Microbrand only (Deel 2)

De oude kleurtjes hebben een 1-dimensionale, vlakke, matte finish. Bij de nieuwe versie hebben de gekleurde delen een glimmende bolling dat speelt met het licht. Op de site kun je het effect goed zien.

1 like

Early Access voor de Selten Jui 聚 Bauhinia.

Ik mag dan een roze Monbrey MB2 bezitten, toch vind ik deze stijl uitgesprokener vrouwelijk overkomen. Mooi detail is dat de wijzers op de roze variant hittegepaarsd lijken te zijn.

1 like

Gisteren ontdekte ik dat hij al uitverkocht was, want de informatie op de Ubiq site was niet volledig. De wachtlijst was kennelijk oud.

Oh, was het strikt gelimiteerd?

4 likes

Helemaal buiten mijn price-range, maar een zeer geslaagd ontwerp op alle fronten vind ik.

1 like

Ik weet niet of ik dat blauwe Aventurijnglas tegen een ander blauwe subdial nu wel zo geslaagd vind. Dat contrast is echt een element dat eruit springt. Ik moet denken aan de Zelos Nova Aventurijn, die de subdial slechts gemarkeerd had. Natuurlijk minimalistischer, maar wel een goede oplossing.

Voor wie een flink bedrag kan besteden aan een flink bemeten horloge dat flink assertief eens echt wat anders is, is er Gaga Laboratorio:

3 likes

Ik wacht even tot de Lady Gaga uitkomt, voor mijn vrouw….:wink:

1 like

Ik meen te begrijpen dat zowel man en vrouw bij Lady Gaga welkom zijn

1 like

7 likes

Inklings is een nieuw merk uit Korea. Ik weet niet precies wat een bespoke ST movement inhoudt, maar hand gewonden brengt het horloge netjes onder de 8mm dik. Compacte lug to lug en een makkelijke 38mm doorsnee. De wijzerplaat heeft zeker karakter, maar je moet wel een stijlvolle assertieve maar informele toon tolereren in een behoorlijk dressy horloge.

7 likes

Een Seagull ST17 in dit geval, wel wat gedecoreerd zo te zien. Op de eigen website lijken ze hier wel eerlijk voor uit te komen. In mijn persoonlijke ervaring wel een degelijk basis binnenwerk.

2 likes

Customised is dus vooral een beetje decoratie?

1 like

In dit geval wel, het ontwerp van de bovenste plaat heb ik bij recentere Seagull horloges ook al gezien en is wel een mooie stap vooruit. Ze geven ook wel aan dat ze deze gereguleerd hebben tot +/- 15 s/dag wat beter is dan af fabriek.

Nu ja, veel van de Zwitserse binnenwerken met een eigen caliber nummer hebben ook enkel een aangepaste rotor…

1 like

Her origineel is een stuk subtieler. Nieuwe versie is te druk, kleuren zijn minder understated en de cijfers op de bezel vind ik persoonlijk ook niet zo geslaagd

Klopt. Zelf zou ik dan ook alleen zeggen branded of customised rotor en niet customised movement.

1 like

Kickstarter: Meisterstein THERA. 40mm x 12mm. SW260.

11 likes

Ziet er netjes uit, maar Meisterstein??? :thinking:

Ziet er fraai uit, beetje groot voor mij :thinking:.

1 like