Mijn eerste duiker: welke moet ik kiezen?

Tudor BB58

1 like

Ik zou 100% voor de aquis date gaan

1 like

Waarom wil je een duikhorloge?

Ik heb geen duikers horloge in mijn collectie.

1 like

Dat is niet erg toch?

Mijn persoonlijke visie:

Zoek je een mooi horloge - ga voor voor een niet-duiker.
Zoek je een horloge om als beater te gebruiken - ga voor een Seiko

Wat? TS wil toch een duiker ? :rofl:

Hij wil een duiker, maar is precies niet overtuigd van het aanbod.

Vandaar mijn vraag - waarom wil hij een duiker?

Mijn gevoel is dat hij een duiker wil om een vakje af te vinken.

De Tudor is toch wel erg mooi hoor.

41mm Tag Heuer Auaracer, staat ook goed op Rubber!

4 likes

De eerste is denk ik wel het mooiste.
Zelf heb ik de Oris op rubber gezet en vindt ik het meer een duiker. Persoonlijke smaak, natuurlijk.

2 likes

Allemaal mooi.
Citizen heeft ook geweldige duikers en zijn een stuk goedkoper. Hebben eco drive en lopen als een zonnetje.
Kwalitatief prima.
Succes met je keuze!!!

1 like

Alle Seiko’s? Dus ook de GS? Zonde!!

Ik zou deze overwegen, wellicht niet specifiek een duiker maar wel 200m waterdicht;

4 likes

Gewoon lekker doen! :hugs::pray:

1 like

Easy :wink:

Of de BB58 Navy

7 likes

Ik kocht mijn Oris in 2016 en heb hem 6 jaar dagelijks gedragen. De gangreserve liep wat terug en heb hem 3 weken terug weggebracht voor zijn 1e beurt. Kosten worden geschat op €300,-. Dat komt neer op ongeveer €3,13 per maand. Te verwaarlozen dus. De kwaliteit van het horloge is erg robuust, bij dagelijks gebruik na 8 jaar nog netjes.
Niet twijfelen, gewoon voor de leuke Oris gaan. Kopen wat je leuk vindt, waarde is wat het voor jou waard is, niet wat anderen het waard vinden.

2 likes

Bb58 is t beste horloge.

2 likes

Haha, nee! De Grand Seiko Shunbun heb ik van mijn vrouw gekregen voor ons 5-jarig jubileum. De Alpinist en de Grand Seikos blijven.

Alles van de bovenste rij verkoop ik, behalve de Tissot PRX automatic.

Over de Seiko Speedtimer twijfel ik nog…

Ieder zijn smaak natuurlijk… maar koop je het horloge met de gedachte deze gaat nooit meer weg of meer het moet nu leuk zijn en over een paar jaar kijk ik wel weer verder? Als het het eerst is zou ik 100% voor de tudor gaan. Beetje saai (maar dat zijn alle iconische horloges) maar wel tijdloos… ga voor iets wat er meer uit springt is de Oris een mooie keus. Verder heeft Longies ook een paar mooie duikers! (En heb je al naar de omega 300m Quartz gekeken?)

1 like

Precies, dat is goed gezegd! Het maakt mij niet uit of het duurder of goedkoper is. Ik ga voor de standaard Oris, gewoon omdat ik die veel mooier vind, het past bij mijn stijl en is ook nog eens uniek.

Je kan ook 2 en 3 combineren en voor een blauwe BB58 gaan?

De Oris Upcycle is misschien niet de meest voor de hand liggende keuze en dat hoeft zeker niet slecht te zijn. Als enige horloge misschien wat moeilijker te combineren maar je hebt genoeg om af te wisselen :ok_hand:t2:

7 likes