Geen idee ik sleutel zelf niet aan stemvorkhorloges.
Een microscoop vind ik goed om kontrole te doen, kan natuurlijk ook met een kontrole loep.
In de ateliers ziet men nooit werken met een microscoop.
Er zijn digitale microscoopjes te koop met monitor en staander voor ongeveer 180€. Heb ook al gedacht om zoiets aan te schaffen, gewoon voor kontrole dus.
Als u problemen hebt met uw zicht, probeer eens een loep van 2,5 dioptrie, en natuurlijk van goede kwaliteit .
Weet je dat zeker? Als ik op YouTube filmpjes zie van Seiko en Citizen dan zitten ze allemaal achter een microscoop. Ook in de filmpjes van de bekende horlogemaker uit Alkmaar zet hij regelmatig een boom op hoe hij en z’n collega’s juist met microscopen werken ipv loepjes.
Ah ik gebruik een groot bureau loupe voor het grove werk en 10x en 20x clip on op m’n bril voor de rest. Werkt prima hoor, alleen beschadig ik m’n bril zo dus nu de digitale
Zo heeft iedere horlogemaker zijn manier van werken.
U moet doen waar u zich het beste vindt om te werken.
Dit was het type dat ik ook gezien heb en vind dit beter dan een binoculair. Hier is het zicht beter dan dat je door lenzen moet kijken.
Het geeft me denk ik ook wat meer rust aan de ogen, als je met 1 loupe op de bril werkt merk ik na een uur of twee doorwerken dat ik erna ook een uur a twee uur m’n ogen echt even rust moet geven. Dat hoop ik hiermee opgelost te hebben
Zit er geen kleine vertraging in het beeld en de beweging / actie op het product bij een digitale microscoop met beeldscherm?
Heb zelf een Leica die gekoppeld kan worden aan bijvoorbeeld de monitor van de pc maar in het beeld zit een kleine vertraging en zou zo niet fijn kunnen werken.
Door direct door het oculair te kijken is het prima maar sneller werk je met een loupe in een oog
Mocht je al wel een microscoop hebben, maar geen arm: kijk eens naar een monitor-arm… die zijn veel goedkoper dan de microscoop-armen…
Met een electronische microscoop mis ik “diepte”, dus dat viel af.
waar heb je deze vandaag en welk type is het?
De loupe/camera heeft 0 vertraging! Volgens de reviews en info.
Of het daadwerkelijk is weet ik volgende week en zal het zeker laten weten
Tja op Ali express staan ze in allerlei modellen, let wel op werkhoogte. Er zijn er bij waar je niet met je schroevendraaier onder kan.
Dit is de andonstar AD210
Je mist diepte die je bij een gewone microscoop wel hebt. Ik ben begonnen met een oog loupe, daarna naar een lcd microscoop en vervolgens een gewone microscoop.
Op dit moment werk ik alleen maar met gewone microscopen.
Ik ga het ervaren en zal het desgewenst delen
Ik herstel al 50j en werk nog altijd graag met een loep, is een gewoonte en moet je leren.
Oh snap ik hoor, maar je hebt ook een bril net als ik dan? Zonder bril werken is geen optie voor mij en na 3-4 jaar heb ik wel een beetje genoeg van deze manier zeg maar. Mocht de stereo microscoop niks zijn dan zeker verder op huidige voet.
Contactlenzen kan ook nog
bedankt, maar al geprobeerd……nope bril is en blijft.