Nice! Wat is je eerste indruk ?
Heel leuk, gefeliciteerd!
Ik was een klein beetje benauwd dat-ie wat dik zou zijn voor mijn polsje maar hij draagt heerlijk voor een duiker met 30atm waterbestendigheid. De band is prachtig met geborstelde “balkjes” die bij elkaar gehouden worden met gepolijste linkjes (2 aan iedere kant), erg comfortabel natuurlijk omdat-ie helemaal “articulating” (wat is daar een passende vertaling voor?) is. Wel even gepruts met op maat maken omdat je dus steeds 4 linkjes uit moet lijnen. De sluiting is vrij lang, net niet tè lang zou ik zeggen. Maar dat heeft te maken met die ingebouwde snelaanpassing die an sich natuurlijk wel weer prettig is (alhoewel, als het er niet op zit mis ik het meestal niet). Verder ook van die quick release (nou ja, in principe) pinnetjes bij de bandaanzet. Dus retrolooks maar “hedendaagse” gemakjes.
Voor de rest: Mooie kleur blauw op de lunette, beetje petrol maar dat is uiteraard nogal afhankelijk van het licht.
Articuleert?
Hoe dan ook mooi hoor! Band lijkt me zeer comfortabel.
Mooi totaalpakket dit horloge voor het geld
Ik denk dat we er geen bijvoeglijk naamwoord voor hebben. Je zou kunnen seggen dat de band ‘zich voegt aan/ naar de pols’.
Wat maar meteen het nu van een bijvoeglijk naamwoord illustreert, is een stuk pakkender. Wat zich dan weer laat vertalen naar catchy.
/beroepsdeformatiemodusoff
Erg mooi ding, ik heb zelf de Precista en die is gebouwd als een tank, dit horloge ziet er ook erg goed uit!
Is het Nederlandse
scharnierend.
Leuk, die druppels
Vario komt met iets nieuws, de Futurist. Met een faceted crystal (helaas weer zo’n woord waar ik zo snel niet een passende vertaling voor vind: gefaceteerd glas?). Heel gaaf, als je het mij vraagt…
Met de indices, fumé dial en faceted glas krijg ik echt jaren zeventig Seiko vibes. Wat niet een slecht iets is.
…En wat volgens mij ook precies de bedoeling is. Ik ben eigenlijk alleen niet zo gecharmeerd van de positie van de kroon.
Voor de rest: Welke kleur wijzerplaat moet het worden?
Mooie kleuren toch? Alleen dat zilver is misschien wat vlak.
Ben ik ook benieuwd naar. Vooral die ribbels op de laat vind ik een aansprekend detail. Als geheel ben ik er nog niet over uit. We zullen hopelijk wat meer zien en weten tegen 8 november
Ik zou toch haast een even bijzondere bracelet willen zien. o met die kleuren leer neig ik meer naar monochroom.
H992 komt met een nieuwe versie, de H4.2. Nu met extra Nautilus schoudertjes. Past op zich wel. De prijs is helaas ook niet meer de 992CHF waarmee het merk pochte.
Tof merk wel