Ik snap dat uiteraard wordt gekeken naar wat men voor een zelfde bedrag ook kan kopen met een vergelijkbare look en ogenschijnlijk zelfde kwaliteit. Denk alleen dat het niet helemaal fair is om te vergelijken met reeds gevestigde grotere Japanse bedrijven alhoewel ik ook kan volgen dat het geld uit dezelfde portemonnee moet komen! Mensen gaan hopelijk de details en specifieke kenmerken en keuzes van ons horloge herkennen en op waarde schatten (gegraveerde Breguet dial, passende handen, proporties, Zwitsers gedecoreerd uurwerk, handgemaakte struisvogelband…). Ik vind echt dat wij binnen dit segment een mooie toevoeging zijn! Het totaal aan gemaakte keuzes moet je echter wel aanstaan…
De hands on impressies van mensen op Rikketik zijn trouwens enorm positief en ik heb nog niemand gehoord die onze beoogde pricing onredelijk vindt. Sterker nog, velen zijn positief verrast met de presale prijs van 899 euro.
Ik denk dat veel ook te maken heeft met het type koper. Binnen microbrand scene zijn er natuurlijk heel veel erg prijsbewuste kopers. Toch merk ik dat hoe verder je smaak en collectie zich ontwikkelt je steeds meer wil betalen voor bepaalde specifieke elementen of kenmerken die je in je collectie mist of blijft waarderen, ook al betaal je hiervoor soms gevoelsmatig een premium. Is dat iets herkenbaars?
En nog een mooie foto die ik net ook in algemeen gedeeld heb
Ik vind het allemaal heel leuk en stijlvol gedaan. De prijs is ook echt te rechtvaardigen gezien de schaal en de opzet.
De keuze voor handopwinder, uurwerk, formaat en de stijl vind ik allemaal heel passend.
Ik ga zelf heel goed op de brushing op de plaat en vooral op hoe het font is gedaan, zoals dat niet te betalen/ verkrijgen Japanse merk. Er kwam hier laatst een Amerikaanse evenknie voorbij, dat vond ik veel meer een kopie daarvan en ontzettend prijzig.
Dan is dit een heel mooi, eigen horloge in een traditionele lijn en dat vind ik knap.
Voor mij zijn die kleurtjes niet bedacht, maar dat vind een ander dan wel weer leuk gok ik zo.
Geweldig! Fijn dat onze inspanningen worden herkend en gewaardeerd! Als je specifiek een gegraveerde dial zoekt (en dan wellicht ook nog eens met Breguet numerals) dan is er echt maar bitterweinig keus…
Mijn ervaring met Helicon is buitengewoon goed,en mijn Helicon Master,een skindiver is een echte topper met lume beter dan Seiko,uit eigen ervaring sprekende.
Goed om te horen! Heb je een foto?
Ik krijg de chronograph. Ziet er erg mooi uit, deed mee met de kickstarter. Ze sturen ook leuke updates met assemblage en spuiten van de dials etc.
Ik ben wel onder de indruk van het horloge van @Sero Ik ga deze zeker volgen.
En los daarvan complimenten voor de inhoudelijke reacties op alle opmerkingen. Communicatie is een vak en ik vind het mooi om te zien wanneer men daar op dergelijke zorgvuldige wijze mee omgaat