Mijn € 5000,--, zal ik

Mooi ding, ik vraag me alleen af op wat voor niveau de kwaliteit van het uurwerk staat. Moet ik dat nou vergelijken met een Tudor, Tag, Breitling of is het heel bijzonder goed?

Vind m een beetje kitsch.

Er zit een Lemania uurwerk in wat door Breguet verder verbeterd en vanaf een aantal jaar ook gebouwd wordt (Lemania is nu van Breguet)
lemania wordt beschouwd één van de beste chrono uurwerk makers en werd ook gebruikt door Patek Philippe.
Het is een heel mooi merk en in mijn ogen ver boven Eta.
Zowel Tag als Breitling hebben nu eigen uurwerken maar maakte tot een aantal jaren geleden nog gebruik van Eta.
Breguet staat als merk zeker boven al jouw genoemde merken als het om afwerking en naamsbeleving gaat.

Dat komt omdat jij niks anders dan Rolex geweld gewend bent…bouw eens wat echte smaak op.:innocent:

1 like

Dank voor je reactie, duidelijk. Ik zit zelf wat te twijfelen over een Omega Aqua Terra 150, Oyster Perp 39 en een limited Grand Seiko high beat, en probeer een beetje te achterhalen hoe goed de totaalpakketten werkelijk zijn, zonder de marketing opsmuk.

Als brave HF’er wilde ik mijn blik verbreden en dus start ik Google op en type: ‘berquet’ in.
Daar ik het merk en dus ook de naam niet goed ken was het een dappere poging om het in 1x juist te hebben.

De Google resultaten zijn echter een stuk interessanter dan het horloge. Dus ik ga gauw verder ‘mijn blik verbreden’

:sunglasses:

4 likes

Breguet type 20.

Jaja…lul je er maar uit.:innocent::smile:

@ Pablo1971
Omega en Rolex is altijd goed.
Seiko GS is lekker eigenwijs en zeker zo mooi,maar niet als investering(al was dat niet je intentie denk ik)

Buiten een auto is een horloge de eerstvolgende slechtste investering volgens mij, of je moet in de 60s/70s iets exotisch gekocht hebben.

Deze GS bedoel ik

1 like

Het komt nog wel voor hoor ,maar dat is sporadisch (Sinn Bape b.v)
Die GS is gaaf zeker met die plaat. (maar dan zonder gmt functie)

1 like

Je kan overal geld mee verdienen, zolang je maar weet wat je aan het doen bent. Dat is niet iets wat enkel in het verleden kon.

Een Comex koste in de jaren 80 vier keer je maandsalaris.
Nu is een origineel exemplaar een paar ton waard en dat zie ik met de Rolexen van nu niet gebeuren.

Wel een toppertje die berquet! Ik doe mee met blik verbreden.

:laughing:

Draag m al jaren met plezier

4 likes

Dank voor de tip lol. Beetje zwart/wit, maar prima te pruimen

Wel eens reacties op gehad van Sub dragers?

Dat weet jij helemaal niet?

Nee eigenlijk niet. Van niemand eigenlijk

Beetje normaal salaris van de gemiddelde arbeider dan he :grin:

1 like