Onder het juiste licht is die Tahitiaanse parelmoer heel expressief en mooi. Ik zag op een website dat er melding gemaakt werd van ‘oil slick finish’. Dat lijkt dan te suggereren dat die Sheen niet natuurlijk is, hetgeen ik wel had verwacht. In andere shots vind ik het Selten horloge meer de indruk wekken van een ‘gewoon’ grijze wijzerplaat. Het is zeker elegant en dressy, design first. Ik vergelijk het direct met de Mondbrey MB2 waarmee ik deze thread (deel 2) opende. Hetzelfde principe met CNC gepatenteerde parelmoer. De helft van de prijs, maar zolang die parelmoer natuurlijk is (specialer/schaarser) een meenemende dat deze bewerking veel breuken oplevert en bovendien dit Seltenpatroon een stuk gedetailleerder lijkt (dus veel langere bewerkeringstijd), is het prijsverschil wel te begrijpen. Neemt niet weg dat ik de MB2 misschien toch een succesvoller ‘horloge’ vind. De Selten is wat dat betreft een abstracter kunststukje. Het prijspunt en deze overweging, plus dat ik die MB2 al bezit, deden me niet direct naar de bestelknop rijken.
Echt?? Volgens mij niet hoor.
Van de Watch Ho & Co. x Selten is er maar 1 variant.
Drie forumleden die een pre-order hebben geplaatst. Je kunt de zin natuurlijk op verschillende manieren interpreteren ![]()
Haha…. ![]()
Beda’a Eclipse. Het verwarde me eerst even dat met een ‘herhalende tiensecondenindicator’ en een ‘sweeping hour’ dit een normale SW300 heeft, maar joke’s on me, want vervang de uren hand door een schijf en verstop een secondewijzer en minutenwijzer achter een ‘schild’ en maak een tiensecondenraampje en je bent klaar. Ik had dit vanwege de layout verward met een jumping hour en de herhalende tienseconden als een soort ‘minute reapeter’ geïnterpreteerd.
De verwarring te boven: het ontwerp heeft wel wat en de kast is opmerkelijk mooi.
Heel mooi, die.
Towson Watch Co. Ben ik misschien weleens eerder tegen gekomen. Bij deze review moet ik toch een beetje lachen dat de reviewer er nauwelijks aan refereert, maar oef… dat logo op deze manier?
Het is ook het ‘jaar’ van parelmoer, duidelijk… Dennison blijft niet achter. Het was een goede beslissing het logo niet op de wijzerplaat te hebben bij de vorige speciale editie. Dat zijn ze nu alweer vergeten.
Ik had de vintage charm niet per se bij BA111OD verwacht. De eerste is prima, maar niet echt opwindend ontwerp in mijn ogen. De prijs lijkt alleszins redelijk echter:
Dan de maanfase. Totaal onnodig, maar deze wijzerplaat klopt op een of andere manier wel en lijkt ook goed in proportie. Het zit 'm vooral in het contrast en de plaatsing van maanfase, kleine seconde, en datum op een verder relatief leeg vlak.
Ook hier schrikt de prijs niet af. Met 41mm wel te groot bemeten.
Hoe moet ik die merknaam lezen?
Weet je wat ik hieraan niet snap, waarom zijn de 6 op de wijzerplaat en op de bezel ongelijk? Het lijkt erop dat ze een beeldmerk willen creëren, maar doen dat vervolgens niet consistent. Verder vind ik het basic maar niet onaantrekkelijk.
Volgens mij komt het van Balliod, maar ik zie tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar BA111OD. Van de merknaam ben ik niet zo gecharmeerd.
He is een draaibare bezel….ik neem aan dat je de 6 op de wijzerplaat niet in een 9 wilt veranderen….
Ik bedoel dat de open krul naar binnen een stuk dieper is op de wijzerplaat dan op de bezel.
Ahh…, ik snap ‘t ![]()