Microbrand only (Deel 2)

De wijzerplaat heeft wel gelijk veel weg van Monceau. What’s in a name? Maar dat was bij die lancering al niet weg nieuw meer.

Aventurijn is authentiek twee dingen: een groenige steen met glimmers of het glas met koperinclusies uit Venetië. Het glas wordt geen stee en de steen (mineraal) geen glas.

3 likes

Radcliffe l’Instant Sonore. Zou deze keer de kwaliteit in de uitvoering en afwerking beter zijn dan bij de dome? Hoe dan ook voor de liefhebbers van complicaties voor minder.

2 likes

Ik heb ‘m 1x om gedaan en dezelfde dag nog te koop gezet en er niet meer naar omgekeken. Ik had er echt geen klik mee.

Het belangrijkste was mijn afkeer tegen automaten in een GMT, maar het uiterlijk deed ‘t ‘m ook niet voor mij. Zeker mooi gemaakt, strakke witte wijzerplaat met opgelegde indices en de vorm van de wijzers zorgvuldig dezelfde vorm als de indices. De contrasterende GMT-hand, echt netjes. Maar het totaalplaatje paste simpelweg niet bij me.

Ik heb deze geruild binnen het forum voor een Oriënt Neo70 chrono.

Weet iemand of er GMT micro’s in Quartz (liefst solar) gemaakt zijn?

5 likes

Phoibos wellicht?

3 likes

Hele goede kandidaat maar dat Fortnite lettertype van het logo trek ik simpelweg niet. Mooi dat ze ervan af stappen, althans de nieuwe releases hebben een ander logo, maar dat is de reden dat ik deze nooit zal kopen.

Nog iets te duikerig, maar wel een sympathiek merk, en de intern draaiende bezel met een tweede kroon wat ik wèl op m’n lijstje heb staan.

1 like

6 likes

2 likes

Hebben ze 'm geüpdatet of had de secondewijzer altijd al een gekleurde punt?

Fraai gekleurde chronograaf van Wise op komst. Lichtblauw kennen we natuurlijk al wel, maar dit heeft een haast lila tintje erin.

5 likes

Ik respecteer wise enorm, alles heeft een eigen smoel, toffe materialen

1 like

Wat zit erop de wijzerplaat?

Ik vind dit een mix van Atelier Wen en Christopher Ward en dat bedoel ik niet positief. Zo zie je maar weer dat het ook met de beste bedoelingen moeilijk is iets te maken dat echt eigen is.

1 like

Heel benieuwd hiernaar! Vooral de dikte, dat is echt een belangrijke factor voor mij.

Maar ik ben wel van de complicaties de laatste tijd!

1 like

Het alarm op 8u, bedoel je?

1 like

Nee, denk dat gaatje op 4 uur. Vreemd iets…

Edit. Ik zie het al. Het lijkt op een belletje. Zal wel of het alarm aan of uit staat.

1 like

Dit bouwt overigens ook gewoon voort op eerdere modellen van Lucky Harvey

Naast de chrono van wise…

Zal hier best al voorbij gekomen zijn, maar vind ik serieus gaaf.
De afmetingen dan weer niet zo mijn ding maar dat is persoonlijk, zoals alle meningen natuurlijk persoonlijk zijn :wink:

1 like

Zonder alarm en belletje interessanter. Vind deze tierelantijntjes op de wijzerplaat onaantrekkelijk