Voor welke ga jij?
Ziet er goed uit! Hoe zit het eigenlijk met de verhoudingen? Is deze dik/hoog (ivm het uurwerk)?
Ik heb telkens de neiging “Buoe” te roepen als ik en Kuoe zie. Kan niet over die naam heen kijken.
Ben idd ook wel benieuwd naar de dikte. Staat niet op de site…
Valt visueel best mee! Groot gedeelte komt namelijk door het glas, dat staat best wel boven de kast uit. Ik vind em zeker niet uit proportie voor een 38mm kast. Edit: Fratello geeft aan dat het horloge 13,5mm dik is inclusief glas.
Ik wacht even op een paar banden.
Wat er nu op zit vind ik niet mooi.
Heb jij die band van rubber van ze?
Zo ja is het wat?
Nee ik had er alleen een nato op, dat standaard bandje nooit gedragen veel te stug.
Lima doet telkens leuke designs, maar hoor over het merk weinig spreken. Toegegeven, met quartz uurwerken hebben ze ook niet direct prioriteit bij mij. Zijn er hier eigenaars? Stelt het ook wat voor?
Fratello heeft kennelijk de primeur van Tusenö zelf afgepakt, en daar maar ik dan maar gebruik van. Na alle fanfare met teasers vooraf, was ik erg benieuwd en ware mijn verwachtingen ook best hoog. En hier het resultaat. Natuurlijk was de richtig al een beetje duidelijk, maar ik had gehoopt enthousiaster te kunnen zijn. Voor de portemonnee is het meestal maar goed wanneer ik dat niet ben. Supervintage is een passende naam voor een horloge dat eigenlijk op het randje van oubollig terecht lijkt te komen. Vooral die toch wat teveel verschoten bruin komt voor mij niet echt uit te verf. Gelukkig zijn de groene een oranje krachtiger waardoor dat oubollige nog ruimte laat aan energie. Het is wel dapper en gedetailleerd, ogenschijnlijk kwalitatief, uitgevoerd. Maar het mist voor mij de frisse impact van een Rivanera of Parade, om andere recente micros te noemen die plotseling met een gekleed horloge op de proppen kwamen. Het zit meer in de drukke hoek van de Heinrich Radiance en ook dat pakte mij niet enorm. Ik ben nog wel benieuwd naar reviews en verdere details over de kennelijk bijzondere constructie, maar ik geloof niet dat ik voor deze Supervintage direct in de rij ga staan.
Ja, die bruine doet me denken aan het design van suikerzakjes, die ik vroeger verzamelde.
Lijkt me geen compliment
Jij vind het wel wat, gezien de post in de andere thread?
Mijn eerste indruk was zeker niet heel flatterend. Dat gezegd, eigenlijk doet het horloge ook niet veel anders fout dan dat het waarschijnlijk gewoonweg niet de stijlrichting is waar ik voel mee uit de voeten te kunnen. De enige echte ‘fout’ is wat mij betreft het formaat. Dat geldt overigens toch ook voor de Serica Parade of de Beaubleu Figura. Ze zijn heel vergelijkbaar wat betreft formaat, maar het ziet er van de pols áf beter uit dan om de pols, zelfs als die pols wat groter is. Vreemd is dat toch…
Ik vind dit allemaal heel geslaagde en best gedurfde ontwerpen en verwelkom ze in het scala. Even bij de Tusenö blijvend, mooie kastvorm, elegante kromming, scherpe scheidingen tussen de wijzerplaat elementen, duidelijk gebolde wijzers, kwalitatieve print, prachtige letters (en volledig doorgezet in alle elementen), passende kroon, gedetailleerde pinion caps, en alles bij elkaar een opvallend geheel. Voor mij gaan de stijlkenmerken echter verder terug in de tijd dan ik nodig zou achten en het moet gezegd dat dit ontwerp voor mij kleiner beter tot zijn recht zou komen. Dan de kleuren en texturen. Bij de groene mis ik de textiele diepte in de centre dial. Bij de bruine vind ik ecru met niet al te diep bruin onvoldoende aansprekend en contrastrijk. De textuur in het centrum tekent zich ook niet zo heel duidelijk af. De fellere kleuren passen beter in het opvallende speels geklede doel dat het horloge lijkt na te streven. En dan levert wat mij betreft de oranje variant het meeste af in termen van contrast, kleur, en diepte. Maar ik geloof niet dat het voor mij zou zijn. Ook niet kleiner. Bovendien zou ik het kleiner dan weer sneller met vrouwen associëren, al dan niet terecht, en daar zou ik het waarschijnlijk dubbel en dwars waarderen… Dat is puur persoonlijk en associatief. Geldt ook wel een beetje voor de Serica Parade overigens. Zou kleiner beter zijn, maar dan ook weer vooral beter om een vrouwelijke pols, geloof ik.
Mooi ding!
Omdat plaatjes niet werken. Hierbij een linkje naar een nieuwe Revelot release vandaag:
Best een cool ding!
Voor degene met Instagram ook een goede promo video