Ik vind die wijzers juist erg mooi. Dat neemt niet weg dat ik me er aan stoor dat de secondewijzer ontbreekt.
Juist een groot deel van de visuele aantrekkingskracht van een horloge. Ik zal alleen de secondewijzer overslaan bij een tank style horloge bijvoorbeeld.
Ik heb ook bijna altijd liever een secondewijzer. Maar inmiddels zou ik in mijn collectie toch ook wel een horloge kunnen voorstellen die dat ontbeert. Maar dan moet het wel helemaal kloppen. Bijvoorbeeld bij deze Nardelli. Volgens mij moet hier geen secondewijzer meer bij. (Overigens geloof ik dat dit weliswaar een merk draagt, maar niet vermarkt wordt.)
Mark Time is hard bezig geweest om een veel beter uitgekiend horloge uit te brengen. Inmiddels de Mk 6. Hij doet me een beetje denken aan de Oris Propilot, maar oogt duidelijk expres wat dikker. Het valt gemeten wel mee, met 10.6mm. overigens veel waar voor geld. Onder de 500 (kennelijk incl. taxes?!) met 1200Hv, 10atm, Miyota 9. De stijl blijft een flink discussiepunt. Ik snap al die blokkerigheid als concept wel, maar dit geheel past niet echt bij me.
Guys, ik blijf maar nadenken over GMT-horloges. Inmiddels heb ik er al 2 geprobeerd (een automaat en een Certina quartz) maar mijn voorkeur gaat echt uit naar quartz.
Heeft iemand goede of originele tips of ideeën waar ik kan kijken voor een GMT Quartz van een microbrand? Bij voorkeur met het Miyota-uurwerk en niet het Ronda/swiss uurwerk. En om die (quartz)-reden sub-500 euro eigenlijk ook wel.
Ik zou 10ATM wel minimaal vinden en een wat “ander” uiterlijk ook, zoals een interne draaiende bezel (duokroon) of zoiets. Een typisch traditioneel duikermodel met click-bezel heeft niet echt aantrekkingskracht voor mij.
Ben benieuwd of jullie nog wat tofs mee op de proppen komen.
Wel grappig hoe ieder dat op zijn eigen manier ervaart… Ik juist het tegenovergestelde. Een aantal van mijn horloges hebben geen secondewijzer en dat ga ik steeds meer waarderen heerlijk, de rust in de wijzerplaat.
Ja heel vet.
Wat je niet echt ziet maar wat ik misschien nog wel vetter vind dan het parelmoer effect is dat het guilloche patroon soms op meerdere punten het licht vangt en dat ziet er echt heel nice uit.
De rotor is wel extreem luid trouwens. Harder dan alle andere horloges die ik heb.
Schijnt ook een beetje een euvel van Miyota 9 te zijn trouwens.
Kon hem omruilen als ik wilde maar zo storend vind ik het dan weer niet. Komt ook doordat de rotor zeer ongelijk gewicht heeft dus 1 zwieper en de rotor blijft rond gaan.
Oeh wat een beauty zeg. Die maat is echt perfect voor mij! Ik ben niet zo’n fan van Romeinse cijfers, maar dat is het dan ook. Verder is het een erg lekker ontwerp. Gebalanceerd.
Thanks voor het meedenken en het idee!
Ja ik herkende dat. Soms voel je de rotor zelfs meeschuiven
Oeh Nice! Die streept idd bijna alles af! En de helft van het budget, dat ik er zelf niet aan had gedacht (Phoibos is een van de micro’s die ik al vaker had overwogen, die duiker met die groene steen dial)