Microbrand only (Deel 2)

Ik vind de bovenste juist wel wat hebben. Alleen al door de “aparte” merknaam valt deze echter voor mij al af.

1 like

Ja jammer van het formaat idd. Verder mooie horloges hoor.

1 like

Ik ook wel hoor, maar het voelt tegelijk net wat te algemeen bekend als het ware.

Beetje Glashütte Original vibes.
Mooi hoor!

1 like

Ja, het heeft inderdaad een beetje Glashütte en ook een beetje modern traditionalisme van Frederique Constant

Uit context is lichtblauw niet de kleur die ik het liefste heb, maar bij de Alcadus Quantra pikt die op zulke aansprekende wijze lucht op dat je mooie effecten krijgt. Hier lijkt het bijna licht te geven. Soms wordt het juist een stemmig grijsblauw. Ik heb diverse sunbursts, maar deze verandert misschien wel het sterkst van karakter.

Dat wekt verwachtingen voor deze aankomende AC2 Volcán van Anders & Co. Die is leuk gevormd en een stukje betaalbaarder als je tevreden bent met quartz:

3 likes

Nog twee uur tot de pre-order voor de nieuwe batch van de Galo Dark Edition: Products – Watchesgalo

2 likes

Siësta of no siësta :grinning:

Ik laat hem voor nu aan me voorbij gaan, maar ik zou zelf altijd de siesta-3 kiezen!

2 likes

Hier werd de siesta-3 besteld. Een anders conventioneel horloge mag al eens één afwijking hebben.

1 like

En blij dat ik na 3 weken “lurken” op het internet eindelijk een bestelling gedaan heb.

Het volgende project (2026) wordt dan weer een eigen mod.
Ik heb de indruk dat dat een stuk minder keuzestress geeft…

1 like

9 likes

Ik had het een klein beetje fout, de familie heet Baillod. Gewoon een merk gestart in 2019, maar de familie heeft diepe roots, sommige relevant. Ik vind het alleen al leuk als je zó ver terug kan in de stamboom, zelfs al is de stap van 1341 naar 1775 niet erg direct.

"## Key Historical Moments

• 1341: A stained glass window in the church of Môtiers bears the Baillod family name, marking it as one of the oldest families in the canton.
  • 1775: David François Baillod de St-Aubin signs an apprenticeship contract as a maître monteur de boîte.
  • 1793: A watch created by Jacques David Baillod of Le Locle is auctioned centuries later by Antiquorum.
  • 1888: Paul & Charles Baillod register their first trademark.
  • 1914: Jean Baillod contributes technical documentation for chronometers.
  • 1921: Jean Baillod serves as a professor of horology, passing on his expertise.
  • 2019: Thomas Baillod launches BA111OD.

This legacy is now the foundation of BA111OD, a modern brand deeply connected to Neuchâtel’s watchmaking heritage."

Haha, lekker man. 430 jaar heritage fabriceren. En de tweede stap kunnen meeste mensen maken, burgerlijke stand is bijv in Nl ingevoerd in 1811.

Je moet goed kijken, maar dit is Paulin die een tool watch lanceert.

Quirky en toch gereserveerd. Desondanks niet mijn stijl en, vind ik, minder herkenbaar als Paulin.

3 likes

Toch wel heel leuk gedaan. Die rondjes op de bezel zijn echt weer wat anders. De bezelinsert is voor mij wel wat breed en aanwezig.

Maar toch leuk!

1 like

Von Doren Uræd GMT, vanaf 28 augustus te bestellen voor een luttele 1500 euro. Ik hoop dat daar de belastingen al inzitten, vanuit Noorwegen.

5 likes

Ze hadden gewoon de familienaam op de plaat moeten zetten. Die cijfers maken het merk gelijk goedkoop overkomen voor mij.

Eens. Een goed font voor een logotype is alles dat nodig is.

1 like

Antoine Tavan 1805. Mij nog onbekend, maar naar eigen zeggen alweer zo’n 8 jaar bezig. Een hoop handwerk. Een 2824 uurwerk gemodificeerd voor een 24 uurs aanduiding met een schaal voor dag en nachturen. De wijzerplaat grand feu email op koper. Respect, zeker voor de prijs.

1 like