Mijn € 5000,--, zal ik

Nou ja, een modaal iemand had toen iets van fl. 2.000.- das toch nog fl. 8.000.- voor een Rolex met in principe alleen een extra printje op de dial.
Iets anders, zat net op watchrecon te kijken, daar gaan ook Speedmasters van eind jaren 60 voor ongeveer 8-10.000.- over de toonbank…:flushed:

Dat geldt voor alles… Stek gezien moet je een horloge niet zien als een investering, helemaal niet als je het horloge draagt… Elke kras kan voor vermindering van waarde betekenen.

Ligt er maar net aan. Als je een horloge nieuw koopt, zijn krassen inderdaad niet fijn en heeft het weinig zin om het als investering te zien, op een aantal limited edition en dergelijke na.

Als je bezig bent met vintage horloges, maken krassen een stuk minder uit en kan je bepaalde horloges wel degelijk als investering kopen die je ook gewoon kan dragen en een tijdje later met winst kan verkopen. Of direct met winst kan verkopen.

Gave foto trouwens. Die vent met die stoppelbaard heeft er duidelijk zin in. Die wil je wel bij je team hebben. De rest poept in de broek.

On topic: als Rolex drager moet ik zeggen dat hij er zeer goed uit ziet, de Berquet.
Wat zeg je trouwens van deze Jager lecold? Is wel 41,5mm. William heeft een scherpe prijs… Wat zeg ik? Ik ben zelf geïnteresseerd!

2 likes

Ik vind het een mooi horloge, alleen het kroondichtingssysteem (en de bijbehorende esthetische consequentie) is een afknapper (de ontwerpster van het horloge niet trouwens). Ik vind het horlogetechnisch irrelevant om een nieuw afdichtingssysteem te bedenken dat niet beter is dan het gangbare systeem (schroefkroon).

http://www.thepurists.com/watch/features/jaw/jlcmastercomp
http://www.thepurists.com/watch/features/jaw/jlcmastercomp/magali.jpg

1 like

Ik vind de ontwerpster mwah, maar juist die dubbele kroon geweldig stoer. De werking kan ik niet beoordelen, maar dat neem ik van je aan.

2 likes

Ik heb deze in meerdere uitvoeringen gehad: Memovox, chrono2, geographic.

Zeer gave klokken. vond zelf de memovox het mooist qua plaat en het meest origineel qua functionaliteit. Let wel even op draagcomfort. De 1000 hours gouden plaat op de achterzijde kan voor irritatie zorgen.

Zeer mooie klok.

1 like

Of deze tegenhanger van de milgauss. De aqua terra 15.000 gauss

Vind ik persoonlijk nog mooier en meer ingetogen dan de millgauss

1 like

Goud is toch anti allergisch?

Ik ben altijd wel fan geweest van het model, de kronen storen me niet. Overigens vind ik de klokjes vele malen specialer dan de ontwerpster.

Eigenlijk stiekem een homage met (aangepast) ETA uurwerk toch…?!

ETA? Homage?

Nou en of…:smile:

Dacht het niet…

Overigens zijn beide horloges niet bepaald de mooiste uit de collecties van beide merken naar mijn smaak. Met name de Milgauss vind ik vrij gruwelijk.

1 like

Omega huppelt de kroon achterna dus homage en het 8508 caliber is een o.a. door ETA ontwikkeld en door Omega aangepast uurwerk.

Kun jij een hoop onzin uitkramen zeg…

Vond ik ook tot ik een Yachtmaster 2 ging halen en uiteindelijk met een Milgauss de deur uit liep.

2 likes

Ga jij je huiswerk dan maar eens doen. Het homage verhaal is natuurlijk onzin, maar over dat +/- ETA uurwerk is genoeg geschreven :wink:

Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een antipathie heb tegen Omega dus mijn mening zal (zoals gewoonlijk) wellicht iets gekleurd zijn…:smile:

…en je had nog zo’n moeite gedaan om te onthouden dat je een Grand Seiko moest kopen zo te zien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar serieus, ik vind er op plaatjes en irl gewoon niets aan, sorry. Nieuwe Yachmaster daarentegen… De AT in kwestie vind ik trouwens ook niets.

1 like

Gelukkig verschillen de smaken van ons allen, ik vind zo’n Yachtmaster (1) bv niet mooi…

Btw, tattoo is inmiddels gelaserd…:smile::wink:
(Wel scherp trouwens :+1:)

1 like