We zijn natuurlijk benieuwd naar je rapport! Het zal dan misschien de niet-GMT zijn waaraan ik refereerde.
Thanks for ruining this one too.
Misschien bespaart het je wat? Wel tof dat ze echt inzetten op dun ipv WR rating
Wat vind je? Voor mij voelt het heel erg onaf. De drie aanduidingsrondes lijken helemaal niet lekker op elkaar afgestemd en op het eerste gezicht vind ik aflezen ook verwarrend.
Wel gewaagd om wat anders te doen! Had ik van Traska niet verwacht.
Ik vind 'm interessant. Hou zelf erg van mooie wijzers en indices en die delven bij zo’n type horloge een beetje het onderspit.
Maar ik wacht het rustig af. We kijken nu naar work in progress. Finale horloge laat nog heel lang op zich wachten. Benieuwd naar de kleurstellingen ook.
Zijn ze het ooit geweest, vraag ik me af. Ik weet nog hoe hun eerste kickstarter uit het niets sky high ging. Ik was/ben in meerdere microband-groepen actief op Facebook waar in wezen iedere kickstarter campagne van enige betekenis eerst in de week gelegd werd. Er startte vrijwel niets op KS waar ik niet al wat previews van had gezien op zijn minst. En toen ineens deze gasten uit het niets, met een retro bicompax chrono met een hoog homage-gehalte. Met een mechaquartz uurwerk. Geen lelijk ding hoor, maar bijzonder? Nee. Maar die campagne heeft dus 1450% funding gehaald. Toch tamelijk absurd, en ik heb nog steeds het gevoel dat er iets niet klopte…
Was piek vintage / retro hype, mensen hadden geld over na covid en het ding haalde zijn inspiratie bij enkele van de mooiste modellen ooit. Ik vond de keuze voor quartz verrassend, maar de prijs was er ook naar.
Oh ik snap best dat er interesse voor was, maar zo’n hoog percentage funding is enerzijds idioot, maar anderzijds langs welke kanalen hebben ze al die backers bereikt? Ik vrat destijds online alles wat met horloges en microbrands te maken had op, hoe is die campagne totaal buiten mij omgegaan? Om succesvol te zijn op kickstarter te zijn moet je echt flink aan promotie doen, die campagnes verkopen zichzelf niet -its a tough crowd. En al helemaal niet 1450% boven target. Dus eerlijk gezegd vermoed ik dat een groot deel van de backers voor die campagne hetzelfde adres hadden, zeg maar.
Hamad Al Marri is een Saudi met een serieuze horlogecollectie, ik vermoed dat hij er best een hoopje geld tegenaan gegooid en misschien ook wat vrienden warmgemaakt heeft.
Hoe meer ik er naar kijk hoe minder ik hem vind. De urenschijf klopt niet ofzo.
Daar wil ik echt een strakke band met strakke typeface van de cijfers. Zoals we van de indexen van Traska gewend zijn… Dan kon ik hem al beter pruimen
Ik vind de keuze om van minuten - seconden - uren te gaan ook gek, het leest niet zo prettig af
En die as van de secondewijzer in de minute track laten lopen is wel mooi, maar had liever gezien dat ze hem dan daaronder net zo deden
Deze mag denk ik ook hier, met een aantal van de toppers uit dit topic:
Edit: Met trouwens een prototype van de Traska jumping hour. Ziet er beter uit dan op het fotomateriaal.
Okey veel beter! Dat prototype in de video zag er ook goed uit.
Traska heeft heel vaak renders als productfoto die geen recht doen aan hoe het er in het echt uit ziet
Tsja ik snap op zich dat je als horlogemerk op een gegeven moment een dergelijke stap wilt maken, maar zelf zie ik geen meerwaarde in deze complicatie, net zoals mij die ontgaat bij GMT’s bijvoorbeeld (maar ik hoef dan ook niet veel te reizen).
Zelf zie ik er meer naar uit dat de normale modellen weer beschikbaar komen. Ben er alleen niet over uit welke het moet worden: Freediver, Summiteer, of misschien toch die funky ‘Sun-bleached orange’ Seafarer?
Ik denk dat ik hem wel (erg) mooi vind. Maar ik heb echt een hekel aan dat gepuzzel hoe laat het is. Iets van 8 over 8 denk ik met meer dan 35 seconden? Dan moet ik digitale en analoge klok ook nog eens gaan combineren. Helaas niets voor mij.
Die 10 gaat overigens niet in dat vakje passen, denk ik.