Mijn eerste duiker: welke moet ik kiezen?

Hoeft niet . veel horloges gaan zonder service echt wel langer mee dan 3/5 jaar. Gewoon opletten. Als de tijd niet helemaal meer klopt binnen wat je verwacht kan je hem gewoon wegbrengen voor service.

Het is niet direct dat je meteen een service moet laten doen.

1 like

Weet je, de enige Sinn die ik leuk vond, was de Mother Of Pearl. Ik denk dat het vooral met de uiterlijke kenmerken te maken heeft die me aantrekken bij een horloge.

Ah kijk, de keramische versies zijn inderdaad een tikje doods en uitstralingsloos. Die met aluminium daarentegen ademen klasse en vreudge (en kan je voor duizend piek al nieuw op de kop tikken).

Niet verwachtende dat ik je overtuig begin ik steeds meer warm te lopen voor die upcycle. Iedereen en z’n moeder heeft een black bay (terecht overigens, topstuk) maar met de Upcycle heb je toch iets te pakken waar je lange tijd niet op raakt uitgekeken. Het is cool zonder een al te erge gimmick-vibe af te geven.

Standaard uurwerk is niks mis mee. Goede kwaliteit, prima te servicen, doet wat ie moet doen.

1 like

Gezien de prijs wou ik die niet tonen, maar tja

3 likes

Dan kan ik een keuze maken tussen alle drie, geen probleem! Maar ik ga toch voor iets dat bij mijn karakter, collectie en smaak past. Bovendien is het de goedkoopste van de drie, zodat ik mooi kan sparen voor een ander horloge en nog iets voor mijn vrouw kan kopen! :smile:

2 likes

Let wel op !! Alle upcycle horloges hebben een andere dial. Dus kijk goed welke je het mooiste vindt :slight_smile: is mijn tip

1 like

Weet ik! Specifiek deze wijzerplaat van mijn foto wil ik kopen, ik vind hem prachtig en super! Ik wacht alleen nog op een akkoord op Chrono24, en dan is het bestellen maar! :smile: Dat geeft hem naar mijn mening ook karakter en maakt het een uniek horloge!

11 likes

Ik zie er kooi karpers in

1 like

Zo, nu je het zegt :stuck_out_tongue:

De Oris Aquis Calibre 400

Je hebt gelijk alle horloges weg doen!
En een echte duiker kopen.
Blauwe Oris en als je geld over hebt dan zou ik de Tudor nemen.
Net iets meer waarde.

Iedereen heeft die modellen al.
Kijk eens naar Serica - zeer ondergewaardeerd en naar mijn mening en uiteraard eigenaarservaring van zowel de Oris, Tudor en Serica, net zo goed.

Deze is zeer goed geprijsd.

1 like

Slim gespeeld :wink:

1 like

Even een foto voor de sfeer.

5 likes

Ik geloof echt dat het kwaliteit is, maar heel eerlijk, al was deze 300 euro, had ik hem niet gekocht. Ik voel er helaas niks bij. Toch bedankt voor het delen :wink:

Kijkend naar jouw collectie zou de Oris of een Squale goed passen.

2 likes

Oris Upcycle it is! :smile: Gewoon, wie ik ben en wat bij me past. De keuze is gemaakt! :stuck_out_tongue_winking_eye: De bovenste rij gaat allemaal weg, behalve de Tissot PRX in ijsblauw.

3 likes

Haha ja dat kan! :wink:

Heb nog wel een ongedragen Tropic GMT ceramica (40mm) in de stickers, @Tajko! :crazy_face:

Serica 5303. Fantastische diver, betaalbaar, draagt fijn. 39mm, ook een soort sweet-spot qua maat.

Een pre-owned Seamaster Diver 300M zou ook een optie zijn. Staal, titanium, verschillende smaakjes. Zelfde geldt voor de wijzerplaat (en bezel).

TAG Aquaracer zou ook een tof alternatief zijn.

Of toch zo’n Legend Diver van Longines. Hoe dan ook: dit is een hele leuke zoektocht. Succes!

1 like