Waarom dit specifieke onderscheid? Ik bedoel, als het horloge het waard is, maakt het merk toch niet zoveel uit? Ik ageer een beetje tegen de gedachte dat micro’s altijd maar budgetknallers moeten zijn.
Kan ik mij voorstellen, is ook slechts mijn visie op de zaken. Ik zit al erg lang in deze hobby en heb klokjes in vele prijsklassen gehad, om er achter te komen dat er in de sub 1000,- euro klasse net zoveel lol/kwaliteit te beleven is. Wat dan een bijvoorbeeld Breitling met 2824 nog over de streep zou kunnen trekken is de service, ook na vele jaren, met een een micro in die prijsklasse is het maar afwachten. Dat betekend overigens niet dat ik de Breitling zijn geld waard vind.
Maar het gaat dus niet om micro’s maar om horloges in het +1000 eur segment? Een Breitling met een ETA is immers net zo serviceable als een micro met een ETA toch?
Bij een micro van duizenden euro’s is het de vraag of het merk er nog is als het horloge service of een onderdeel nodig heeft, het voordeel van een ‘big brand’ is dan, ook al betaal je er vaak te veel voor, dat service/onderdelen geen probleem zijn. Daarom gestopt met kostbaar, alles gezien en net zoveel pret sub 1000,-. Maar dit is slechts mijn kijk op de dingen, en iemand die bijvoorbeeld start met de hobby zal dit heel anders zien.
Niet alleen aan het uurwerk gedacht maar mocht er iets met de kroon, wijzers, wijzerplaat of glas zijn…
Ja dan kan het spannend zijn
Dat ben ik helemaal met je eens hoor. Zeker als je tweedehands meeneemt.
Dat betwijfel ik. Een ETA, LJP of Sellita blijft altijd servicebaar, ook na het vergaan van het horlogemerk. Sterker nog, ik heb liever een wat oudere IWC chrono met standaard Valjoux ipv net een generatie jonger met inhouse movement. Want de standaard Valjoux kan mijn lokale horlogemaker aanpakken en de inhouse niet. Nieuwe wijzerplaat, rotor of kast heb ik iig nooit nodig gehad.
Soit, wat ik wil zeggen, ik kan het juist wel waarderen als een klein merk geen compromissen maakt in uurwerk, finishing en designtaal. De reactie is dan vaak dat het horloge te duur is voor een micro. Maar als je kijkt naar wat je bijvoorbeeld bij Longines, zit er ook in een instap Conquest van 2300 Eur een aangepaste ETA. En dan heeft zo’n dure micro vaak een pak meer karakter en lef voor dezelfde prijs.
Deze 39mm met NE86 kwam langs (vanaf 1 mrt leverbaar), best aardig geslaagd. Wel net iets meer dan 1400,- en ik twijfel aan de scherpheid van de cijfers in de subdials, maar dat kan ook de render zijn.

Je had gezien dat het roterende schijven zijn met een klein, helder display?
Of bedoel je het los daarvan?
Ja had ik gezien, best cool wel.
Maar los daarvan, ik laat ook de 60 zien in mijn voorbeeld, en die is gewoon korrelig. Maar wellicht verwacht ik teveel, dat kan ook. Aan de andere kant, de datum is maar ietsje groter en die is wel scherp.
Duidelijk. Ben benieuwd naar goede foto’s straks hoewel ik op zeker geen koper ben.
Een van de meer memorabele Henry Archers
Ja, hij is goed gelukt. Ben meer overtuigt van dit model dan wat ik tot nu toe van de Jump Hour zag. Dat gezegd, Traska voor 1400… Dat doet me al twijfelen. Tegen huidige prijzen zijn de horloges goed te begrijpen en verdedigen, ik weet niet of het nog zo indrukwekkend is bij dubbel de prijs. Dat met die sundial is leuk bedacht, maar ik mis ook scherpte in jouw zoom.
Leuke klokjes, die donkergroene zou ik zo omleggen. Mooi formaat, geen datum en de betrouwbare 9039 motor.
https://phorcydes.net/products/ph-4a-skin-diver-watches-with-fkm-strap
Redelijk geprijsd.
Met glow in the dark lume. ![]()
Model : PH-4A
Movement: Japan NH35A mechanical
Dial: Velvet Black with HYPERGLOW lume block index(over 8 hours visible in dark)
Hands: HYPERGLOW lume block(over 8 hours visible indark)
Water resitst: 20ATM/200m/20bar
Bezel: 120 click unidirectional
Bezel insert: ceramic with Hyperglow luminous
Glass: Dome sapphire / With Anti-reflection ( AR Coating)
Case& Bezel material: stainless steel 316
Crown: screw crown at 3 clock
Case material: 316 stainless steel
Bracelet material: 316 stainless steel
Clasp: 316 stainless steel with Adjustable length function (OTF)
Case diameter: 39.0 mm ( not include crown)
Bezel diameter: 40.0 mm
Case thickness: 13.0 mm (with glass), 11.0mm (without glass)
Lug Size: 20.0 mm
Lug to lug length: 48.0 mm
Weight: 129.1g (with bracelet)
Wrist size: 15.0~23.5cm
Als je eens iets totaal anders wilt, is het leuk om eens bij Xeric watches te kijken.
Vanmorgen uit de United States aangekomen de Xeric Scrambler.
Gelijk heb je ten opzichte van de vele uitstekende microbrand kwaliteit die er is aan betere prijs,maar wat deze horloges niet of nog niet(duurt jaren) hebben,sommigen allicht nooit vanwege de Chinese tsunami,is “de brandname”,Breitling blijft Breitling en dat zullen we altijd betalen en willen betalen,mensen identificeren zich met een door de geschiedenis gevormde Brand historie.
Ubiq uit Singapore is al eens genoemd hier, maar ik kwam vandaag toevallig voor het eerst in aanraking met het merk. Enigszins verrast ben ik wel, dusdanig dat het mij niet meer loslaat. Deze lui maken details die mij aanspreken, zoals de tv-kast vorm van de indexen - maar dan anders - en het datumvenster. Of de Lollipop hieronder.
Ik heb mezelf op de wachtlijst gezet. Eens geen vintage.
Het begon met iemand die dit model heeft besteld.