Microbrand only (Deel 2)

Het merk is wel 90 jaar oud maar ze maken pas sinds kort weer horloges. Het kwalificeert dus wel degelijk als microbrand.

1 like

Er worden momenteel beperkt orders aangenomen voor de Halios Seaforth IV:

Ah, nog een revivalist. Tja, dan vind ik het zeker ambitieus, maar het blijft duidelijk dat je betaalt voor schaarste en die wijzerplaat. Zo’n uurwerk zal wel niet goedkoop zijn, maar toch minder dan de Valjoux variant…?

1 like

Ik heb de Seaforth bronze al, maar zo’n pasel blauwe met rotating bezel is wel heel tempting. Blijven gewoon prachtige klokken

1 like

tnx voor de tip btw!

1 like

In de vintage diver categorie is er tegenwoordig wel aardig wat aanbod waar je ook naar zou kunnen kijken:

• Lorier Neptune
  • Meraud Bonaire
  • Helm Miyako
  • Heron Marinor
  • Baltic Aquascaphe
  • Serica 5303
  • Galo Super 200
  • Clemence Photic Diver
  • Traska Freediver / Seafarer
  • Alpina Diver 300 Heritage

Om maar wat te noemen :wink:

4 likes

Aanrader :grin:

5 likes

Met afstand de coolste. IMO

Helaas durf ik hem niet te kopen

Wat minder excentriek. Wel een geslaagd ontwerp met sexy plexi

1 like

Waarom durf je de Serica niet te kopen?

2 likes

Ik heb ergens het gevoel dat ik hem van een afstand bewonder.

En ik heb al een orient mako

En een Zilveren Black Bay 58… Niet de minste om mee te vechten qua Polstijd.

4 likes

Halios besteld :face_with_hand_over_mouth:

1 like

https://calibercorner.com/sellita-caliber-amt5100-m/

Sellita AMT5100M denk ik.

Dat heb ik met deze Serica:

Dat ding heeft bakken karakter, maar heeft het ook mijn karakter?

1 like

Met dank aan de maandelijkse update van Oracle Time een hoop nieuws. Ten eerste Alpharo, voor mij helemaal nieuw en pas in september op preorder. Ik vind het direct best aantrekkelijk en hoewel ik snap dat er door het verwijderen van de secondewijzer de mogelijkheid ontstond om het gemakkelijker onder de 10mm dik te houden, mis ik 'm toch. We hebben het hier bij uitstek over een zwiepende dynamisch ontwerp.

3 likes

Het nieuwe model van Galvin had ik al gezien. Door een iets subtielere aanpak vind ik deze Tuxedo misschien wel haar meest geslaagde ontwerp tot nu toe. De rubberen band vind ik een vergissing. Bovendien zo plat ook. In passend paars en stemmig grijs:

1 like

Akrone gaat voluit bij met deze nieuwe duikers. Een beetje laat nu de zomer al zover is gevorderd en aan mij niet besteed. Maar bepaalde varianten zouden zomaar eens wat tractie en lof kunnen oogsten. Dat er een pilletje Studio Underdog is geslikt mag duidelijk zijn. Zowel de passievrucht van de Moser collab en de watermeloen zijn aanwezig.

2 likes

En toch overklast Aerotec in het kleurenspel, vind ik. De Atlantic Star krijgt slechts een Seagull uurwerk, maar de super early bird op Kickstarter is zeer betaalbaar en hoewel het mijn stijl echt niet is, zou ik het bijna doen voor de wijzerplaten. Vooral de verlopende zalm vind ik goed gelukt, maar er zijn kleurrijkere varianten en layout en textuur spelen een even grote rol:

4 likes

Zo ziet t er wel uit.

Fruitig.

1 like

Ergens begrijpelijk, zowat het enige alternatief in dezelfde prijsklasse is de Miyota 8S2x reeks maar die is nog een stukje dikker.

1 like

Voor t prijspunt geen bezwaar. Ik meen te hebben gehoord dat Seagulls meestal toch iets minder solide zijn.