Microbrand only (Deel 2)

Ik bedoel de JCB uit menige jonge jongensdroom

Uit het blauw weet ik niet wat de prijs was, want uit Australië komt er natuurlijk nog zo’n 24% aan kosten bovenop, maar leuk dat je 'm daar vond.

1 like

Ach ja: dat soort gravers. Nee; in deze context wordt John Crosson Barnes bedoeld.

Als er een ‘Afschrijvingskanon only’-topic bestond had-ie daar in gestaan. :grimacing:

1 like

Wat zou de L2L zijn?

Deze kleur is ook lekker :yum:

6 likes

45mm meen ik gehoord te hebben van Moonwatch.fr

Overigens zou code moonwatch nog 10% korting moeten geven

1 like

Ik vind geel beter. Maar had graag zwarte wijzers gezien. Ik had het ook graag dunner gezien en vind eigenlijk dat er de zwarte indices wel lumed hadden mogen zijn (bv zwarte lume a la Raymond Weil Millesime, zwak, maar present).

2 likes

9 likes

Er is mij ingefluisterd dat deze Baltic ook een microbrand is :wink:

11 likes

Leuk! Hoe bevalt deze? Vraag me af na het zien van het hele ontwerp process.

1 like

3 likes

Ja heerlijke alleskunner. Draag hem supervaak omdat hij zo comfortabel is. Je merkt heel goed dat in het kastdesign en in de band heel veel aandacht is gestoken. De microadjust maakt het voor mij af.

Nee, gewoon degelijk ‘made in Japan’ is de oer versie van Miyota, de langzaam tikker en voorloper van de 9xxx series. Simpel maar zeer betrouwbaar ding.

1 like

De 8-serie is me bekend. Ik vind alleen de term ‘gebaseerd op een Miyota 8’ vreemd. Het is een Miyota 8 of niet toch. Er ligt geen Miyota 9 serie in.

2 likes

Meestal wil dat zeggen dat 't een off-the-shelf uurwerk is waar ze nog wat customizaties aan gedaan hebben. Andere rotor, misschien wat gereguleerd ofzo.

1 like

Ik werd vandaag herinnert aan Tourby. Welbeschouwd een micro met wat meer historie en een duidelijke ambitie. Toen viel mij op dat ze een best aantrekkelijke en capabele duiker hebben, maar ik hoor er praktisch nooit wat over terwijl de duiker toch nog nauwelijks aan populariteit heeft ingeboet. Mijn ding is het niet, maar daar hebben ze met een bezelloze 37mm versie ook nog aan gedacht. Toch een leuk merk.

thumb_43923152

5 likes

MD Watches (Martin’s Design) als ik mij niet vergis. Studio uit Ierland.

Er zijn veel varianten mogelijk, vriendelijk prijsje en geen typisch design… Sprak mij wel aan in ieder geval.

6 likes

Posh, tof zeg :ok_hand::partying_face:

1 like

De volgende in de pijplijn van MD is een integrated bracelet horloge. Daar was in mijn ogen volgens de geziene schets nog wel wat werk aan. Wel interessant, hij gaat voor bijvoorbeeld indices twee kleuren metaal gebruiken naar ik begrijp. Bijvoorbeeld blauw (niet heat blued volgens mij) en blank stainless naast elkaar.

1 like

Vooraangekondigde nieuwe KS van Loresum. Ze zeggen ellips, ik vind het meer een quasi-ellips. En als ik dan toch nog even extra een directe reactie geeft vind ik die minimale subdial er maar een beetje verloren bijhangen.

1 like

Ik had die subdial op 6 mooier gevonden. Vind het wel gewaagd maar het is ook wel een beetje de volgende trend heb ik het idee. Daarmee pakken ze en de kast vorm trend en de stenen wijzerplaat trend. Vraag me af of dit goed gaat presteren. Hun vorige project liep niet best op KS geloof ik.