hoe groot het is irl weet ik niet, maar geef mij maar een paar goede wijzers.
Ik zie net pas dat ze ook in Europa een verkoopkanaal hebben. Montres Lima - GMT & chrono au design Bauhaus | The Watch Gallery
Misschien niet dit model (nog), maar dat maakt het wel een stuk makkelijker.
Ook andere micros hier overigens.
Hee, dat wist ik niet! Maakt het inderdaad iets makkelijker omdat je geen invoer hebt. Qua snelheid zal het weinig schelen, want het horloge was in drie dagen vanuit Indonesië geleverd.
Precies deze reversed tuxedo hebben ze nou juist wél op voorraad.
Jouw Tuxedo vind ik nog iets sterker en die is daar op. Maar wel goed om te weten dat dit een mogelijkheid is voor Lima in de toekomst. Ik vind al dat importeren vaak irritant en moeilijk bij problemen. Was die van jou wel vanuit Indonesië gestempeld dan?
Ik heb om alle importgedoe te vermijden daar destijds mijn Agelocer Tourbillon gekocht.
Jazeker. Via de tracking heb ik het pakketje vanuit Indonesië kunnen volgen. Het hele proces ging supersnel. Inklaring en betaling van kosten ging via DHL al voordat het in Europa was aangekomen.
Sorry, maar af-schuwe-lijk.