“Niet mijn ding.”
Ik heb veel erger zien voorbijkomen.
“Niet mijn ding.”
Ik heb veel erger zien voorbijkomen.
Monbrey maakt zijn H1 Neon Hong Kong online beschikbaar. Fraaie paarse variant, lijkt mij minder neon dan de naam suggereert.
Venezianico. Eenmaal op je radar blijft nieuws van dit merk zich maar opdringen. Dat op zich is al niet mijn stijl en eigenlijk wat onwelkom. Kies en weeg je momenten goed af. Als je iedere paar dagen wat te melden denk te hebben is het meeste gewoon noise. Dat blijkt volgens mij ook wel uit de uitdijende catalogus. Nu flikken ze 'm dat ook bij GPHG. Wat ish et inschrijfgeld ook alweer? Wat mij betreft snap ik de Utopia II wel (maar ik neem aan dat de Utopia I ook al heeft meegedaan?) en de Calendario ook. Die andere twee lijken mij onzinnig (maar zul je net zien dat zie die winnen!
). Venezianico heeft echt ook al leuke en interessante horloges ontwikkeld. Een zekere aanpak van de Arsenale 37 maakt zelfs kans mijn begeerte aan te wakkeren. Maar ik heb altijd een wat moeizame relatie met het merk gehad. Dat kwam grappig genoeg niet uit de reputatieschade die tot herlancering en rebranding van het merk, maar de totaal ongeïnformeerde en naïeve marketingspeak waarmee een aantal gethematiseerde horloges werd gelanceerd. Zeker in luxeproducten (ook in het betaalbaardere segment) moet je je klanten geen duidelijke onzin verkopen.
De voortzetting van de Horizon Nemo is monochroom. Subtiel staat 'm prima. Met GREY10 krijg je 10% korting.
Die vind ik dan wel weer heel aardig gelukt.
Bedankt voor het delen. Inderdaad sympathiek stel. Goed dat ze deze stap maken. Hoop dat ze idd de creatieve vrijheid behouden. Zoals ze zeggen in het filmpje, “Looking forward to see how it goes”. ![]()
Bedank Vincent maar van Mainspring, want het Japanse Monogriis was ook nog niet op mij radar, maar bestaat kennelijk al sinds 2018. Een beetje vreemde naam, maar het heeft best stijl en een mooie maat van 36mm. Los cost, dus verwacht niet de grootste verfijning in de afwerking denk ik. Ook wel jammer, minstens gedeeltelijk door de voor de prijs zeer begrijpelijke Miyota 8 geeft het ook de indruk op dieet te moeten. Dat zal niet iedereen even belangrijk vinden.
Wat een aparte naam, maar ik vind die witte met gouden wijzers wel heel smakelijk.
Edit: oef dit is best heftig 13.9mm incl glas
Weight watch(ers), is een dikkertje hoor
Wederom een voor echte liefhebbers. Pedral Contour, 6.9mm dik, quartz voor 895 en eta 7001 voor 1950.

Ik moet zeggen dat ik het nog wel cool vind, ook ![]()
Leuk voor bij mijn maliënkolder.
Helemaal mee eens v.w.b. venezianico…ik volg ze al jaren en ze maken zeker horloges in mijn straatje. Heb er 3 momenteel naar volle tevredenheid. Maar de marketing strategie van dit merk is echt totaal op hol geslagen. 86 iteraties op een model, te agressief in communicatie en ene ‘lancering’ na de andere.
Voor mij is dit echt al van het begin. Interesse was er enkele keren. Een aankoop nog nooit. Het geeft voor mij het gevoel dat eigenlijk bijna altijd er nét wat belangrijks wordt gemist in een horloge terwijl er wel constant aandacht is voor een aantal nieuwe campagnes. Maar goed, uiteindelijk wat iemand over de streep trekt blijft heel persoonlijk.
Meer een marketingbedrijf dan een horlogemerk, zo lijkt het.
Voor de Snoopy fans een leuke Spinnaker.
Aangedreven door een Miyota 9039.
12 mm dik en Diameter van 40 mm.