Mijn eerste duiker: welke moet ik kiezen?

Ja weet je als je dan iets vergelijkbaars wil en niet de grootste portemonnee hebt dan kan je beter een 2564.50 pakken. Peter Blake Quartz. Nee het is geen Seiko 9f maar doet het prima prima.

Niet te slopen en een echt icoon. En ja ik ben helemaal in love met de Grand seiko maar deze is toch net ff een tikkie betere bang for buck.

Trouwens wel beetje snel bij zijn. Die automaat is al flink aan het stijgen in prijs en betaal nu bijna 3k voor een mooie :joy::joy::joy::joy: die quartz gaat dan rustig mee doen. Maar die kan je nog wel voor rond de 1100-1300 vinden met goed zoeken.

3 likes

Mijn advies: alle drie links laten liggen en voor een Squale 1521 gaan!

1 like

2024: 70 years Marinemaster

3 likes

[quote=“Tajko, post:1, topic:532240”]
De Upcycle heb ik gevonden voor 1300, de Oris Aquis Calibre 400 voor 1850, en de BB58 voor 2700. Best een prijsverschil.

Wat een bijzondere plaat op de Upcycle. Voor mij net te intens voor een daily, maar wel heel mooi. Met de BB58 kun je denk niet misgaan, verder lijkt zo’n 300m me ook goed aansluiten op je vraag. Schijnen ook redelijk bulletproof te zijn.

Vanuit mijn huidige collectie ben ik zover dat ik van alle Seiko’s af wil, behalve de Alpinist, en van de horloges op de bovenste rij, behalve mijn PRX in ijsblauw.
[/quote] Ik DM je voor die donut :wink: :laughing:

Je gaf 3 keuzes… andere gaven meerdere opties.
Je wilt een duiker, kleurrijk, historie - Squale 1521, kleuren zijn er!!!
:grinning:

1 like

Als het budget het toelaat, dan misschien de Omega Seamaster 300M?

@Tajko :sweat_smile:

Wel een LE

2 likes

En een heel (relatief) onbekende:

Ik ben ontzettend tevreden over m’n Scubatec.

3 likes

Gewoon lekker gaan voor wat je het leukst vind!

Als ik zou moeten kiezen, zou het of een Squale 1521 worden
Welk horloge droeg jij het meest in 2022? - Algemene Horlogepraat -  Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

of, als het wat meer mag kosten, een TAG Heuer Aquaracer 200.

Hands-On - 2022 TAG Heuer Aquaracer Professional 200 in 40mm

5 likes

Anders deze jong gebruikt vinden

3 likes

Leuke keuzes!
Als ik het zo lees absoluut voor die Upcycle gaan!
Leuk een mooier uurwerk maar écht genieten doe je van je toffe plaat en looks!
Hoop dat je chrono voorstel doorgaat.

2 likes

Echt? Dat zal eerder 1800 euro of meer zijn voor een quartz.

Ik heb ervoor gekozen om de aankoop niet door te zetten, omdat de verkoper erg bot reageerde. Ik stelde een normale vraag of hij DHL als verzendoptie kon gebruiken, waarvoor ik graag extra wilde betalen. Daarnaast vroeg ik om wat extra foto’s van het horloge, wat ik heel normaal vind bij de aankoop van een waardevol product.

Bij mijn tweede vraag stuurde hij uiteindelijk wel foto’s, maar tot mijn verbazing waren het alleen foto’s van de doos en een garantiekaartje dat ondersteboven lag. In plaats van een beleefde en geduldige reactie, bleef hij kortaf en gaf me het gevoel dat ik te veel vroeg. Hij vond het vreemd dat ik om foto’s vroeg en benadrukte dat hij “heel goed weet waar hij het over heeft” en dat DHL geen optie was, zonder verder op mijn verzoek in te gaan of een oplossing te bieden.

Hij noemde mijn vragen “uitputtend”, wat ik erg respectloos vond. Als koper is het normaal om vragen te stellen over verzending en de staat van het product, zeker gezien de waarde van het horloge. Maar in plaats van begripvol te reageren, was hij ongeduldig en bot. Ik vroeg niets vreemds of onredelijks, maar blijkbaar had hij geen geduld voor een normale dialoog.

Uiteindelijk besloot ik de aankoop te annuleren, omdat respect en klantvriendelijkheid voor mij essentieel zijn bij zulke transacties. Helaas ontbrak dat volledig in dit geval, en dat gaf voor mij de doorslag om van de aankoop af te zien.

Omdat ik de specifieke wijzerplaat van de Oris Aquis Upcycle mooi vond en andere opties niet zo snel aanspreken, heb ik besloten om hiervoor te passen. Nu twijfel ik of ik toch voor de Oris Calibre 400 in 41mm moet gaan, of voor een zekere keuze zoals de Grand Seiko SBGX261.

1 like

Tsja , aanmelden bij chrono24 en door zoeken! Er zijn er zat van. Eikels allemaal helaas. Ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt want immers je koopt niet alleen het horloge je koopt eigenlijk meer de verkoper. Als je me snapt.

1 like

Maar sbgx261 is geen duiker :smiley: en snap ik nog steeds niet helemaal als je al een sbgx263 hebt, beetje dubbel op. Die Oris 400 is wel prachtig hoor met dat blauw :star_struck:

1 like

Ik heb veel op Chrono24 gevonden, maar 43 mm is behoorlijk groot. Hah, ik weet het ook niet… Het Calibre 400 model is wel beschikbaar in 41 mm, maar het is gemiddeld 300 tot 400 euro duurder

Laatste, bb58 maar probeer de bb 54 ook… en als daily beater is “saai” ook niet noodzakelijk slecht, past overal bij

1 like
2 likes

Zojuist een nieuwe gevonden voor 1500 euro, helemaal compleet en nieuw!

Doen :smiley: ?? :grin: @NOAD

8 likes