Microbrand only (Deel 2)

10 likes

Vet!

Wat komt er aan extra kosten bij?

1 like

Geen idee, gekocht van Rik @GMTplus1

Maar ik neem aan gewoon de gebruikelijke verzendkosten, btw over de prijs incl verzendkosten + ~15 euro inklaringskosten

Ah, zijn deze al uit en geleverd? Ik heb er ook eventjes over gedacht. Hoe zijn jouw indrukken?

1 like

Ik vond de eerste dual time van Dennison tenenkrommend. Hier komt het concept beter tot z’n recht. Maar dat betekent nog niet dat ik er echt warm voor loop:

1 like

Direnzo kondigt de kleine DRZ04R aan. 38mm, dus het is een klein stapje, maar misschien de mast die het altijd beter geweest zou zijn. Afgezien van wat meer pastelkleuren, blijft alles bij de bekende formule. Ook de prijs blijft in lijn met hiervoor. Maar wat ik dan toch gelijk heel jammer vind: dat Mondial op de onderste helft van de plaat. Natuurlijk is ‘automatic’ an sich niet nuttiger, maar het is wel klassieker en het cursieve font had karakter. Dit strakke Mondial opschrift komt over al onwelkome en niet noodzakelijke extra branding en daarmee zit er direct een smet op.

4 likes

Heel goed. Mijn hobby begon met de zoektocht naar een stijlvol horloge met zwarte Lacquer wijzerplaat… Om de een of andere reden is dit er nooit van gekomen.

Dit horloge is precies wat ik daarin nodig had!

Ik gooi daarom ook een horloge in het blauw binnenkort (de Merci)

Deze nieuwe heeft een prachtige wijzerplaat met heel veel lichtspel en hele mooie proporties voor een dress watch.

Van de pols lijkt het profiel een beetje raar…

Maar aan de pols is het juist heel mooi!

En verder natuurlijk de klassieke miyota 9039 feel met luide rotor die heel wat toeren maakt als je hem een flinke slinger geeft.

Het is ongeveer hetzelfde prijsniveau als traska, en ik moet zeggen dat traska een beter gevoel geeft qua bouwkwaliteit

Dat zit hem in kleine dingetjes als de ontkoppeld kroon en hoe de schroefdraad van de kroon pakt… Maar ach, zodra je hem hebt ingesteld vergeet je dat.

5 likes

Haha ik tikte het en dacht daarna al dat dit ook een optie zou zijn.

Denk trouwens dat Traska qua afwerking en prijsniveau moeilijk te evenaren is. Echt hele goede prijs kwaliteit verhouding.

Deze vind ik mooi, maar het profiel is wel wat bijzonder met die soort van hoge bezel. Vraag me af of ze met een handopwinder een wat dunner profiel hadden kunnen krijgen. Verder echt heel gaaf!

1 like

Heel mooi wel! Mooie maat, mooi datumvenster. Geslaagd wel.

1 like

Sowieso

Dit is de Merci met handopwinder

Maar zelfs met deze 9039 had het anders gekund

-mid case had best iets dikker gekund in verhouding tot de bezel

-bij een double domed glas had een dunnere bezel gekund

Toch denk ik dat dit vooral een designkeuze is

2 likes

Ja die heb ik ook! Mooi profiel inderdaad, maar dat mag ook wel met een mecaquartz.

En eens dat het waarschijnlijk een designkeuze is!

Sellita handwinder :wink:

1 like

Haha oh ja jij hebt de upgrade.

Maar zo zie je maar, een handopwinder levert dunnere horloges. Voor @bnv laat ik het waardeoordeel even achterwege haha.

Mooie indrukken. Tja, de Traska heb ik kunnen aanschouwen en is heel solide en toch ben ik ook niet weggelopen met een gevoel van ‘wow’ dat doet nu echt iets heel veel beter dan bijvoorbeeld (steels sports watch met zwart gelakte dial) mijn Monbrey MB1. Tuurlijk kan daarop worden afgedongen, want de Monbreys is hoekig en die hoeken voel je meer en de de Traska heeft een coating (hoewel ik ook verbaasd was hoeveel donkerder die daardoor wordt, terwijl bij andere horloges dat wel meevalt, zoals Direnzo net eerder genoemd). Voor mij goldt uiteindelijk bij Kiwame dat de eerste indruk veel interesse werkte, maar ik uiteindelijk diverse details op de wijzerplaat toch niet even leuk bleef vinden. Vooral vind ik het uiteindelijk te vol: zowel de Breguet-style indices als de blokkige 5 minute markers hebben daar een vinger in. Ik weet niet waarom, maar bij Breguet-style nummers ben ik daar heel gevoelig voor geworden. Venezianico Redentore en de Baltic MR1 doen dat voor mij ook niet goed. Frederique Constant beter, hoewel heel zwierig. De First Pitzmann helde net teveel geforceerd. Terwijl voorbeelden met gegraveerde nummers zoals de Longines Master en zeker ook de Feynman VI me wel kunnen bekoren. Ik heb er geen meetlat naastgelegd, maar het leg duidelijk heel nauw en in de collectie heb ik nog geen voorbeeld (die Feynman blijft me kriebelen…, maar blijf ook zorgen over formaat hebben). Ik dwaal af. De secondewijzer op de Kiwame vind ik dan net weer wel kunnen en mijn beleefde problemen spelen minder bij de lichte plaat geloof ik… Tja. Het werd 'm niet. Beetje rotorgeluid is een Miyota niet vreemd, maar bij geen enkele Miyota heb ik dat tot nu toe als problematisch ervaren.

1 like

Vergelijkend vind ik dit profiel inderdaad beter in verhouding, zelfs al ben ik het met je eens dat om de pols de Kiwame niet misstaat.

Heb me ergens hard over uitgelaten?

Zou zo maar eens kunnen

1 like

Ik vind het op de foto’s ook een stuk minder mooi dan in het echt.

De lumeblokjes domineren veel minder in het echt en het beweeglijke spel met het licht van de breguet cijfers, plus de strakke pianolak op de wijzerplaat, voeren de boventoon.

Enneh… Zorg jij eerst maar dat ik jou leuk blijf vinden voordat je weer een horloge van me afzeikt

:wave:

geintje :joy:

hoewel twee horloges van me in één post, dat is nieuw geloof ik :rofl:

1 like

Voorliefde voor automaten toch? :slight_smile:

1 like

Juist

Dit is een gat dat alleen maar dieper kan worden. Bovendien goldt met dt? Zelfs autocorrect wil daar niet aan. Slip of the thumb, zullen we maar zeggen.

Zeiken doe ik zonder schromen, maar afzeiken. Het was een verhelderende ontmoeting met de Traska. Heel mooi en goed horloge, dat werd direct bevestigd, maar toch ook geen mijlen beter dan enkele anderen. Voor mij was voor die ontmoeting altijd de twijfel of ik vooral kwalitatief nou echt iets mistte door nog niet voor de bijl te zijn gegaan, maar ik concludeerde van niet.

Ik zou nog altijd meer merken willen zien met de verhard staal, want vegen en krasjes vind ik maar niets. Onvermijdelijk echter, zoals jij ook liet zien rond de clasp. Tegelijkertijd was ik ook verbaasd hoeveel verschil in kleur Traska’s coating leek te maken, terwijl dat op foto’s nou juist niet zo naar voren komt en bij anderen ook niet zo is. Juist omdat er over Traska veel wordt gepraat krijg je soms de indruk dat je wat mist, temeer omdat ze hun design en uitvoering zo hebben verfijnd. Stilistisch was er altijd al iets dat me tegen hield, maar ook niet omdat het niet goed is, maar omdat mijn voorkeuren anders liggen. Ik weet nu dat als Traska een keer een model vermarkt dat me aanspreekt dat ik het zonder twijfel over kwaliteit kan overwegen, maar dat er ook merken zijn die zonder vele generaties verfijning hun uit- en afwerking al prima in orde hebben en je daar met recht in gelijke mate van kunt genieten. Dat doet dus feitelijk niets af aan de Traska.

Overigens, de leuke Alato (inmiddels door verhuisd) was wat betreft uitvoering toch echt een duidelijke stap minder dan Traska en Monbrey die dag. Daar heb ik geconcludeerd dat als ik die tzt gebackt had, ik waarschijnlijk me had gestoord aan de niet geheel passende en matchende afwerking van de bracelet en de minder scherpe overgangen en minder verfijnde polish (maar geen verkleurende hardness coating ook daar). Hetgeen maar weer aantoont dat geen twee micros hetzelfde pad bewandelen en er duidelijk andere keuzes worden gemaakt in termen van prioriteiten van afwerking.

Over de Kiwame kan ik niet oordelen zonder het in persoon te hebben aanschouwt. Weet wel dat op eerste indruk ik ook geïnteresseerd was. Maar die Breguetnummers… door de groei in keus ben ik gevoelig geworden voor de verschillen. De populariteit van de wat mij betreft echt te volle plaat van Baltics MR1 laat zien dat het neerkomt op persoonlijke voorkeuren. Alleen Breguet kan je moeilijk afzeiken op het gebruik van hun eigen nummertjes natuurlijk. Het leuke van de Kiwame is hoe het net genoeg een eigen snoetje heeft gehouden, maar van opzij gezien zou ik de Merci toch nog even houden :wink: