Microbrand only (Deel 2)

Knap dat dit horloge het op de site voor elkaar krijgt om met geen enkele band, ook niet de leren, goed voor de dag te komen. Terwijl ik me voor kan stellen dat hier heel veel wél mooi op zou kunnen staan. 8mm dik, echt goeie afmetingen en prachtige kast!

Het past wel heel strak. In zoverre goed bemeten. Het is well into vooral jammer dat de richting van de borstel niet gelijk is tussen endlink en poot? Die kritiek snap ik wel. Ook de stijl bracelet zal niet iedereen bekoren. Toch vind ik het als geheel best geslaagd ogen, maar misschien speelt mee dat het ook lekker een beetje dwars is. Nog beter zou zijn de aansluiting helemaal tot een geheel te maken.

Die vind ik zelf minder goed passen

Die op hun site idd zeker niet.
Deze wel…

6 likes

Ik doel op het hoogteverschil. Dat ook nog verloopt. Ziet er niet uit. Wellicht even contact zoeken met Traska en afstellingen CNC-machines vragen.

1 like

Ach, Grand Seiko verkoopt ook nog… En heeft hier zelfs een grootevangelist.

Nooit gesnapt, maar misschien heeft het te maken met het japanse oog dat vele details ziet ipv 1 geheel?

2 likes

Hier wordt naar mijn gevoel geen poging gedaan om de aansluiting exact mee te laten lopen. Hierboven wel. De andere zijde van de lugs past namelijk al beter. Ofwel, rommelig.

Er wordt ook niet de minste moeite gedaan qua vormtaal de band bij de kast te laten passen. Dat vind ik hierboven dan weer beter…
Vraag is, wat heb je liefst?

1 like

Bedoel je nou dat de lug naar binnen toe iets afloopt naar de lager liggende bracelet?

misschien al eens voorbijgekomen (niet als ik zoek op Dufrane)? Ik vind het wel wat hebben…

6 likes

Net op instagram gezien.

Kan eindelijk posten. Had een prototype van deze world timer om mijn pols en in handen gehad toen ik vorige maand in London bij de Baltic Watches showroom was.

Mocht geen foto’s maken van het prototype maar vond hem wel erg tof en viel goed op mijn 16,5cm pols.

4 likes

Wat is de maat van het horloge?

Dezelfde vraag werd ook al in het Baltic only topic gesteld :laughing:

Singer Reimagined Caballero. IJzersterke designtaal en zeer verfijnde uitvoering, kost dan ook bedroevend veel. Dat zijaanzicht alleen al. Gelukkig maar dat het ook niet aan mijn gebruikelijke voorkeuren/voorwaarden voldoet, zo zonder markeringen, hetgeen het een interessant alternatief maakt voor Moser.

6 likes

9 likes

laat ik dan even een zomers antwoord geven :wink:

4 likes

1 like

Ik wilde reageren op mijn eigen post over de Wolbrook chronograaf, maar in plaats daarvan heb ik die post verwijderd… Zo af en toe snap ik echt geen reet van dit forum :face_with_symbols_over_mouth:

Maar goed, hij kost dus: €749,- . Lijkt mij niet zo verkeerd voor het gebodene!

10 likes

Ik vind 'm mooi, maar meer dan 14mm dikte bij 38 diameter staat bij mij echt niet…