Ik vind ‘m heel mooi, maar voor dat budget is er heel wat te koop, en ik koop al die andere dingen ook niet, want ik heb genoeg horloges…
Doet geen afbreuk aan het horloge, maar helpt jou verder niet.
Klein vind ik 'm zeker niet. Leuk om nog eens een pointer date tegen te komen. Blatec? Tell me more! Zag ik nog niet eerder.
Trémont komt mooi op trend binnen met een heel vintage aanvoelende ‘shape’ watch van slechts 33mm doorsnee en met een doodnormaal (meen ik) quartz uurwerken dat alles lekker dun houd. Ik vermoed dat de wijzers helaas niet eens heat blued zullen zijn, want dat wordt niet vermeld. Dat vind ik jammer. Doe dit, maar dan met volledige kwalitatieve overgave. Desondanks, vs Dennison (dat ik overigens toch liever zie, maar dat terzijde) is de gevraagde 160 euro toch wel heel schappelijk.
Hij is terug naar Italië om er een andere dial in te zetten, wordt denkelijk een geborstelde rvs.
De huidige dial had toevallig een erg dof centrum en het deed me te veel denken aan een doffe plek in het glas.
Dus over enige tijd weer een “nieuwe” Erredibi .
Biatec, uit Slowakije
Mag er wat meer context? Ik ben wel zo principieel dat ik niet op clickbait inga.
Ah, dank, dat las ik verkeerd. Heb eens even gekeken en ik denk dat het probleem van dit merk in de prijs zit. Het waarde argument is mij niet zo duidelijk. Bij deze komt het, als je niet als een blok valt voor specifiek details in het wat conservatieve ontwerp, vooral neer op zeer beperkte dikte (hoewel ik 'm op zij toch flink vind ogen) en de pointer date.
Neem als voorbeeld de aankomende Fusion en ik viel bijna van mijn stoel. 3500? Voor een horloge dat me doet afvragen of mijn schermbeschermer niet uit wil?
Ok, grapje, er zijn ook normale versies, maar hoger dan de pre-order prijs moet het volgens mij ook eigenlijk niet worden. Voor de volle prijs zou ik mensen aanraden naar Straum te kijken, hoewel ik ook die prijsstelling ambitieus vind.
Straum Jan Mayen
En volgens mij heb je daar wel het euvel met microbrands. Er zitten echt maxima aan wat men uit wil geven aan relatief onbekende merken en vaak ongeziene kwaliteit. En door de wildgroei wordt dat ook veel moeilijker. Je moet echt met iets opmerkelijks of betaalbaars komen om te worden onthouden. Biatec heeft ook niet mee dat het volgens mij bijna onbesproken is. Dus wie is daarnaar op zoek of zoekt daarop?
Die Straum is lekker
Die Biatec in normale stalen uitvoering vind ik ook een heel geslaagd ontwerp.
Wel een hoop geld
Ik vind de Straum beduidend beter vloeien en direct meer impressionant. De kwaliteit spat als het ware al een beetje van het scherm (de Opphav was al niet mis). Van Biatec weet ik dat niet. Wel vind ik die hele smalle pilvormige centre links leuk gevonden en vraag ik me af hoe dat articuleert. Het is net een hoeveelheid polijsten waar moeilijk aanstoot aan te nemen is.
Er was altijd iets dat ik miste bij de revivalists van Trematic, maar ik had niet gedacht dat een eenvoudige colourswap me diepere waardering voor het model zou opleveren. De wijzerplaat is net een tikkeltje eigenwijs onder de art deco-achtige vintage en dat is leuk. Maar nu is de kleur dat ook! Dat werkt echt stukken beter. Of was gewoon het gebruik van goud een beetje teveel hier? Hoe het ook zij, respect voor deze bosco-uitvoering. Niet goedkoop, maar omdat vanuit Italië de btw er al inzit is het zeker met 10% welkomstkorting ook nog niet buitensporig.
Mooi! Doet heel Oan Gio achtig aan, maar zal niet zo duur zijn.
Hoe dik is hij? Dat vind ik bij de vorige modellen van Selten een afknapper.
Dat is wel een heel toffe CNC parelmoer. Goed gespot. Ik had hier geen weet van. Kennelijk:
Dus had jij early access?
De stipjesring helpt, maar ik weet het voor mezelf toch nooit of een volledig lege wijzerplaat nog wel voldoende ‘horloge’ is voor mij. Ik waardeer het effect meestal wel.
Ah ja deze heb ik vaak bekeken! Mooi! Font, wijzers, verhoudingen, kleurstelling dik op orde.
Moet wel zeggen dat ik het kleurverschil/ de verschillende afwerkingen van de endlink en de lugs onder de maat vind. Dat mag beter voor de prijs. Maar dat is dan ook iets waar ik altijd op let.
Thanks!
Die verschillende afwerking is een bewuste keuze. De gepolijste tussendelen op de band zijn in dezelfde afwerking als de kast. Geeft om de pols een leuk effect
Ik vind de Straum leuk hoor begrijp me niet verkeerd,
Maar IRL is het echt een stuk minder dan op de persfoto’s en renders…
Het geheel van drukke, felgekleurde wijzerplaat met flinke bezel, vind ik ook maar nét in verhouding tot de rest van de kast en band. Het is een beetje gedrongen zo.