Microbrand only (Deel 2)

Mooi hoor. Hoe betaalbaar wordt deze dan?

Ik vind het nog best veel, 5700 kroner

Rond de 500 euro dus. Is inderdaad wel wat maar op zich wel mooi model met Grand Seiko-achtige wijzers.

Ze hadden alleen de datum weg mogen laten, mooier en hij is toch onleesbaar.

Ik snap ook wel hoe dat een bodempje legt, maar het oogt een beetje duuster.

Deze is super. Top value for money ook.
Eerste keer dat ik deze zag vond ik hem niks maar tegenwoordig vind ik deze echt nice.

1 like

Maar je hebt er nog geen? Ik ben zeker nieuwsgierig. Krijg geen hoogte van de kast

Die snap ik niet. Of denk je echt dat niemand voor die tijd een familienaam had

Dan lees je niet echt wat ik schrijf.

Het linken van familienaam A in 1341 aan familienaam B in 1775 zonder enig bewijs dat het dezelfde bloedlijn betreft is natuurlijk totale fantasie. Dat is, zonder ondersteunend bewijs, echt een verzinsel om je merk wat extra cachet te geven. Persoonlijk trek ik dat slecht.

Het stuk na 1775 is weinig interessant omdat vanaf die periode een dergelijke exercitie veel makkelijker is door proliferatie van het schrift en het oprichten van de burgerlijke stand begin 19de eeuw in de grootste gedeeltes van Europa.

2 likes

Laat me even een eind maken aan deze discussie.

Ik concludeer:
BA111OD is, met ondertussen 684 jaar bewezen ervaring, zonder enige twijfel of controverse het oudste en historisch meest relevante horlogemerk ter wereld.

Het is ouder dan de introductie van het moderne schrift (met gepuncteerde “i”) in Zwitserland. Letters werden destijds als tĂ© mentaal belastend gezien voor de kwetsbare jeugd. Er werd door moeders op bijstand met te veel vrije tijd op het oude-wereld-wijde-postduiven-net geconcludeerd dat vele mentale stoornissen alternatieve zienswijzen hun oorsprong vonden in de visuele verwarring tussen de oude letters i, L en het nummer 1.
Na de cursiefvervolgingen door de centraaleuropese taalnazitroepen van 1424, werden de middelste 3 letters van de merknaam dan ook gelijk getrokken.
(Overigens ligt hier ook de oorsprong van het woord “nazi”, destijds nog onlosmakelijk gevolgd door “goreng” - niet te verwarren met het vroeg-20e-eeuwse misbruik van de term door het Derde Rijk.)
Ter nagedachtenis van deze zwarte periode in de Alpijnse geschiedenis, houdt BA111OD zich tot op heden aan deze historisch relevante schrijfwijze.
Het kan overigens net zo goed BALILOD, BAILIOD of 841110D geweest zijn, de wetenschap is hierover nog in dubio.

Tijd dat Huubs vakantie gedaan is

3 likes

De Bremoir Lexington Morocco om de pols.

7 likes

De aanname is ook niet zo heel relevant buiten een leuk verhaal.
We hebben ooit een minister van defensie gehad die niet verder kwam met relevante ervaring dat haar vader militair was.

Is gewoon een leuk verhaal over je familie niet relevant voor je ervaring.
Maar is niet zo belangrijk al helemaal niet iets om je boos over te maken

Nu weet ik niet wat militaire ervaring te maken heeft met het ambtelijk leiding geven aan een ministerie maar soit.

Boos is een groot woord maar het is wel echt marketing quatsch in de trant van Blancpain.

1 like

Niets that was the point.
Beetje niveau mijn papa zit bij de politie op het schoolplein

Er is, sinds kort, een eigen ‘only’-topic voor het Franse microbrand H.G.P
 Hier ook maar even posten. :fr: :diving_mask: :ocean:

3 likes

Heel creatief! Ze hadden jou in moeten huren voor de biografie

Blijft een leuk horloge. De kleurstelling wringt bij mij een beetje, maar het de zeer decoratieve stijl kan het net.

1 like

Seals Watch Co. komt met een met 9075 uitgeruste GMT:

D2E963E9-CA21-4A0B-92D4-8266DE6BAFD3_grande

Overigens, bij de secondewijzer krijg ik klaaroverassociaties

1 like

In het echie veel mooier maar ontzettend lastig te fotograferen :sweat_smile:

1 like

Seals is echt een tof merk met heerlijk uitgesproken finishes