Wat was het vorige? De maanfase maakte nog redelijk tongen los en over sommige varianten heb ik zelfs wel een beetje getwijfeld. De liefde voor een maanfase is er bij mij misschien niet echt. Wel fascinatie, maar is dat genoeg?
Volgende Aryon project. Wel gewaagd. Rehaut vind ik zelf alleen redelijk lelijk.
Is dus Spaans merk maar alles schreeuwt nog net een beetje teveel made in China.
Wordt dat integrated bracelet style?
Ik gok rubber. Maar weet ook niet meer dan deze foto.
Helaas net t laat voor deze vandaag
Zat wel in shopping cart maar toen ik wilde afrekenen was ie out of stock.
Naja misschien maar goed ook. Kan ik een wat klassieker Oan Gio model kopen in de toekomst.
Handwerk op deze horloges is wel echt nice.
Ah ja, die is er nog niet. Het loopt dus prima maar niet storm op KS. Tja, als ik het al niet zeker weet bij een normale maanfase, wat moet ik dan met een dubbele?
Ging snel dan. Ik kreeg de alert dat die besteld kon worden ook pas vandaag. Het is mij uiteindelijk te duur, maar zou sowieso liever een Gingko hebben. Was verrast (en zij ook) dat ze voor de GPHG werden genomineerd, maar niet omdat het niet verdiend zou zijn.
Ja. Voor mij voegt handwerk wel wat toe als je toch al dure en luxe spullen koopt. Maar dit past beter bij mijn niveau: Het Grote incoming topic Deel XI - 2372 van bnv
Natuurlijk niet handwerk met dezelfde aspiraties, maar alles bij elkaar toch een heel mooi aanbod voor zoveel zorg, ziel en handwerk.
Heritor, uit de US geloof ik. Geeft desondanks prijzen op inclusief belasting maar waarschuwt voor importkosten. Voor wat eruit ziet als Sea Hill of Miyota 8 uurwerken zijn de kosten hoog. De afmetingen (rond) zijn flink. Maar ze hebben dat wel weer een vitreous cloisonné in het gamma. I’m not really feeling it. Het totaalplaatje klopt niet helemaal in ieder geval, dus kan ik er niet makkelijk neutraal naar kijken. Iemand ervaring?
Wat zijn je eerste indrukken?
Dankzij de aankondiging van de lancering van Flux, het al vaak geteasede merk van Jayson De Castro (Design Atelier op YT), kwa ik bij het Instagramprofiel van het evenement in Dubai, TimeZones. Niet dat ik voor mezelf enorm opvallende ontdekkingen heb gedaan, bouwen ze wel al een leuke selectie op van zowel toegankelijke als haute horlogerie onafhankelijken.
Het is een relatief goedkope KS campagne -en het scheelt ook nogal dat er geen invoer en BTW afgetikt hoeven te worden achteraf, en in dat licht vind ik afwerking maar vooral algeheel oog voor details/volledigheid erg goed. De verpakking met name: De verzenddoos is helemaal op maat en vanbinnen met schuimmatjes bekleed, die wil je dus ook gewoon bewaren. Dan volgt de omdoos, incl gepersonaliseerd kaartje, daarin weer de met leer beklede ‘showdoos’, met daarin poetsdoekje, garantiebewijs, certificaat, etc. Er zit zelfs zo’n “tag” bij die met een touwtje om het horloge zit. Op zich allemaal geen dingen die ik niet eerder heb gezien maar alles bij elkaar maakt het een zeer complete, verzorgde en professionele indruk. Eerlijk gezegd heb ik meestal de voorkeur voor zo min mogelijk verpakking -want waar laat je die troep?- maar in dit geval heb ik er geen moeite mee, mede omdat het een heel compact geheel is.
Het horloge zelf is foutloos afgewerkt voor zover ik tot dusver kan zien, en bevat ook geinige details als extra informatie (bijv. serienummer) die heel subtiel tussen de pootjes in gegrafeerd is.
Ik heb de AS06 Salmon op de ‘honey’ band. Ook grappig, na mijn survey ingevuld te hebben kwam er bericht van Arcange, of ik dat wel zeker wist aangezien zijn zelf de antraciet band adviseerden bij deze kleur. Zij stelden voor om foto’s te sturen van de door mij gekozen combinatie, en daar was ik meteen van overtuigd. Al met al heel attent denk ik.
Ook niet onbelangrijk te vermelden is dat de hele campagne probleemloos verlopen is, en de vertraging hooguit een week of 2 is geweest uiteindelijk. Dat heb ik toch meestal heel anders ervaren op Kickstarter.
Kortom, wat mij betreft een goed product van een goed merk. Buy with confidence, as they say
Harriot, Koreaanse microbrand met de Kimon, als ik het goed heb. Ik vind het ook eerste gezicht wel leuk, met misschien voorkeur voor de understated zwarte (hoewel ze iets aan het contrast hadden moeten doen in de afwerking van de wijzers.) Maar de bandjes lijken niet zoveel voor het horloge te doen (goedkoop of gewoon saaie keuze?) en toen zag ik een reel hoe de patronen gewoon door de print komen. Dat haalt het geheel weg naar beneden.
Kintoshi Kyoto. Ik vind vooral de Tsuru (niet langer beschikbaar) wel wat hebben. 9075 based GMT. 1750USD, dus voor de meer ambitieuze microbrandkopers. Heb verder (nog) geen achtergrond op dit merk. Alleen de laatste is nog beschikbaar.
Ook een goede eerste indruk van deze Yore. Maar ik begrijp nog niet gelanceerd. Originele visie op de dirty dozen stijl van field watches.
L. Eruditio & Veritas. Een wat pretentieuze westerse naam waarachter een Chinese onafhankelijke maker schuil gaat. Bij deze grand feu emails moest ik even terugdenken aan Seltens recente horloge. Dit oogt net wat traditioneler, maar de kast is beter van vorm (lekker dun en met een SW300).
Maar misschien mijn favoriet is deze porseleinen wijzerplaat met pompeuze wijzers die ook nog eens hittegepaarst zijn. Rode accentjes en goede proporties maken het af:
Ah tof. De nieuwe arcange. Ik ben nog steeds heel content met de eerste generatie geniet er van