Conceptueel klopt het. Maar het originele horloge vond ik fraaier, maar was zeker geen hypermoderne duiker. Hierop zijn nog niet alle details zichtbaar. Aision doet wel wat goed.
Heel gaaf! Maar 50k euro, beetje boven budget ![]()
Dank dank! Ik heb de groene besteld ![]()
Benieuwd naar jouw foto’s!
Er is een nieuwe klassieke chrono uit.
Mooi, maar stevige concurrentie in het segment.
De concurrentie, ook grotendeels micro’s:
Wat past niet in het rijtje?
Ik moest ook gelijk nog aan deze denken:
Anders & Co
Habring²
Vooral die minimalistischere Habring vind ik een topper in het genre.
Deze kende ik dan weer wel. Prachtige serie, geen micro/indie natuurlijk (vandaar ook niet hier erbij gezet).
Geeft toch ook wel gelijk het probleem aan voor een nieuwe lancering: er is al zoveel, dus het voelt ook gelijk enorm bekend en je moet iets bijzonders doen om niet saai te worden.
Dat Atelier Nossedh is overigens sowieso een nieuwe naam voor me.
Als je nog 3200eur ergens heb liggen rinkelen, kan je overwegen deze nieuwe Charles Berret x Micro Indy Collective Aurora aan te schaffen. CNC parelmoer is een beetje een dingetje gebleken dit jaar, dus hier zit 't ook op. Voor dit geld laat het mij zeer lauw. Waar zitten de kosten in? Ik vermoed de achterkant. Het uurwerk is gedecoreerd. Maar ze zijn er wel vaag over. Je zult het moeten stellen met: ‘based on the 6498’. Wat is het dan? Dat vind ik niet kunnen op dit prijsniveau. Verder is het niet zo heel bijzonder, zo lijkt het. Immers een heel behoorlijke CNC parelmoer kan je van Monbrey en Selten voor een stuk leuker bedrag op de kop tikken (en vind ik ook mooier gevormd).
Is ook gewoon een nieuwe naam.
Van monochrome:
Atelier Nossedh (passing time in the Sámi language of the Northerners) is a new microbrand created by a Swedish designer, Alexander Gimell, who sought to build the watch he couldn’t find: small, classically proportioned, inspired by some glorious vintage chronographs and made with the kind of restraint that earns wrist time.
En ook:
There’s something unmistakably vintage Patek about it, particularly shades of the 1463, though the AN.01 avoids imitation.
Ziet er wel leuk uit. Ik kan alleen niet wennen aan die naam. Het is net alsof ze niet konden kiezen en dan maar allebei de opties hebben gekozen met een / ertussen.