Voor de “my watch took a bullet for me” look?
Farer komt met een “integrated bracelet” mooi design en afmetingen, goeie power reserve maar de prijs vind ik wel behoorlijk fors.
Jullie mening??
Mooie foto. Flatteert het horloge waar ik tot dit beeld niet zo veel voor voelde!
Heb mijn zwarte variant nu al een hele tijd om, vooral op de tropical strap. Erg comfortabel, met iets minder warm weer wissel ik weer naar de Bor. Fijn horloge!
???
Ik weet nou niet of je dit nou goed of slecht vindt. Voor mij is het niet. Ik erger me bijna altijd aan nummers in verschillende grote en zo’n vorm vind ik echt behoorlijk gimmicky tenzij misschien het zeer dressy origineel…
Tja… Het moest ervan komen. Toen ik de mail opende dacht ik aan de Cubitus, Leica, de bracelet van de recent hier besproken Biatec, met een beetje informele Yema Urban Traveller vibes. Niet dat het er nou allemaal zo op lijkt, het zijn associaties. De footage toont nette kwaliteit, zoals je verwacht van Farer, maar of ik dit nou zo’n aantrekkelijke integrated bracelet vind…
SFW g*il
Dus ja, goed.
Ik vind het tof, crazy hours mogen crazy numbers.
Ik vind zo’n grillige kast ook apart. Lekker speels horloge dat kwaliteit heeft
Groen en zalmroze vallen voor mij direct af, vooral de parelmoer vind ik er wel heel erg gaaf uit zien, en in vind de bracelet ( in ieder geval op de fancy Farer foto’s) wel wat hebben, maar ruim 1800 euro vind ik wel weer heel erg veel geld.
Ik had op deze promoshot de parelmoer nog niet gespot, maar dat maakt dat wel een leuk detail. Ik vind hier het steeds populairdere malachiet ook best goed passen. Maar dit is niet mijn stijl in de integrated bracelets. Ik vind de stemmen die zo af en toe opgaan dat het integrated bracelet gebeuren een uitgekauwde hype begint te worden dan ook rijkelijk overtrokken. Het leuke is nu juist dat het zich als een genre heeft weten te vestigen, dus we kunnen met recht gaan spreken over stijlen binnen dat genre.
Ik zou deze ook wel eens in het echt willen zien. Maar ik vind het wel leuk wat ze met de kast hebben gedaan. Door die afgeschuinde bezel krijg je een veel ‘zachter’ uitziend horloge. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het ziet er minder scherp en hard uit dan andere horloges uit de integrated bracelet categorie.
En die prijs. Tja, Farer biedt wel een zekere kwaliteit, dus volgens mij zijn ze dat wel waard.
Met de Maestro lukt het Pedral ook om de integrated look een mooi vloeiend te krijgen.
Belvans. Nieuw merk voor mij. Hun Heritage heeft een plezierige ontwerptaal. De geel en rosé gouden coatings vind ik misschien een beetje té, maar de wat verwarrend Ti coated stainless doet 't wel leuk. Maar daar stopt mijn verwarring niet. Met een Miyota 8 onder de kap, hoewel leuk gedecoreerd, vind ik 700 euro zeker te veel, al helemaal zonder bijpassende bracelet. Het leer lijkt op eerste indruk ook niet bijzonder of de beste keuze (meer de standaard keuze). Waarom een redelijk logo hebben en dat niet gebruiken om deze wijzerplaat in plaats van het anoniemige logotype? Waarom een Eiffeltoren op het contragewicht van de secondewijzer als je in Besançon zit? Waarom niet gewoon Ti constructie voor 700 euro? Waarom het logo niet doen zoals de indices? En zijn die indices nou oplegde of een soort metaal-overprint (zoals soldeer neerleggen)? Ik vind overigens deze rondgetopte indices stijl wel goed passen hier. En tenslotte dan de voornaamste redenen, denk ik, voor de hogere prijs: gebruik van musou zwart en de verpakking. Het jammere van een kwalitatief product willen neerzetten en niet alles dat daarbij hoort bieden, zoals een dunnere bouw gefaciliteerd door een meer waardig uurwerk (goede tradeoff voor een gedecoreerd lagere graad uurwerk, vind ik) is dat je dan een product krijgt dat net niet is wat het had moeten zijn, want nu oog die echt nog fors om te pols en dat klopt in mijn ogen niet. Tenslotte, in Moonwatch’s review zie ik gelijk weer waarom dat diepe zwart mij tot nog toe niet overtuigt, want met alle reflecties had het net zo goed minder zwart of donkerblauw kunnen zijn. Desondanks, de kastvorm, en de wijzerplaat layout hebben ze volgens mij heel goed gedaan.
Nieuwe klok van Lebois:
Ik zit al een tijdje te kijken naar de variant met de sector dial, maar had al vernomen dat ze met een soort special edition zouden komen. Dus de centjes nog even in mijn zak laten branden.
Alhoewel de “reguliere” versies al redelijk aan de prijs zijn, rond de €3.000,-, spant deze wel echt de kroon. Ga er maar even voor zitten: €9.800,- schoon aan de haak.
Ik had wel verwacht dat het meer zou zijn dan de reguliere versies, maar ruim 3x zo veel, nee dat is echt absurd. Wel een gaaf ding, dat dan weer wel.
Beperkt tot 25 stuks per jaar.
Bestellen kan vanaf heden. Mocht iemand er eentje kaufen, dan zou ik een mooi NA topic wel waarderen ![]()
Wat zit daar voor uurwerk in dan?
Het is een hand opwinder:
https://www.lebois.com/product/heritage-chronograph-atelier-324551-coquille-doeuf/
Een sellita kopie van de 775X met geamputeerde rotor en column wheel upgrade, lijkt me.
Ik kan me vergissen, het zou niet de eerste keer zijn.
Het ziet er voor mij uit dat je voor een groot deel betaalt voor de 25 per jaar en de wijzerplaat. Als klein merk van 90 jaar oud is het ook geen typische micro.
Het merk is wel 90 jaar oud maar ze maken pas sinds kort weer horloges. Het kwalificeert dus wel degelijk als microbrand.
Er worden momenteel beperkt orders aangenomen voor de Halios Seaforth IV: