Microbrand only (Deel 2)

Ik vind het allemaal heel leuk en stijlvol gedaan. De prijs is ook echt te rechtvaardigen gezien de schaal en de opzet.

De keuze voor handopwinder, uurwerk, formaat en de stijl vind ik allemaal heel passend.

Ik ga zelf heel goed op de brushing op de plaat en vooral op hoe het font is gedaan, zoals dat niet te betalen/ verkrijgen Japanse merk. Er kwam hier laatst een Amerikaanse evenknie voorbij, dat vond ik veel meer een kopie daarvan en ontzettend prijzig.

Dan is dit een heel mooi, eigen horloge in een traditionele lijn en dat vind ik knap.

Voor mij zijn die kleurtjes niet bedacht, maar dat vind een ander dan wel weer leuk gok ik zo.

Chapeau!

2 likes

Over welke Japanner en evenknie hebben we het nu?

Dank!

Geweldig! Fijn dat onze inspanningen worden herkend en gewaardeerd! Als je specifiek een gegraveerde dial zoekt (en dan wellicht ook nog eens met Breguet numerals) dan is er echt maar bitterweinig keus…

4 likes

Mijn ervaring met Helicon is buitengewoon goed,en mijn Helicon Master,een skindiver is een echte topper met lume beter dan Seiko,uit eigen ervaring sprekende.

Dit ziet er erg cool uit:

6 likes

Goed om te horen! Heb je een foto?
Ik krijg de chronograph. Ziet er erg mooi uit, deed mee met de kickstarter. Ze sturen ook leuke updates met assemblage en spuiten van de dials etc.


4 likes

Heel tof!!

1 like

Mooi, maar ik kan maar niet wennen aan die gouden pizzapunt bij de 12.

Ben best verbaasd dat ik heel weinig Furlan Marri en Farer zie… :upside_down_face:

Rustig daar. Laatste grote release was de integra denk ik? Krijg ook geen nieuwsbrieven meer oid.

Zitten echt hele mooie horloges tussen.

Haha ik dacht meer aan een Dorito, zonder die gekke punt en met een mooie 12 bovenin was beter geweest idd

Ik ben wel onder de indruk van het horloge van @Sero Ik ga deze zeker volgen.

En los daarvan complimenten voor de inhoudelijke reacties op alle opmerkingen. Communicatie is een vak en ik vind het mooi om te zien wanneer men daar op dergelijke zorgvuldige wijze mee omgaat :ok_hand:

1 like

Boven budget van de gemiddelde micro verzamelaar?

Dat was niet mijn vraag. Ik had het niet over budget, maar over waarom je ze hier zo weinig ziet.

Hier in dit topic kan jij een foto plaatsen als je wilt dat er meer aandacht is voor die merken :wink:
Wat betreft Furlan is het wel interessant wat ze momenteel doen. Ze vragen de community om mee te beslissen over een nieuw te maken model. Dus niet alleen een kleurtje. Nee echt alles.

Laatste wat ik van Farer zag was een collab met Studio Underdog.

1 like

Dat was dus Fears :expressionless:

Maar volledig eens prijs is gewoon aan de hoge kant. Wel hele mooie horloges van Farer en Furlan Marri.

1 like

Eens. Plaatje van de mijne.


En een ex.

En samen in betere tijden.

7 likes