Mijn 1e vintage : Omega Seamaster Cosmic 2000 (1973)

Ik ben al langer actief op HF maar nog geen vintage horloge gehad…tot nu. Morgen ontvang ik mijn Omega Seamaster Cosmic 2000 (1973), overgenomen van mede forumlid. Ik ben erg enthousiast over mijn allereerste vintage, en heb al erg veel informatie boven-water gekregen over het horloge en het uurwerk.

Omdat ik beginnend-vintage-bezitter ben vroeg ik mij af of jullie misschien handige en/of belangrijke tips hebben, of zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden. Zoals bijvoorbeeld het uittrekken vd kroon, en tijd/datum instellen. Bij recente horloges behoeft dat geen tekst&uitleg of specifieke voorzichtigheid, maar bij een 44 jaar oud horloge kan ik mij zo voorstellen dat je wel voorzichtiger zult willen/moeten zijn? Verder vwb onderhoud lees ik eens per 3-5 jaar zou voldoende moeten zijn. Voor mijn Omega is dit vorig jaar reeds gedaan dus ik kan voorlopig vooruit.

Ik zal het horloge in principe dagelijks gaan dragen, maar wel in een rustige omgeving (deskjob), dus ik ben verder niet bang voor beschadigingen e.d.

Alvast dank voor eventuele tips&tricks…:thumbsup:

Een paar plaatjes van deze beauty…

27 likes

Mooie hoor! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Thanks! Ik ben er zeer blij mee (althans dat moet nog blijken…morgen pas in huis :wink:)

1 like

en wat voorzichtigheid aan gaat … nergens met kracht aan lopen draaien of trekken e.d. of bloot stellen aan harde schokken, het zijn al ouwe besjes he, dan gaan ze nog je hele leven mee! :slight_smile:

1 like

ow ja en op het moment dat ie van datum verspringt, ook rustig aan draaien niet te snel!

1 like

Super…goed om te weten, dank je!

1 like

Erg mooi, van harte. Had ook nog overwogen om evt te kopen. Enjoy

1 like

Thx! :thumbsup:

Leuk hoor gefeliciteerd! Ik meen dat dit model ook lekker groot is (38mm?)

1 like

Thx! Voor mij(n pols) is ie aan de kleinere kant (gezien mijn vorige horloges die waren rond 40-42mm)…maar wel zo prettig denk ik. Leuk formaat voor een vintage…

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Alvast veel draagplezier!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dank!

Direct een mooie start qua vintage… Gave klok. Geen tips anders dan hierboven en fijn dat hij kort geleden al volledig nagekeken is. :thumbsup:
Veel draagplezier! Wristshot zodra hij binnen is in dit topic…? :sunglasses:

1 like

Thx! :thumbsup: Het was een gok (aangezien ik de ballen verstand heb van vintage ;)), maar het model sprak mij meteen zo enorm aan dat m’n hart zei…doen! 't Is nog even afwachten hoe zo’n (38mm) horloge mij staat (heb een beste pols…haha), ben zeer benieuwd.

Ik zal zeker nog wat foto’s plaatsen na ontvangst.

1 like

Mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Veel plezier, van deze mooie klok.

1 like

Dank beiden! :thumbsup:

Tof ding! Ben benieuwd hoe deze het doet tegen een achtergrond van groen vilt. :wink:

3 likes

Mooie Omega hoor! Ga je er ook nog een modern horloge bij kopen?

1 like

Ik vermoed dat er tzt wel iets anders bij zal komen…de Sinn 104 St Sa staat hoog op de lijst. Ook mooie klassieke looks…maar in een technisch hedendaags ontwerp.

@flowert:slight_smile:

2 likes