Microbrand only (Deel 2)

Persoonlijk word ik niet zo blij van:

1. Krassen (maakt niet uit wie ze maakt, uiteindelijk ontsiert het toch, anders zouden ze zo wel uit de fabriek komen).
  2. Grijs. (Die te koop staat is niet groen.)
  3. En zoals een recente ervaring me nog eens in herinnering bracht door enkele keren een vreemde tijd op mijn pols te lezen: handwinden.

Maar het moet gezegd: wat een schande dat voor dat bedrag nog niemand in de buidel heeft getast. Maar ook: kan die dag niet beter met grotere marge op eBay zetten dan?

Als dit een Huckberry variant met SW300 was, had ik de langere pootjes en wat krassen misschien voor lief genomen.

Oh, excuus, hij is toch verkocht al. En terecht!

Oja, waar zat ik met m’n hoofd. Niet groen.

En jouw onredelijke aversie tegen handwinders.

Luiwammes

Je moet mensen wel de kans geven korting te bedingen, anders willen ze het niet kopen :joy::joy::joy::joy:

Ik had hem zelf ook al een keer bijna gekocht, vind het design echt fantastisch, maar tegelijk heb ik ook mijn twijfels over de L2L.

Zal het nooit weten denk ik :laughing:

2 likes

Jouw Commuter is 38mm toch?

1 like

Ja mijn Commuter is 38mm

1 like

Kijk, het maakte minder indruk dan ik misschien verwacht had gezien alle tamtam, maar bevestigde ook dat je over de kwaliteit niet hoeft te twijfelen. Dus een variant die ineens echt aanspreekt… (volgens mij is deze kleur met deze afwerking nieuw. Eerdere groenen waren of glimmende lak (Venturer), plat-mat (Summiteer), en sunburst (Commuter in lichtere tonen))

2 likes

mijne vintage look kuoe Old-Smith 90-009. Geweldige Horloge voor weinig geld. Loopt sinds dat ik dit horloge heb perfect op tijd (ruim 1.5 maand) afwerking is naar mijn mening ook echt erg goed!

5 likes

Het viel me bij het nazoeken van de Oyster Perpetual op dat de Koue Royal Smith ook een graantje van de oudste oyster perpetuals mee lijkt te pikken. Of toch tenminste deed een van de oudere varianten mij gelijk aan Koue denken. Ik zie diverse van hun horloges ook graag, maar zo goedkoop zijn ze ook niet toch?

ik heb de mijne 2e hands verkregen voor 300euro incl shipping… gezien de afwerking + de kwaliteit van het horloge… vind ik het best wel mee vallen kwa prijs. een nieuwe old-smith incl shipping & import kost ongeveer 670 euro.

ik zal is kijken naar de vintage Oyster Perpetual!

1 like

Ik had m’n plaatje ook liever iets knalblauwer gehad, moet ik zeggen.

Maar soms verbaast hij me dan weer in gek herfstlicht…

1 like

Dan heb je inderdaad een heel toffe deal gemaakt!

1 like

Ohla, mooi!

Hoe is ie? Zou je mogelijks een kleine review kunnen doen met foto’s etc. :smiley: ?

Zat te kijken naar de blauwe als mogelijks eindejaarscadeau voor mezelf, maar ik vind er niets over online wat me wat terughoudend maakt.

Wat mijn bescheiden mening betreft,na meerdere reviews en filmpjes,is mijn oordeel dat Traska een top microbrand is van zeer hoge kwaliteits afwerking.
En wanneer je 36 maatvoering je lief is en tevens groen je kleur,is dit een winnaar.

1 like

Kieran bedoelt dit volgens mij serieus, maar I had to stifle a chuckle opening the email…

Goed, misschien is het ook weer niet zo slecht, of ben ik dan te genereus? De prijs verraadt al wel het Chinese uurwerk en de kast is duidelijk behoorlijk custom. Ik moet denken aan Cincinnati Watch Co en Bremoir, maar dan vroege drafts die erg slecht gelukt zijn. Al helemaal met deze merknaam, Area Nostalgia, zou het in de souvenirwinkel van het Land van Laaf nog niet misstaan. Ik zal het er maar op houden dat het voor de noveltyliefhebber is, maar prima als je me het anders wil doen laten zien.

Als ik de macrofoto zie is de structuur/textuur van dat groen gelijk aan dat van de steelblue dat ze hadden in de november '24 batch van de 36.
Heb hier wat foto’s steelblue | WatchCrunch.
In het ene licht lijkt het gelakt, in ander licht mat met een lichte korrel. Denk dat dat prachtig zal zijn i.c.m. groen. Lijkt ook lekker “warm” te ogen.

Kan zo’n Commuter, en Traska, alleen maar aanraden. Elke keer ik er naar kijk denk ik, jezus hier hebben ze over nagedacht. Wijzerplaat, facetten, kristal, brushing, proporties, … alles doet erg gebalanceerd en verfijnd aan. Niets is té. En toch blijft ie interessant om naar te kijken en om te hebben.

4 likes

Nieuwe Nezumi

9 likes

Leuk stuk op Crunch. Ik had het stiekem al eens eerder gelezen. Ben wel benieuwd: heb je dan ook meer micros om je ervaring mee te vergelijken?

Ja, ik heb mee erop betrapt dat ik vaak denk dat ik graag iets van warmte in mijn horloges heb.

Bespoke Watch Projects heeft kennelijk ook wat ready mades op voorraad nu. En bovendien nog korting ook. Zitten leuke creatieve stukken tussen. Ik vind dat hij leuk dingen doet met Romeins.

2 likes

Oehh, nee, deze zijn fout, alsof hij wat kasten en wijzers over had en er een (slechte imho) mix van gemaakt heeft.

Grappig genoeg kan ik het ook niet helemaal met je oneens zijn. Zeker als je ze bij elkaar ziet. Toch zie ik ook wel stijl in de aanpak, vooral als ik de dials zie in de bronzen of stalen kast. Die two tone is zeker iets mijn ding. Het bezwaar dat ontstaat over een selectie zoals hier, is ook in sterke mate mijn bezwaar met de modulaire personalisatie aanpak (en waarom ik in principe een echte chef nooit zal vragen een gerecht aan te passen). Ik weet dat de maker tot sterker werk in staat is (heb weleens contact gehad met 'm), maar in plaats van dat uit te brengen als product, komt dat als luck of the draw afhankelijk van de klant eruit.

Dit is een nieuw merk voor mij: Envision. Twee modellen rijk: de Prisma, een sterk gefacetteerd armbandachtige bouw met een Sellita uurwerk tegen 1300 euro, en de Rocketman, rond met scherpe hoeken en inkepingen voor slechts 300 euro, want er zit slechts een Ronda in. Had iemand hier alleen van gehoord of zelfs ervaringen?

2 likes