Microbrand only (Deel 2)

Nog maar wat plaatjes dan.

Hij wordt geleverd met bracelet en rubber. Rubber draag ik niet graag, maar mijn zoon wel. Dus fijn dat dat erbij zit.

11 likes

Ze zijn al een tijdje bezig met een Galo Novo revamp, met o.a. 90xx Miyota. Zou Q1, begin maart, uitkomen. Dit moet m dan toch zijn…

1 like

1 like

Dimensions
39mm diameter
47mm lug to lug
20mm lug width
11.5mm thick (incl. sapphire)

Mooie afmetingen ook.
Het heeft zeker mijn aandacht nu!

1 like

Van de week ontvangen na wat vertragingen door productiefouten bij de blauwe wijzerplaten.

Eerste indrukken:
-Wijzerplaat is erg goed gelukt wat mij betreft, het guillochépatroontje springt er leuk uit;
-Te weinig weerstand op de lunette, draait te makkelijk (zodat je dus ongemerkt een foto krijgt als onderstaande;
-De lunette lijkt sowieso nèt niet helemaal goed uitgelijnd;
-De band scharniert net niet helemaal soepel, maar daar heb je geen last van bij het dragen;
-Het NH35A-uurwerk zit achter een zichtbodem en heeft een custom rotor. Kan me niet herinneren of dat oorspronkelijk ook aangekondigd was en had van mij niet gehoeven, maar geen last van;
-De microverstelling op de band werkt met zo’n drukknopje erop, werkt makkelijk en helemaal volgens de laatste mode

Fotootje dat ik in ‘wat dragen wij vandaag’ had geplaatst maar zojuist per ongeluk verwijderd (af en toe snap ik nog steeds niet hoe dit forum werkt :older_man: )

3 likes

Design is behoorlijk aangepast tov de originele Novo als ik het zo zie.

6 likes

…maar niet mooier in mijn optiek.

4 likes

Helemaal eens. Ik wacht de persfotos af en anders toch op zoek naar de oude versie. Zeker de cijfers op de bezel knap ik op af.

Edit: staan op hun site. Wat mij betreft echt achteruitgang. Betere movement en wat dunner, maar het design is veel te druk. Jammer.

4 likes

Jouw versie is inderdaad mooier :+1:t2:

1 like

Ik vind 'm wel goed geslaagd. Ben alleen geen koper met deze kleuren. Wellicht komt hij later - net als bij de Super - nog met neutralere kleurstellingen.

Ik vind ook de nieuwe een heel eind meer karakter hebben.

Het was mij te informeel of sportief, maar er zit inderdaad heel veel in. Niet onbelangrijk, sinds release heb ik nergens negatieve reacties of ervaringen gehoord en in review was ken heel lovend over de kwaliteit van ontwerp en uitvoering.

1 like

De eerste versie knaagde aan me, maar uiteindelijk was het onvoldoende het soort horloge dat het design voor mij moest zijn. Aan de nieuwe versie zitten leuke en minder leuke kanten. De cijfers op de bezel mogen wat mij betreft ook gelijk weg. Er lijkt meer textuur in de plaat te zitten, maar op de foto’s lijkt dat niet heel kwalitatief. Het wekt te indruk een beetje cloisonné te zijn, maar is het zeker niet. Dat soort simulatie vind ik vaak een afknapper. Ook lijken de kleuren iets te flets. De wijzers vind ik mogelijk wel een wijziging die karakter toevoegt. Met andere woorden, er zit nog muziek in het concept, maar als dit precies zo blijft, was de vorige versie voor mij ook beter.

Dat past juist bij Galo, denk ik. De bezel vd duiker heeft exact hetzelfde.

Niton is kennelijk een revival merk. Zegt mij even niets, maar het ongetwijfeld zeer kostbare nieuwe werk valt wel gelijk op. Een hele coherente en leesbare jumping hour met bijzondere gedeformeerde interpretatie van een tank kast.

10 likes

Zeker, maar het pastel kwam beter uit bij versie 1. Hier is mijn indruk meer flets dan pastel

Een concept van Ikepod uit 2012, tentoongesteld in 2013, en nooit uitgebracht. Jammer, want ook nu wekt dit concept nog indruk. Automatisch uurwerk, hittegeblauwde wijzers.

7 likes

Ikepod doet leuke dingen.

Heel tof en stijlvol. Maar heb je de prijzen gezien?

2 likes

Nee, met goud en platinum en eigen uurwerken weet ik wel beter dan daarnaar te gaan kijken! :wink:

1 like