Microbrand only (Deel 2)

7 likes

Het heeft wel wat, maar op de een of andere manier lijken de wijzers en kleine seconde te klein bemeten of te beperkt aanwezig. Ook een horloge dat mooiere zal staan op de gemiddeld grotere pols, 40x12.

Is dat een 34? Want die is volgens Traska eindelijk weer beschikbaar. Ik denk: goed nieuws. Want ervaring hebbende met 36mm, weet ik dat die 36mm flinke presence heeft. Niet té veel, maar je draagt zeker geen klein horloge. Mocht je dus wel een duidelijk kleinere Traska ambiëren is die 34mm hardstikke welkom.

5 likes

Makina komt met een complete calendar uitvoering van de Uriel. Die oorspronkelijke Uriel was een mooi horloge dat mij niet op tijd bekend was om te kunnen overwegen. Net alle drukte van de complicatie houdt Makina het ontwerp heel netjes in toom. Ziet er goed uit voor een ongebruikelijk aanbod onder de micros:

6 likes

Het kastontwerp van de Envision is echt opvallend goed gelukt. Heel expressief, maar toch nog draagbaar, zij het ook zonder twijfel te groot uitgevoerd. Jammer dat andere aspecten achter blijven, zoals niet een heel spannende of passende plaat en tegenvallende branding en ook wat teveel compromissen in de specs.

3 likes

Bij die massieve oren had de bezel 3x zo dik mogen zijn, vind ik.

1 like

38mm

1 like

Ik vind het geen verkeerd effect zoals het is. Dat wat jij oren noemt zijn voor mij mee klauwen. Het heeft een beetje wat weg van de Minase Divido.

Dit leent allerlei design elementen maar mixed er dan in mijn ogen geen geslaagde creatie van.

Pitzmann lanceert een tweede Overture. Welkom, zeker tegen de gevraagde 350USD voor hoge kwaliteit constructie, design en HAQ. Nu weet ik niet of ik dit nou echt een beter design van de wijzerplaat vind, noch de branding. Zonder de streep met Seoul eronder vind ik de branding wat te modern aanvoelen voor hun stijl. Dat past nog het beste bij de raindrop dials. Verder weet ik niet of er nog meer aanpassingen zijn gedaan. Er waren wat kanttekeningen bij sommigen over scherpere randjes. Het zou ze sieren als ze daar nog een slagje vooruitgang in hebben doorgevoerd, aannemende dat de kasten en banden niet al klaar lagen.

8 likes

Baltic vibes…

Handgemaakte horloges uit Frankrijk van het zeer excentrieke GabLine, die kennelijk een geschiedenis hebben in de juwelenmakerij die terug gaat tot 2004. Horloges heb ik nog niet eerder gespot.

6 likes

Het heeft ook wel wat weg van het concept van Parea: sector in het donker

Toch wel leuk er eens een HAQ tussen te hebben ook, voor die prijs klaag ik niet.

1 like

Nee, ik vind ze ook best de moeite waard, maar het past niet echt bij mij. Stiekem zou ik toch graag eens zo’n raindrop dial proberen. Dat vind ik meer karakter hebben dan de nieuwe en ook eigenzinniger van de redelijk neutrale met datum. Het is echter ook goed om te weten wanneer iets waarschijnlijk weinig om de pols zal liggen of meer voor de heb zou zijn. Wat mij betreft mogen ze best meer met HAQ proberen. Ondanks alles blijft de keus daarin beperkt.

1 like

Bremoir bouwt een leuk oeuvre op, zo laten ze met deze foto zien. Vooral die laatste tank trekt mijn interesse wel.

11 likes

Eens, die tank heeft wel wat, geinig ding.

1 like

Alleen ongemakkelijk duur

Opmerkelijk genoeg komt de nieuwe batch F77s van Nivada Grenchen ook met twee open heart varianten. De wijzerplaat compositie doet me een klein tikkeltje denken een het deconstructivistische werk van Holthinrichs, maar: open heart? Dat geniet toch nauwelijks populariteit?

1 like

Voor een ‘slightly improved’ ETA/Peseux 7001 zeker.